راهنمای سفر به وان

راهنمای سفر به وان

۰۸ فروردین ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

ترکیه یکی از بهترین کشورهای توریستی جهان است. شهرهای مختلفی در این کشور واقع شده اند که هر یک جاذبه های مخصوص به خود را دارند. یکی از شهرهای بسیار زیبا و مناسب برای توریسم و گردشگری، شهر وان ترکیه است. شهر وان ترکیه در شرق این کشور واقع شده است. شهر وان خود یکی از جذاب ترین و با قدمت ترین شهرها در ترکیه است که دیدن آن می تواند برای هر توریست و گردشگری جذابیت های زیادی داشته باشد.

در این راهنمای سفر به وان ترکیه شما همه اطلاعات مورد نیاز برای سفر به این شهر را در اختیار خواهید داشت. چنان چه به فکر سفر به ترکیه و اقامت در شهر وان هستید، حتما تا انتهای این راهنمای سفر به وان ترکیه همراه ما باشید.

درباره شهر وان

شهر وان ترکیه مرکز استان وان و شرق ترکیه، بزرگ ترین شهر به شمار می آید. اغلب ساکنین شهر وان ترکیه مردمان کرد هستند. زبان رایج در شهر وان ترکیه کردی کرمانجی است هر چند زبان ترکی استانبولی نیز در آن جا کاربرد دارد. تقریبا تمامی ساکنین این شهر را مسلمانان اهل سنت تشکیل می دهند.

شهر وان از لحاظ موقعیتی فاصله اندکی با مرزهای ایران و استان های غربی دارد. این شهر زیبا تاریخی غنی و پرفراز و نشیب داشته و برای سفرهای توریستی یک مقصد عالی به شمار می آید. هزینه سفر و گردشگری در وان بسیار مناسب است؛ همین موضوع باعث شده تا توریست های بسیاری به این شهر جذب بشوند.

راهنمای سفر به وان

بهترین زمان سفر به وان

از نظر آب و هوایی، شرایط آب و هوای قاره ای بر شهر وان ترکیه حاکم است. این به آن معناست که وان در زمستان ها آب و هوای بسیار سرد و دمای پایین دارد و در تابستان ها هم شرای آب و هوایی گرم و خشک است. فصل های بهار و پاییز از نظر میزان بارش بهترین فصل ها در وان هستند. در این ماه ها و مخصوصا در بهار گردش و طبیعت گردی در وان لذت بیشتری به همراه خواهد داشت.

شرایط دریافت گذر نامه و ویزا

سفر به ترکیه و شهر وان از ایران نیاز به ویزا ندارد. البته باید برای خروج از کشور عوارض را بپردازید. هم چنین گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

راه های سفر به وان

یکی از راه های سفر به وان ثبت نام در تور قسطی وان ترکیه است. اما به دلیل نزدیک بودن وان به مرزهای غربی ایران، بسیاری از افراد راه زمینی را ترجیح می دهند. برای سفر به وان ترکیه می توان از طریق اتوبوس یا خودروی شخصی اقدام کرد.
تور وان معمولا با استفاده از قطار و برای 4 یا 5 روز اقامت عرضه می شود. در حال حاضر قیمت تور وان بین 900 هزار تومان تا 1.5 میلون تومان متغیر است.

راهنمای سفر به وان

هزینه سفر و چه پولی همراه خود ببریم

هزینه های سفر به وان شامل عوارض خروج از کشور، هزینه تور (در صورت سفر با تور)، هزینه های محل اقامتی و هزینه های گردش و تفریح در شهر می شود. حداقل هزینه روزانه در یک سفر اقتصادی حدود 150 لیر می شود.
شما می توانید برای سفر همراه با خود لیر ترکیه را ببرید. لیر ترکیه به راحتی در صرافی ها یافت می شود. هر چند پیشنهاد می شود بخشی از پول همراهتان دلار باشد و همه پول خود را به لیر تبدیل نکنید.

