راهنمای سفر به مسکو

راهنمای سفر به مسکو

۰۵ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

مسکو پایتخت کشور روسیه و یکی از مهم ترین شهرهای دنیا است. این شهر از قدمت تاریخی زیادی برخوردار بوده و بسیاری از مراکز فرهنگی، سیاسی، نظامی و هنری روسیه در این شهر بزرگ واقع شده اند. بسیاری از کسانی که می خواهند به روسیه سفر کنند و متقاضی تور اقساطی روسیه هستند، این شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند.

اگر شما هم می خواهید به روسیه بروید و برای سفر به مسکو برنامه ریزی کرده اید، این راهنمای سفر به مسکو را مطالعه کنید. در این راهنمای سفر به مسکو تمام نکات لازم درباره این سفر شرح داده شده اند.

درباره شهر مسکو بیشتر بدانید!

مسکو، پایتخت روسیه و بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور است. شهر مسکو در کنار رودخانه مسکو واقع شده و مهم ترین شهر در کل روسیه و ناحیه فدرالی مرکزی این کشور است.

مسکو از دیرباز یکی از مهم ترین شهرهای کشور روسیه بوده. از زمان شوروی تا کنون، مسکو به عنوان پایتخت حکومت شناخته می شود. در سراسر این شهر آثار تاریخی و مکان های فرهنگی و هنری وجود دارند که همین موارد، مسکو را به یک شهر بسیار خاص و ویژه تبدیل کرده اند. برای سفر به این شهر دیدنی می توانید به صورت جداگانه تور مسکو قسطی را انتخاب نمایید.

مزایای سفر به مسکو

بهترین زمان سفر به مسکو

مسکو آب و هوای قاره ای مرطوب دارد. یعنی تمام چهار فصل سال را می توان در آن مشاهده کرد. بهار در مسکو آب و هوای بسیار مطلوبی دارد. مخصوصا در محدوده آوریل و می. تابستان های مسکو هم گرم و مرطوب هستند. پاییز در مسکو کوتاه است و زمستان ها در این شهر بسیار سرد بوده و با بارش همراهند.

بهترین زمان سفر به مسکو برای تفریح و گردش در ماه های بهاری و تابستانی است. در این ماه ها هوای مسکو مطلوب است، به ویژه در فصل بهار. البته در این مقطع زمانی متقاضیان تور مسکو نیز زیاد هستند و به همین دلیل هزینه ها افزایش می یابند.

اگر فقط قصد گردش و تفریح در شهر مسکو را دارید، می توانید تور اقساطی مسکو را خرید نمایید.

راه های سفر به مسکو

بهترین راه سفر به مسکو، اقدام برای ثبت نام تور روسیه قسطی در آژانس های هواپیمایی و مسافرتی است. تور روسیه برای شهرهای مسکو، سن پترزبورگ، کازان، سوچی، سارانسک و… عرضه می شود. در این میان تور روسیه برای مسکو و سن پترزبورگ بیشتر از همه تورها محبوبیت دارند.در حال حاضر هزینه تور سن پترزبورگ حدود 8 تا 9 میلیون تومان بوده و تور مسکو و سن پترزبورگ از 14 میلیون تومان آغاز می شود.

هزینه های سفر و واحد پول مسکو

یک سفر ارزان قیمت در مسکو می تواند با هزینه روزانه حدود 1500 روبل روسیه انجام شود. برای سفرهای متوسط بین 6 تا 8 هزار روبل در روز هزینه لازم است که این هزینه ها شامل اقامت در هتل های خوب و بازدید از مراکز فرهنگی می شود. اما اگر بخواهید می توانید یک سفر لوکس و پرخرج در مسکو داشته باشید که هزینه آن از روزانه 9 هزار روبل آغاز می شود.

واحد رسمی پول روسیه روبل است. شما می توانید در ایران پول های خود را به روبل تبدیل کنید. البته یک راه مطمئن تر و امن تر برای انتقال پول، همراه بردن دلار و یورو است. این ارزها را به سادگی می توان در صرافی های روسیه یا خودپردازها (اگر با روسی آشنا باشید) به روبل تبدیل کرد.

