راهنمای سفر به پوکت

راهنمای سفر به پوکت

۰۷ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

پوکت جزیره و استانی واقع در کشور تایلند است و تعدادی از محبوب‌ترین سواحل تایلند، بسیاری از استراحتگاه‌های ساحلی و همچنین رستوران‌های رنگارنگ را در خود جای داده است. شهر پوکت با داشتن بازارها و مراکز خرید فراوان، یک منطقه مناسب جهت خرید و بازارگردی به شمار می‌رود و همواره مملو از خریداران است. ساحل پاتونگ پوکت دارای اقامتگاه‌ها و استراحتگاه‌های ساحلی بی‌نظیر، کافه‌های شلوغ، دیسکو و بارهای وسوسه‌انگیز و کلوپ‌های شبانه متعدد است. در راهنمای سفر به پوکت به بررسی نکات مهم و کاربردی که در سفر به پوکت به آن نیاز دارید می پردازیم.

پوکت با تالاب‌های آبی، مناظر خیره کننده، غروب‌های صورتی تماشایی و صومعه‌نشین‌هایی به رنگ نارنجی به واقع یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین نقاط تایلند است. این شهر جزیره‌ای با داشتن بیش از ۴۰ ساحل زیبا، هر نوع سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت پوکت غذاها و رستوران‌های مشهور این جزیره است. 

بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان برای سفر و بازدید از پوکت بین ماه‌های نوامبر و آوریل است. پوکت در این دوره زمانی آب و هوای مطبوع و دلپذیری دارد و بهترین زمان برای پرداختن به تفریحات ساحلی و آبی محسوب می‌شود. در این فصل اقیانوس ها نسبتاً آرام و آبی هستند. اگر به سفر در آب و هوای کمی هیجان‌انگیز و نامتعارف علاقه دارید می‌توانید بین ماه‌های می‌تا اکتبر به پوکت سفر کنید. پوکت در این فصول دارای بادها و بارش‌های موسمی است و بعضی از سواحلش ممکن است در برخی روزها کمی نامتلاطم و ناآرام باشد.

راهنمای سفر به پوکت

راه‌های سفر به پوکت

از آنجا که برای دریافت ویزای تایلند حتماً باید بلیط رفت و برگشت داشته باشید، بنابراین تنها می‌توانید از طریق هواپیما خود را به این شهر برسانید. فرودگاه بین المللی پوکت در شمال جزیره پوکت و ۳۲ کیلومتری مرکز شهر پوکت واقع شده است.

لازم به ذکر است از ایران هیچ پرواز مستقیمی پوکت وجود ندارد. شما از دو طریق می‌توانید با این شهر سفر کنید. یکی از راه‌ها این است که از ایران به کشورهای دیگر رفته و از آن جا با یک ایرلاین خارجی به پوکت بروید. راه دیگر این است که از ایران به بانکوک رفته و سپس از راه‌های زمینی و یا راه هوایی خود را به پوکت برسانید. قطعاً بانکوک به پوکت از راه زمینی طولانی‌تر اما ارزان‌تر و کم هزینه‌تر خواهد شد.

شرایط دریافت گذرنامه و ویزا به پوکت

همانطور که می‌دانید، برای سفر به پوکت مانند هر سفر خارجی دیگر نیاز به پاسپورت دارید. چنانچه پاسپورت ندارید به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ و یا پست مراجعه کرده و با پرداخت مبلغی اقدام به اخذ پاسپورت نمایید. یکی دیگر از مدارک مورد نیاز جهت سفر به پوکت داشتن ویزا است. برای گرفتن ویزا توریستی پوکت به یکی از آژانس‌های مسافرتی معتبر یا سفارتخانه تایلند مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا اصل و کپی بلیط هواپیما، کپی گذرنامه، کارت ملی و شناسنامه، اصل گذرنامه و فرم درخواست ویزای گردشگری هستند.

راهنمای سفر به پوکت

هزینه سفر به پوکت و چه پولی همراه خود ببریم

چنانچه قصد خرید بلیط هواپیما پوکت و سفر به این شهر را دارید در ابتدا لازم است تور لحظه آخری پوکت را بررسی کرده و هزینه‌هایی مانند حمل و نقل، اقامت و خورد و خوراک خود را برآورد نمایید. چنانچه با شرکت در تور پوکت قسطی به این جزیره زیبا سفر کنید هزینه‌های سفرتان به خصوص بلیط هواپیما و محل اقامت‌تان قطعاً کمتر خواهد بود.

