راهنمای سفر به مالدیو

راهنمای سفر به مالدیو

۰۳ فروردین ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

کشور مالدیو یک سرزمین و جزیره ی رویایی و منحصر به فردی است که به آن بهشت روی زمین را لقب داده اند، گردشگرانی که می خواهند یک سفر خاص یا یک ماه عسل رمانتیک و متفاوت را تجربه کنند بهترین مقصد برای آن ها مالدیو است. طبیعت زیبا و غیر قابل وصفی که این جزیره دارد سالانه گردشگران زیادی را به آنجا جذب می کند، برای رفتن به سفر به هر کجای دنیا باید درباره ی مقصدی که می خواهید بروید، اطلاعات کاملی داشته باشید تا بتوانید بهترین و بیشترین بهره را از آنجا ببرید، برای سفر به مالدیو نیز باید راهنمای سفر به مالدیو را مطالعه نمایید.

بهترین زمان برای سفر

جزایر مالدیو در کل سال هوای گرم و آفتابی دارد و دارای میانگین دمای ۲۳ الی ۳۱ درجه سانتی گراد است. اگر بخواهیم بگوییم که بهترین زمان سفر به مالدیو چه زمانی است باید بدانید که ماه نوامبر (ماه آبان) تا ماه آوریل (ماه فروردین) جزو بهترین زمان هایی است که می‌توانید به مالدیو سفر کنید؛ فصل پر رونق جزایر مالدیو بین ماه های دسامبر (آذر) و مارس (اسفند) قرار دارد و چون در این فصل به دلیل آب و هوای عالی و اینکه آفتاب به شن های ساحل و دریای آن گرما می بخشد، حتی اگر باید هزینه ی بیشتری هم پرداخت کنید، در این فصل پر رونق حتما به مالدیو سفر کنید.

راهنمای سفر به مالدیو
بهترین راهنمای سفر به مالدیو

هزینه اقامت در هتل های مالدیو

مالدیو جزیره ای است که برای گردشگران به نسبت مقصدهای دیگر گردشگری گران‌تر آب می خورد، این جزیره هتل های بسیار لاکچری و شیکی دارد به طوری که بعضی از این هتل ها به قدری باشکوه و مجلل هستند که خودشان به مکانی تبدیل شده اند که گردشگران برای دیدن و اقامت در آن، به آنجا می‌روند پس باید این انتظار را داشته باشید که هزینه های اقامت در مالدیو گران باشد. تقریبا هزینه هر شب اقامت در هتل های پنج ستاره مالدیو از 7 میلیون تومان شروع می‌شود و به 40 میلیون تومان به صورت تقریبی می رسد ولی اگر می خواهید که برای اقامتتان هزینه ی کمتری بکنید.

تور اقساطی مالدیو یکی از تورهای ارزان و پرطرفدار جنوب آسیا می باشد.

می توانید هتل های 4 ستاره را انتخاب کنید که هزینه های آن‌ها از شبی 6 میلیون تومان تا 13 میلیون تومان تخمین زده می شود ولی اگر می‌خواهید که باز هم هزینه ی کمتر داشته باشید به سراغ هتل های 3 ستاره بروید که هزینه ی اقامت در این هتل ها بین 700 تا 800 هزار تومان است، طبیعی است که هر چقدر امکانات هتل بیشتر باشد هزینه ی اقامت در آن هم بیشتر است. توجه داشته باشید که تمام هزینه هایی را که اعلام کردیم برای اتاق یا سوئیت های دو نفره بوده است.

هتل های مالدیو
راهنمای سفر به مالدیو

گران‌ترین هتل های مالدیو

هتل کورومبا مالدیو: هتل 5 ستاره کورومبا مالدیو یکی از به مدرن ترین و شیک‌ترین هتل‌های این منطقه است و نزدیک‌ترین هتل به فرودگاه است. این هتل هر چیزی را که از یک هتل در جزیره می خواهید را دارد.
هتل پارادایس آیلند ریزورت اَند اسپا: اگر دنبال هتل 5 ستاره ای هستید که نفس شما را در سینه حبس کند حتما هتل پارادایس آیلند را تجربه کنید و لحظه های خاصی را برای خود رقم بزنید. این هتل مجلل و شیک جزو معدود هتل هایی است که وقتی آنجا را ترک کنید دلتان برای هتل تنگ می شود.

هتل باروس مالدیو: هتل باروس مالدیو یکی دیگر از هتل های 5 ستاره است. این هتل شیک یکی از مقصدهای گردشگران است که با تجهیزات مدرن و دکوراسیون آرامش‌بخشی که دارد، بسیاری از گردشگران برای سفر آنجا را انتخاب می کنند.

هزینه حمل و نقل در مالدیو

وقتی سفر خود را در مالدیو شروع می‌کنید و می خواهید به جاهای دیدنی جزیره بروید نیاز به وسیله ی نقلیه دارید که بنا به موقعیت جغرافیایی مالدیو و جابه‌جایی بین جزایر، قایق بهترین وسیله است و هزینه قایق‌سواری بین 1 میلیون و 80 هزار تا 1 میلیون و 800 هزار تومان برای هر نفر است.

