راهنمای سفر به ایروان

راهنمای سفر به ایروان

۰۱ فروردین ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

اگر از شما بخواهیم یک “شهر” بزرگ در دنیا را نام ببرید که خودش به تنهایی می تواند مقصد یک سفر کامل باشد، چه می گویید؟ پاریس، لندن؟ شاید هم استامبول؟ همه این ها شهرهای بزرگ و زیبایی هستند و البته میلیون ها گردشگر دارند اما برای سفر هیجان انگیز بعدی تان، بد نیست پایتخت ارمنستان را انتخاب کنید: ایروان، شهری بزرگ و تاریخی و البته مدرن. در مقاله راهنمای سفر به ایروان، نکاتی کاربردی در مورد این شهر یاد می گیریم تا سفر بعدی تان به آن حسابی برنامه ریزی شده و جذاب باشد.

ایروان، یک شهر تاریخی در قلب ارمنستان

افسانه ها، تاریخ سرزمین ارمنستان را تا زمان نوح پیامبر عقب می برند، با این که بیشتر این سرزمین تا قرن های پیش بخشی از ایران بوده، تاریخی غنی و جذاب دارد. شهر ایروان پر است از موزه ها، گالری های هنری ومراکز فرهنگی. ارمنستان تا قبل از فروپاشی حکومت شوروی، بخشی از این حکومت بود و ایروان هم تحت تاثیر سیاست های کلی اش، در سال های قرن بیستم پیشرفت چندانی نکرد. اما همه توریست هایی که این روزها به ایروان سفر می کنند، می گویند از آن چه فکر می کردند مدرن تر و پیشرفته تر است.

علاوه بر این، ایروان شهری است ایده آل برای پیاده روی. در بیشتر پایتخت های دنیا، مخصوصا اگر صنعتی و مدرن باشند پیاده راه رفتن یا سخت است یا غیرممکن. ایروان پیاده رو های پهن، ترافیک سبک و فضای شهری سرسبزی دارد. اگر وقت زیاد و اشتیاق به شهرگردی دارید، ایروان برای شما بهترین مقصد است. اما چه زمانی به ایروان سفر کنیم؟ ارمنستان زمستان های سرد و سختی دارد و در تابستان ها، معمولا زیادی گرم است. بهترین زمان سفر به ایروان معمولا از فروردین تا اواخر تیر ماه است.

راهنمای سفر به ایروان

از چه راه هایی می توانیم به ایروان برویم؟

ایروان یکی از شهرهای خارجی است که از ایران، می توانید بدون هواپیما به آن بروید. بعضی از ترمینال های تهران به صورت روزانه به ایروان اتوبوس دارند و از تبریز هم این سفر انجام پذیر است. همچنین می توانید بلیطتان را به صورت هوایی و از طریق سایت های فروش بلیط هواپیما تهیه کنید. اگر عجله ای برای سفر ندارید، بد نیست بدانید که در فصل های خلوت (به اصطلاح low season) قیمت بلیط هواپیما به دلیل کاهش تقاضا، پایین می آید. پس می توانید در این ماه ها، بلیط چارتر ارزان به مقصد ایروان پیدا کنید. اگر با تور اقساطی ایروان سفر می کنید، هزینه بلیط هواپیمایتان روی تور حساب خواهد شد.

هزینه های سفر به ایروان

چه هاستل های ارزان و اقتصادی و چه مهمانخانه های کوچک، چه منازل شخصی و چه هتل های بزرگ و چند ستاره. در ایروان با هر بودجه ای می توانید مکانی برای اقامتتان پیدا کنید.

مثلا هاستل سنتر (center) در مرکز شهر که به حمل و نقل عمومی و مراکز خدماتی هم نزدیک است، با شبی پنج دلار اتاق در اختیار شما می گذارد. هتل های بزرگی مثل مولتی گرند (multi grand hotel) هم در این شهر هستند که قیمت اتاق هایشان از نهصد دلار شروع می شود. بستگی دارد که چقدر بودجه همراه خودتان برده باشید. واحد پول ارمنستان درام نام دارد و خوراکی ها و رستوران ها هم، با همین واحد پول یا دلار قیمت هایشان را محاسبه می کنند. 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایروان یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل عمومی در آسیا را دارد. اتوبوس ها و مینی بوس ها در این شهر به صورت شبانه روزی کار می کنند و مترو هم با صد درام، می تواند شما را به مقصدتان برساند. مترو ایروان یک خط بیشتر ندارد اما بیشتر نقاط شهر را پوشش می دهد و امکان گم شدن مسافران را کم می کند.

راهنمای سفر به ایروان

شرایط دریافت گذر نامه و ویزا

ارمنستان یکی از کشورهایی است که برای افراد دارای تابعیت ایرانی، ویزای توریستی فرودگاهی صادر می کند. با همراه داشتن پاسپورت، بلیط رفت و برگشت و سه هزار درام، می توانید فوری و در فرودگاه ویزایتان را بگیرید. بر خلاف خیلی از کشورهای همسایه ما مثل آذربایجان، ویزای ارمنستان سه ماهه است.

جاذبه هایی که در سفر به ایروان باید ببینید

در پایتخت ارمنستان هم بناهای تاریخی جذابی پیدا می کنید و هم مراکز خرید مدرن و جذاب. در ایروان، حتما به این چند جا سر بزنید:

  •  مراکز خرید بلوار شمالی یا Northern avenue: این خیابان که ماشینی از آن رد نمی شود و صد در صدش پیاده راه است، پر است از مراکز خرید (که یکی شان زیرزمینی است)، نمایندگی برندهای بزرگ جهانی (مثل آرمانی، استیو مدن و بربری) و کافه و رستوران.
  •  پارک آبی ایروان: یک پارک سه هکتاری با دوازده سرسره، هفت استخر روباز، سه استخر در فضای داخلی و دو شهربازی که می تواند یک تجربه خوب خانوادگی برایتان رقم بزند.
  •  موزه تاریخ ارمنستان: با چهار هزار شی تاریخی و بخش های انسان شناسی، ستاره شناسی و تاریخ معاصر، این موزه میزبان علاقمندان به تاریخ ارمنستان است.
  •  بازار آخر هفته: این بازار، هر جمعه نزدیک ایستگاه مترو ریپابلیک برگزار می شود و هنرمندان در آن تابلوها، زیورآلات و مجسمه هایشان را در فضای باز می فروشند.
  •  رستوران های رازدان جورج: خودتان را به یک وعده خوشمزه غذاهای ارمنی مهمان کنید. کباب ها و پلوها را امتحان کنید و در نهایت برای دسر، گاتا یا نازوک سفارش بدهید.
  •  رستوران آدزوخ: این رستوران علاوه بر غذاهای محلی، غذاهای لبنانی هم سرو می کند. شاورما، تبوله و انواع کباب ها از جمله غذاهایی هستند که می توانید این جا امتحان کنید.
  •  رستوران شِرپ: به دنبال یک تجربه خوب از باربیکیو هستید؟ این رستوران بین تمام باربیکیوهای ایروان، در وب سایت تریپ ادوایزر رتبه اول را دریافت کرده.

اگر قصد سفر به ایروان را دارید، با تور اقساطی ایروان پیله های عصر پرواز امروز سفر کنید و 10 ماه دیگر پرداخت کنید!

راهنمای سفر به ایروان

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.