از آن جا که واحد پول کشور تایلند بات است، جهت پرداخت هزینه‌های خود به صرافی های معتبر مراجعه کرده و پول خود را به بات تبدیل نمایید. البته در این سفر می‌توانید دلار نیز همراه خود ببرید.

هزینه اقامت در پوکت

هزینه اقامت در پوکت با توجه به نوع محل اقامت شما متفاوت است. به عنوان مثال چنانچه قصد اقامت در هتل‌های این شهر را داشته باشید باید هزینه بیشتری به نسبت هاستل‌ها و مهمانپذیرهای پوکت بپردازید. البته هزینه اقامت در هتل‌های مختلف با توجه به تعداد ستاره‌ها و امکاناتی که دارند نیز متغیر است.

راهنمای سفر به پوکت

هزینه خورد و خوراک در پوکت

هزینه خورد و خوراک در پوکت بستگی به نوع و مکان رستوران دارد. به طور تقریبی برای یک وعده غذا در یک رستوران ساده محلی باید بین ۵۰ تا ۷۰ بات، در یک رستوران متوسط بین ۸۰ تا ۱۸۰ بات و یک رستوران لاکچری بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ بات بپردازید. غذا در فست فودهایی مانند مک دونالد قیمتی معادل ۲۲۰ بات خواهد داشت.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل عمومی در پوکت با بلیط تک نفره اتوبوس‌های محلی به طور تقریبی بین ۳۰ تا ۵۰ بات است. قیمت کرایه‌های تاکسی گران‌تر خواهد بود و ورودی تاکسی در این شهر ۳۵ بات است که با توجه به مسافت طی شده و طبق محاسبه کیلومتر شمار این قیمت به ازای هر یک کیلومتر ۲۲.۵ بات افزایش خواهد یافت. البته وسیله نقلیه دیگری به اسم توک توک نیز در پوکت وجود دارد که کرایه آن‌ها اصولاً با توافق معین می‌شود.

جاذبه‌هایی که در سفر به پوکت باید دید

پوکت به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی، بناها و معابد تاریخی و اماکن تفریحی یکی از جذاب‌ترین نقاط توریستی تایلند و حتی جهان محسوب می‌شود. از جاذبه‌هایی که در سفر به پوکت باید با آن‌ها آشنا شوید، می‌توان به موزه تریک آی پوکت، باغ وحش پوکت، آکواریوم پوکت، پارک فانتازیا، پارک آبی اسپلش جانگل، مجسمه بودای بزرگ، شهر قدیمی پوکت، معبد وات چالونگ، جزیره فانگ انگا، جزایر فی فی و ساحل پاتونگ اشاره کرد.

راهنمای سفر به پوکت

بهترین مراکز خرید پوکت

وجود بازارها و مراکز خرید متنوع و گوناگون یکی از دلایل محبوبیت پوکت در میان گردشگران است. بهترین مراکز خرید پوکت شامل: مراکز خرید جانگسیلون، سنترال فستیوال، پوکت پریمیوم اوتلت، لایم لایت اونیو، بنانا واک و همچنین بازارهای واکینگ استریت، چیلوا، بانزان، معبد کارون و بازار آخر هفته پوکت می‌شوند.

بهترین رستوران‌های پوکت

همانطور که در راهنمای سفر به پوکت عنوان کردیم یکی از جذاب‌ترین موارد در پوکت وجود غذاهای بین المللی و دریایی متنوع و رستوران‌های رنگارنگ است. رستوران و پیزریای ایتالیایی بوئن گوستو، رستوران‌های دی پلی، تونگ دی، تری مانکی، وان چون، لیم هین، کروآ پیانگ پرای، بوت هاس، دودو و کافه رستوران هرن برخی از بهترین رستوران‌های این شهر هستند که شامل رستوران‌های لوکس، ساحلی و محلی می‌باشند.

در راهنمای سفر به پوکت به بررسی نکات مهمی پرداختیم تا در زمان سفر به پوکت با یک برنامه ریزی مناسب از سفر خود لذت ببرید.

خرید تور اقساطی پوکت بدون نیاز به ضامن در آژانس پیله های عصر پرواز. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.