اگر می خواهید که با هواپیماهای دریایی جا به جا شوید، باید بین 4 میلیون و 200 هزار تومان تا 6 میلیون تومان هزینه کنید و اگر هم که نمی خواهید در این حد هزینه کنید و در خود شهر بخواهید رفت و آمد کنید، می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید. هزینه هر مسیر اتوبوس‌ها در حدود 7200 تومان است. لازم به ذکر است که این امکان وجود داردکه هزینه هایی که اعلام کردیم در بهترین فصل سفر به مالدیو گران‌تر شود.

آیا می دانید واحد پول مالدیو چیست؟

هزینه ی خورد و خوراک در مالدیو

وقتی می‌خواهید به سفر بروید هزینه های زیادی را برای بخش های مختلف سفر باید در نظر بگیرید که یکی از این بخش ها هزینه خورد و خوراک است. در مالدیو رستوران های متنوع و مختلفی وجود دارد و انتخاب آن ها بستگی به بودجه ی شما دارد؛ مثلا اگر در رستوران های ارزان مالدیو بخواهید غذا بخورید، برای هر وعده باید تقریبا 48 هزار تومان در نظر بگیرید، حالا اگر به سراغ رستوران های متوسط این جزیره بروید هزینه ی شما به 120 هزار تومان برای هر وعده غذا می رسد ولی اگر بخواهید به رستوران های مجلل و گران بروید شروع قیمت های آن ها از حدود 500 هزار تومان است.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای اینکه غذاهای خود را متفاوت صرف کنید به رستوران های ساحلی بروید که هم از هوا و هم مناظر ساحلی لذت ببرید و قیمت های رستوران های ساحلی هم تقریبا 180 هزار تومان است.

برترین غذاهای مالدیو

جاذبه های دیدنی مالدیو

مسجد جامع ماله: مسجد جامع مالدیو در شهر ماله واقع شده است و بزرگ‌ترین مسجد کشور مالدیو است. این مسجد نمای زیبایی دارد و مقبره‌های قهرمانان و افراد شاخص مالدیو در این مسجد وجود دارند و از ویژگی‌های آن است.

رستوران سابسیکس: رستوران بسیار خاص و معروفی است که در اعماق آب‌های جزیره مالدیو قرار دارد. در این رستوران می‌توانید غذای مورد علاقه و خوشمزه خود را در زیر آب‌های اقیانوس هند میل کنید.
ساحل مصنوعی ماله: این ساحل یک ساحلی است که به دست انسان در شهر ماله ساخته شده است و یکی از جاذبه‌های گردشگری مالدیو برای گردشگران است. در این ساحل می‌توانید انواع تفریحات آبی مثل شنا، موج‌سواری، قایق‌سواری، غواصی و دیگر تفریحات آبی را ببینید و تجربه کنید.

شرایط دریافت گذرنامه مالدیو

یک موضوع خیلی جالب درباره ی مالدیو این است که برای ورود به آن نیاز به گذرنامه ندارید، جزایر مالدیو از هیچ ملیتی گذرنامه نمی خواهد. ویزایی که شما لازم دارید فرودگاهی است و وقتی وارد مالدیو می شوید، صادر خواهد شد و این باعث می شود که شما در کشور مبدا دیگر نیازی به دریافت ویزا نداشته باشید و این هم یکی دیگر از دلایل مهم سرازیر شدن گردشگران به جزایر مالدیو است.

با جاذبه های مالدیو بیشتر آشنا شوید!

بهترین مراکز خرید مالدیو

بازار جزیره: بازار جزیره یکی از مراکز خرید مالدیو است که تازه تاسیس شده است این مرکز خرید نمونه ای از فرهنگ مردم مالدیو را به گردشگران نشان می دهد و همچنین صنایع دستی بسیار متفاوتی را دارد.
سنترو مال: یک مرکز خرید بزرگ که تقریبا همه ی برندهای معروف را دارد، سنترو مال یکی از لوکس ترین مراکز خرید در مالدیو محسوب می شود. ساعات کاری این مرکز همه روزه از ۷ صبح تا نیمه شب یکسره باز است و این نکته ای جالب برای گردشگران به شمار می رود.

مراکز خرید مالدیو

راهنمای سفر به مالدیو

برای سفر به مالدیو چه ارزی همراه خود داشته باشیم؟

واحد پول کشور مالدیو روفیه است و چون این ارز در کشور ما رایج نیست شما در ایران نمی‌توانید پول خود را چنج کنید و ریال هم در آن کشور برای شما کاربردی ندارد پس به هیچ عنوان با خود ریال نبرید، بهتر است در سفر به مالدیو با خود دلار ببرید و این ارز را با روفیه چنج کنید. باید به این موضوع توجه داشته باشید که طبق قوانین مالدیو در هتل های بزرگ و مناطق معتبر هزینه ها به دلار قابل پرداخت است و دیگر نیازی هم به روفیه پیدا نمی کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.