امارات متحده عربی

امارات متحده عربیپرچم امارات متحده عربی

درباره کشور

امارات متحده عربی (United Arab Emirates) که معمولا به صورت خلاصه با نام «امارات» از آن یاد می شود، یکی از کشورهای آسایی واقع در منطقه خاورمیانه است. این کشور با کشورهای قطر، عربستان، عمان و ایران همسایه است. به دلیل همسایگی این کشور با ایران و برخورداری از امکانات مختلف، تور امارات در میان ایرانیان محبوبیت زیادی دارد.

امارات با وجود آن که از نظر مساحت جز کشورهای کوچک به حساب می آید، اقتصادی بسیار قدرتمند و بزرگ داشته و جز موفق ترین کشورهای عربی از نظر اقتصادی می باشد، علاوه بر صادرات نفت و فراهم کردن زمینه مناسب برای سرمایه گذاری های خارجی به صورت کلان، تور امارات و سفر های گردشگری و توریستی ، یکی از منابع مهم اقتصادی این کشور به حساب می آید. در ادامه این مطلب، به معرفی و بررسی کامل این کشور و جاذبه های مختلفی سیاحتی و توریستی آنمی پردازیم.

همان طور که از نام «امارات متحده عربی» مشخص است، این کشور متشکل از چندین امارت یا شیخ نشین کوچک تر است. هفت شیخ نشین به نام های ابوظبی (مهم ترین شیخ نشین و پایتخت کشور)، شارجه، عجمان، فجیره، راس الخیمه، ام القوین و دبی (دومین شیخ نشین مهم) تحت اتحاد با یکدیگر، امارات متحده عربی را تشکیل می دهند.

جالب است بدانید که امارات در دوران پیش از اسلام بخشی از ایران بوده است؛ در حدود قرن 16 میلادی، پرتغالی ها توانستند آن را اشغال کنند. در دوران حکومت صفویه این بخش دوباره پس گرفته شد و جزیی از ایران بود، اما بعدها تحت سیطره بریتانیا در آمد. امارات در سال 1971 میلادی از بریتانیا مستقل شد و 2 دسامبر، روزی که این استقلال نهایی شد به عنوان روز ملی امارات شناخته می شود.

همین الان با تور اقساطی امارات برو سفر و هزینه اش را 10 بعد پرداخت کن.

امارات در کدام قاره واقع شده است؟

امارات متحده عربی در جنوب غربی آسیا و منطقه خاورمیانه قرار دارد و با چند کشور مهم این منطقه همسایه است. از شمال و شمال غربی، امارات با خلیج فارس ایران مرز دارد و از سمت شرق به دریای عمان و کشور عمان محدود می گردد. قطر همسایه غربی امارات بوده و عربستان سعودی هم در جنوب و جنوب غربی امارات واقع شده است.

پایتخت

پایتخت کشور امارات، شهر ابوظبی است. ابوظبی که مهم ترین و بزرگترین شیخ نشین امارات است، بخش قابل توجهی از مساحت امارات را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که ابوظبی همیشه یکی از گرانترین شهرهای جهان برای مسافران بوده است و نام آن در کنار شهرهایی مانند نیویورک و پاریس مطرح شده است.

جمعیت

جمعیت موجود در امارات بیش از 8 میلیون نفر برآورد شده است. البته از این جمعیت حدود یک پنجم آن به عنوان جمعیت بومی امارات محسوب می شوند؛ بخش بسیار زیادی از جمعیت ساکنان امارات را کارگران و مهاجرین آسیایی و اعراب سایر کشورها تشکیل می دهند. از جمله اقوام مهم در امارات، ایرانیان هستند.

ایرانیان بخش قابل توجهی از جمعیت موجود در امارات را تشکیل می دهند. بسیاری از آن ها ساکن امارات بوده و بسیاری دیگر نیز با تور امارات به این کشور می روند. همان طور که گفته شد، امارات یکی از همسایگان ایران است و به دلیل رشد بالای اقتصادی و تجاری و داشتن امکانات متنوع، تور امارات در میان ایرانیان محبوب است.