هزینه اقامت

هرینه های اقامتی در وان بسیار مناسب است. شما می توانید با رفتن به وان ترکیه سفری کم هزینه داشته باشید. در وان هاستل ها و هتل های متعددی وجود دارد. میانگین قیمت اقامت در یک هاستل برای هر شب حدود 30 لیر است. این رقم برای اقامت در هتل های 3 و 4 ستاره بین 50 تا 70 لیر است. هر شب اقامت در هتل های لوکس هم حدود 100 لیر هزینه دارد.

ارزان ترین و گران ترین مراکز اقامتی وان

ارزان ترین مراکز اقامتی در وان ترکیه هاستل ها هستند. میانگین قیمت هاستل برای هر شب اقامت حدود 30 لیر ترکیه می شود.
اما در وان ترکیه هتل های بسیار خوبی هم وجود دارند که اقامت در آن ها با حداقل قیمت 70 لیر برای هر شب محاسبه می شود. مانند هتل الیت ورلد و هتل ریسکیت وان.

راهنمای سفر به وان

هزینه خورد و خوراک

هزینه های خورد و خوراک در شهر وان ترکیه مقرون به صرفه است. یک وعده غذای دو نفره در یک رستوران خوب شهر وان، به طور میانگین حدود 40 لیر هزینه در پی دارد. فست فود ها هم با قیمتی بین 13 تا 18 لیر به فروش می رسند. توصیه می شود حتما در وان دونر کباب را امتحان کنید؛ این غذا قیمت پایینی هم دارد.

هزینه حمل و نقل

شهر وان شهر نسبتا کوچکی است. بهترین وسیله ها برای حمل و نقل در این شهر اتوبوس ها و تاکسی ها هستند. البته اتوبوس قیمت بسیار کمتری دادر و شما برای یک بلیط تک سفره باید 1.5 لیر بپردازید. در حالی که قیمت پایه استفاده از تاکسی 8 لیر است.

جاذبه هایی که در سفر به وان باید ببینید

شهر وان از نظر جاذبه های تاریخی و توریستی بسیار غنی است. همان طور که گفته شد شهر وان یکی از شهرهای با قدمت ترکیه بوده و تاریخی پرفراز و نشیب داشته است. یکی از آثار تاریخی در این شهر، قلعه وان است؛ این قلعه متعلق به یک قرن پیش از میلاد است و در یکی از کوه های پیرامون وان قرار گرفته است. البته امروزه این قلعه تا حد زیادی آسیب دیده و تنها بخش های محدودی از آن سالم باقی مانده اند.

از دیگر آثار تاریخی دیدنی در وان می توان به کلیسای آختامار اشاره کرد. این کلیسا نزدیک به هزار سال قدمت دارد. هم چنین دریاچه وان که بزرگ ترین دریاچه در ترکیه است در نزدیکی شهر وان واقع شده و به دلیل طبیعت زیبای پیرامون آن، جز جاذبه های توریستی به شمار می رود.

راهنمای سفر به وان

بهترین مراکز خرید وان

چنان چه قصد خرید در شهر وان ترکیه را دارید، می توانید به دو مرکز خرید عمده در این شهر مراجعه کنید. این دو مرکز خرید عبارتند از مرکز خرید ترکاوز و مرکز خرید آیدین پریهام؛ در این مراکز اجناس مختلف، به ویژه لباس های بسیار مرغوبی را می توان یافت که با قیمت های عالی عرضه می شوند.

بهترین رستوران های شهر وان

یکی از جاذبه های اصلی در شهر وان غذاهایی است که در این شهر یافت می شود. صبحانه های وان در ترکیه مشهور هستند.
از جمله بهترین رستوران ها در وان ترکیه می توان به رستوران کروانسارای و رستوران خلیل ابراهیم سوفراسی اشاره کرد. در این رستوران ها بهترین غذاهای ترکی با قیمت های بسیار مناسب عرضه می شوند.

خرید تور اقساطی وان بدون نیاز به ضامن در آژانس پیله های عصر پرواز. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای ”راهنمای سفر به وان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.