راهنمای سفر به سریلانکا

راهنمای سفر به سریلانکا

۰۵ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

چرا باید به سریلانکا سفر کنیم؟

یکی از کشورهای مهم واقع شده در جنوب آسیا، سریلانکا است که با جاذبه های گوناگون و آب و هوای مطلوب، مقصد بسیاری از توریست ها است. این کشور که در کنار اقیانوس هند بوده و سواحل بسیار زیبا و جذابی دارد، هر ساله میزبان تعداد زیادی از توریست ها و گردشگران از نقاط مختلف دنیا است.

در این مطلب می خواهیم به معرفی کامل کشور سری لانکا بپردازیم. شما می توانید تمام اطلاعات لازم در مورد این کشور را در راهنمای سفر به سریلانکا بیابید. چه بسا شما هم با آشنایی بیشتر با این کشور و جاذبه های گوناگونش ترغیب شوید به این کشور زیبا سفر کنید!

تور اقساطی سریلانکا یکی از پرطرفدارترین تورهای آسیای جنوبی می باشد.

درباره کشور سریلانکا

سریلانکا یکی از کشورهای جنوبی آسیا است. این کشور در واقع جزیره ای است به مساحت 25 هزار و 6210 کیلومتر مربع و سواحل بسیار گسترده جذابی دارد. این کشور در گذشته با نام سیلان معروف بوده و جز مستعمرات بریتانیا به حساب می آمده است.
آثار باستانی نشان می دهد از حدود 30 هزار سال پیش در این منطقه انسان ها سکونت داشته اند.در طول این سال ها سری لانکا دستخوش اتفاقات و تغییرات بسیاری شده است. در حال حاضر جمعیت سری لانکا حدود 20 میلیون نفر تخمین زده می شود.

راهنمای سفر به سریلانکا

بهترین زمان سفر به سریلانکا

به طور کلی سری لانکا کشوری است که در تمام طول سال می تواند مقصد خوبی برای گردش باشد.در صورتی که قصد شما بیشتر گردش و گشت و گذار در بخش های شرقی سری لانکا است، بهترین زمان برای سفر شما بین آوریل تا نوامبر (فروردین تا آبان) است. بر خلاف بخش های شرقی، بهترین زمان برای رفتن به مناطق و سواحل غربی سری لانکا، بین دسامبر تا اوایل آوریل است.

روش های سفر به سریلانکا

بسیاری از آژانس های مسافرتی خدمات تور سری لانکا را ارائه می دهند. استفاده از این تورها برای سفر به سری لانکا بسیار مناسب است زیرا تور سریلانکا قسطی هم به بهترین شکل شما را بین مقصد و مبدا جابجا می کند و هم کمک می کند تا شما لذت بیشتری از اقامت خود در این کشور ببرید. هزینه تور بستگی به زمان سفر شما به سری لانکا و این که تور شامل گردش در چه شهرهایی می شود بستگی دارد.

سفر به سریلانکا

هزینه های سفر به سریلانکا

هزینه های سفر به سریلانکا شامل هزینه های ویزا و بلیط هواپیما، هزینه اقامت در شهرهای این کشور، هزینه مربوط به خورد و خوراک و هزینه های گردشگری می شود. در حال حاضر تور سری لانکا برای گردش در سه شهر کندی و کلمبو و بنتونا طرفداران زیادی دارد و قیمت آن از 4.5 میلیون تومان آغاز می شود.

بهتر است برای سفر به سریلانکا، دلار همراه خود ببرید. پس از رسیدن به مقصد می توانید در یکی از بانک ها یا صرافی های معتبر دلار را به روپیه تبدیل کنید.

درباره واحد پولی سریلانکا بیشتر بدانید.

شرایط دریافت گذر نامه و ویزا

پرکاربردترین نوع ویزا برای مسافرت به سریلانکا، ویزای توریستی 30 روزه است. برای دریافت این ویزا نیازی به مراجعه به سفارت نیست؛ کافی است هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد گذرنامه با حداقل 7 ماه اعتبار، واچر هتل و بلیط رفت و برگشت هواپیما را به همراه داشته باشید. با داشتن این مدارک مهر مخصوص در گذرنامه شما ثبت می شود که همان ویزای اقامت شما در این کشور است.