مساحت

مساحت امارات چیزی در حدود 83600 کیلومتر مربع تخمین زده شده است و از این نظر امارات کشور کوچکی است. امارات از نظر مساحت رتبه 115 دنیا را به خود اختصاص داده است. بخش اعظم این مساحت بیابانی بوده و اندکی از بخش های شرقی آن کوهستانی است.

آب و هوا

امارات سطح همواری داشته و آب و هوای اغلب نقاط آن بیابانی و گرم است. البته این آب و هوای گرم و بیابانی برای بسیاری از افراد جذاب است. مخصوصا مسافرانی که از نواحی اروپایی با تور امارات به این کشور سفر می کنند، به این آب و هوا علاقه مند هستند. بخش های شرقی امارات کوهستانی بوده و اندکی خنک تر هستند.

ییله های عصر پرواز تور دبی اقساطی را نیز برای طرفداران این شهر زیبا و دیدنی برگزار می نماید.

هزینه زندگی در امارات

یکی از سوالات مهمی که هنگام مهاجرت یا سفر با تور امارات مطرح است، هزینه ها و مخارج زندگی در امارات است. بیشتر هزینه های زندگی در امارات مربوط به مواردی مانند خورد و خوراک، مسکن و حمل و نقل است. امارات یک کشور مدرن بوده و شهر ابوظبی جز شهرهای گران به حساب می آید؛ به همین دلیل هزینه زندگی در این کشور هم بالاست.

نرخ ارز امارات

واحد رسمی پول کشور امارات متحده عربی، درهم امارات است. در حال حاضر درهم امارات معادل حدودا 4800 تومان ایران است.

مهم ترین جاذبه های امارات

امارات دارای جاذبه ها و دیدنی های متعددی است که برخی از آن ها در دنیا زبانزد هستند.


برج خلیفه: شاید معروف ترین جاذبه امارات، برج خلیفه باشد. این برج که با ارتفاع 828 متری خود، عنوان بلندترین ساختمان دنیا را به خود اختصاص داده، همیشه یکی از مراکز اصلی توریستی امارات بوده است. بسیاری از کسانی که با تور امارات به شهر دبی سفر می کنند، بازدید از این مکان را در اولویت خود قرار می دهند.

مسجد شیخ زاید: یکی دیگر از جاذبه های مهم امارات، مسجد شیخ زاید است. این مسجد که به عنوان سومین مسجد بزرگ جهان نیز به حساب می آید، با زیبایی چشم نواز و شکوه خیره کننده خود یکی از مراکز جذاب برای کسانی است که می خواهند با تور امارات به این کشور سفر کنند.

موزه لوور ابوظبی: یکی از مهم ترین دیدنی های شهر ابوظبی، موزه لوور این شهر است. این موزه با شکوه که معماری خاص و زیبایی هم دارد، با در برداشتن اشیا کهن و تاریخی یکی از پربازدیدترین نقاط ابوظبی و امارات است.

مهم ترین شهرهای توریستی و تجاری

ابوظبی، مهم ترین و بزرگترین شهر امارات متحده عربی است که به عنوان پایتخت این کشور انتخاب شده است. با این حال، شاید دبی را بتوان معروف ترین شهر امارات عنوان کرد که بسیاری از توریست ها جذب آن می شوند. بخش قابل توجهی از افرادی که با تور امارات به این کشور سفر می کنند، دبی را به عنوان مقصد خود بر می گزینند. چرا که دبی هم جاذبه های متعددی داشته و هم نسبت به سایر شهرها مزایای زیادی دارد.

دیگر شهر مهم امارات، شارجه است. شارجه که به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای امارات شناخته شده، از نظر فرهنگی جاذبه های بسیار زیادی دارد. این شهر نسبت به دبی خلوت تر بوده و دارای موزه هایی زیبا و دیدنی است.

واحد پول امارات چیست؟

زبان رسمی مردم

رسمی رایج در امارات زبان عربی است. زبان های انگلیسی، فارسی، اردو و هندی نیز از زبان های رایج در امارات هستند

مشخصات کشور
قاره: آسیا
پایتخت: ابوظبی
زبان رسمی: عربی
جمعیت: ۱۱۷۷۰۰۰۰
واحد پول: درهم

شهرهای مهم