هزینه های سفر به مسکو

شرایط دریافت گذر نامه و ویزای روسیه

دریافت ویزای روسیه شرایط خاصی ندارد. برای اخذ ویزای روسیه لازم نیست مدرکی برای تمکن مالی خود ارسال کنید. تنها کار لازم، اقدام با مدارک مناسب و کامل برای دریافت ویزا است. ضمن آن که شما باید فرم بازگشت به کشور مبدا (ایران) را امضا کرده و مطابق آن عمل کنید.

آنچه که باید درباره واحد پولی روسیه بدانید!

هزینه اقامتگاه های در شهر مسکو

برای اقامت در مسکو می توان از هاستل ها و هتل ها استفاده کرد. هاستل ها برای سفرهای کم خرج و کم هزینه گزینه مناسبی هستند. کسانی هم که مایلند در کمال آسودگی سفر کنند می توانند از هتل های لوکس استفاده کنند تا هزینه اقامت برای هر شب در آن ها از حداقل 5000 روبل آغاز می شود.

هتل های معروف شهر مسکو

ارزان ترین و گران ترین مراکز اقامتی

در مسکو هتل ها و مهمان خانه های خوبی وجود دارند که هزینه یک شب اقامت در آن ها حدود 800 روبل است. اقامت در یک هتل متوسط برای هر شب بین 3 تا 4 هزار روبل هزینه به همراه دارد. هم چنین قیمت رزرو اتاق در هتل های لوکس از حداقل 5 هزار روبل آغاز می شود و بسته به امکانات هتل، افزایش می یابد.

هزینه های خورد و خوراک در شهر مسکو

ارزان ترین غذاها را می توان در کافه ها و غرفه های خیابانی پیدا کرد. قیمت غذا در این مکان ها بین 300 تا 500 روبل است. در رستوران های متوسط مسکو یک وعده غذایی تک نفره بین 500 تا 800 روبل هزینه دارد. هم چنین در رستوران های لوکس و مجلل شهر قیمت یک دعده غذایی از 2000 روبل آغاز می شود.

با شگفت انگیزترین جاذبه های روسیه بیشتر آشنا شوید.

بهترین رستوران های مسکو

در مسکو انواع رستوران ها را می توان یافت. بسیاری از این رستوران ها گران قیمت هستند و غذاها را با کیفیت بسیار بالایی عرضه می کنند. از جمله بهترین رستوران های مسکو می توان به این موارد اشاره کرد: رستوران ساوا، رستوران سمیفردو، رستوران AQ Kitchen و رستوران خرگوش سفید

راهنمای سفر به مسکو

هزینه حمل و نقل

برای حمل و نقل در مسکو مترو، اتوبوس، مونوریل، تاکسی و تراموا وجود دارد. در این میان هزینه تاکسی بیشتر است و برای گرفتن تاکسی باید 99 روبل بپردازید. بهترین وسیله برای حمل و نقل در مسکو مترو است. متروی مسکو بسیار گسترش یافته و به تمام نقاط مختلف شهر دسترسی دارد. هزینه آن نیز بسیار کمتر است (30 روبل برای یک بلیط تک سفره).

آیا با غذاهای معروف روسیه آشنایی دارید؟

جاذبه های مسکو

شهر مسکو پر است از جاذبه های هنری و تاریخی و فرهنگی. در راس این جاذبه ها، کلیسای جامع سنت باسیل است؛ نماد مسکو و روسیه. زیباترین کلیسا در کل روسیه و یکی از خیره کننده ترین بناهای جهان. تقریبا همه کسانی که به مسکو سفر می کنند از این مکان هم بازدید می کنند. از دیگر جاذبه های مسکو می توان به موزه هنرهای زیبا پوشکین، کلسیای جامع دورمیشن، میدان سرخ و کاخ کرملین اشاره کرد. هر یک از این مکان ها با ویژگی های خاص خود محل بازدید هزاران توریست هستند.

راهنمای کامل سفر به مسکو

بهترین مراکز خرید مسکو

در مسکو می توانید انواع محصولات فرهنگی و اشیای هنری و عتیقه را پیدا کنید. هم چنین در مراکز خرید این شهر برندهای مختلف لوازم آرایشی، پوشاک، لوازم دیجیتال و… حضور دارند. از جمله مهم ترین مراکز خرید در مسکو می توان به پاساژ پتروسکی، مرکز خرید اوروپتسکی و بازار ایسمایلوفسکی اشاره کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.