راهنمای کامل سفر به سریلانکا

هزینه اقامت در سریلانکا

هزینه اقامت در سریلانکا با توجه به نوع محل اقامت شما متغیر است. در سری لانکا هاستل ها و مسافرخانه های متوسط زیادی وجود دارند که هزینه اقامت برای هر شب در آن ها بین 2000 تا 3000 روپیه سری لانکا است.
اقامت در هتل برای شما آسایش بیشتری خواهد داشت. قیمت هتل های متوسط در سری لانکا حدود 5 تا 12 هزار روپیه است.

ارزان ترین و گران ترین مراکز اقامتی

ارزان ترین مکان های اقامتی در سریلانکا مسافرخانه ها و هاستل ها هستند که بین 2000 تا 4000 روپیه برای هر شب اقامت از شما خواهند گرفت.

از جمله گران ترین مکان های اقامتی در سری لانکا می توان به هتل سینامون بی برووالا در بنتونا، سینامون لیک ساید کلمبو و هتل ریو اشاره کرد. حداقل قیمت اقامت در این هتل ها برای هر شب حدود 12000 روپیه است.

قیمت رزرو اقامتگاه های سریلانکا

هزینه خورد و خوراک در سریلانکا

خورد و خوراک در سریلانکا با هزینه های نسبتا خوب و مقرون به صرفه همراه است. غذاهای ارزان در رستوران های سری لانکا با قیمت حدود 300 روپیه در دسترس هستند. یک وعده غذای دو نفره در یک رستوران خوب بین 2000 تا 2500 روپیه هزینه به همراه دارد. میانگین قیمت غذاهای مک دونالدز نیز 380 روپیه است.

هشت مورد از بهترین جاذبه های سریلانکا رابشناسید.

بهترین رستوران ها

در سریلانکا رستوران های متنوعی وجود دارند که لذیذترین غذاهای بومی و بین المللی را به مشتریان خود عرضه می کنند. از جمله بهترین رستوران ها در شهر کلمبو سریلانکا می توان رستوران های کاری پوت و نکست اینینگز را نام برد.

بهترین غذاهای سریلانکا

هزینه حمل و نقل

برای حمل و نقل در سری لانکا می توانید از اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. مانند سایر کشورها، اتوبوس برای توریست ها وسیله مقرون به صرفه تری است. قیمت یک بلیط تک سفر اتوبوس در سری لانکا 20 روپیه است. هزینه تاکسی نیز از حداقل 50 روپیه شروع می شود.

جاذبه هایی که در سفر باید ببینید

بخش مهمی از جاذبه های سریلانکا را شهرهای قدیمی و جاذبه های طبیعی تشکیل می دهند. این نکته گفتنی است که در بیشتر مناطق سری لانکا طبیعت بسیار جذاب و درختان انبوهی وجود دارند که می توانند شما را مجذوب خود کنند.

یکی از مهم ترین جاذبه ها در سری لانکا، شهر تاریخی گاله است که آثار حضور هلندی ها در این جزیره را به خوبی نمایش می دهد. یکی دیگر از جاذبه های سری لانکا، شهر باستانی سیگریا است که قدمت آن به قرن 5م میلادی می رسد.

چرا به سریلانکا سفر کنیم؟

غار دامبولا نیز جز جذاب ترین دیدنی های سری لانکاست که با نقاشی ها و مجسمه های زیبای خود به عنوان یکی از خاص ترین مناطق مذهبی شناخته می شود. از دیگر جاذبه های سری لانکا می توان به جنگل سیناراجا، پارک آدم و پارک ملی یالا اشاره کرد.

 بهترین زمان سفر به کلمبو، چه زمانی است؟

بهترین مراکز خرید سریلانکا

مرکز خرید اودل odel جز بهترین مراکز خریدی است که می توانید برای تهیه پوشاک در سری لانکا بیابید. علاوه بر آن مرکز خرید مجستیک سیتی نیز با داشتن انواع و اقسام محصولات و امکاناتی مانند فود کورت، جز بهترین مراکز خرید سری لانکا شناخته می شود. اگر هم قصد خرید صنایع دستی را در سری لانکا دارید، حتما به فروشگاه بزرگ لاکسالا سر بزنید.

دانستنی های سفر به سریلانکا

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.