راهنمای سفر به تایلند

راهنمای سفر به تایلند

۰۷ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

تایلند یکی از کشورهای واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور جاذبه های تاریخی و گردشگری متعددی داشته و از سواحل زیبایی برخوردار است. هم چنین آثار فرهنگی و مذهبی موجود در این کشور از شکوه و جاذبه خاصی برخوردار هستند. همه این ها در کنار یکدیگر تایلند را یک مقصد جذاب گردشگری ساخته و تور تایلند را به یکی از انتخاب های اصلی گردشگران تبدیل کرده است.

تور تایلند در میان ایرانیان نیز محبوبیت زیادی دارد و در سال های اخیر بر این محبوبیت افزوده شده است. ایرانیان بسیاری به تایلند به عنوان مقصد سفرهای خود در دوران تعطیلات و ایام فراغت می اندیشند؛ به همین دلیل دانستن اطلاعاتی که در این راهنمای سفر به تایلند ذکر می شود می تواند برای شما مفید باشد.

درباره تایلند

تایلند کشوری است تاریخی که تمدن آن در حدود 5000 سال قدمت دارد. آثار تمدن و مراکز تاریخی موجود در تایلند جذابیت زادی داشته و مرکز بازدید هزاران نفر از توریست هایی هستند که به این کشور سفر می کنند. این کشور در جنوب شرقی آسیاست. پایتخت تایلند، بانکوک است که پرجمعیت ترین شهر این کشور نیز هست. طبق آمار تخمینی جمعیت این کشور چیزی در حدود 70 میلیون نفر است.

راهنمای سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند

تایلند به دلیل نزدیکی به دریا و داشتن مناطق کوهستانی و جنگل های فراوان، عمدتا دارای آب و هوای معتدل و مناسبی است. بهترین زمان برای مسافرت به این کشور بین ماه های نوامبر تا حدود فوریه (بین آبان تا بهمن) است. در این ماه ها هوا خنک تر و معتدل تر است.

راه های سفر به تایلند

برای سفر به تایلند، خطوط هواپیمایی مختلفی سرویس می دهند. هزینه سفر به تایلند برخلاف بسیاری از مراکز تفریحی و توریستی دیگر اصلا بالا نیست.

شرایط دریافت گذر نامه و ویزا تایلند

اخذ ویزای تایلند کاری آسان است و زحمت کمی دارد. برای این کار گردش مالی حساب شما پیش از صدور ویزا بررسی می گردد. با ارائه مدارکی مانند اصل و کپی پاسپورت، عکس های پرسنلی 6*4، مدارک شناسایی شخصی (مثلا شناسنامه)، داشتن بیمه و بلیت های رفت و برگشت، ضمن پر کردن فرم درخواست ویزا می توانید ویزای تایلند را کسب کنید.

راهنمای سفر به تایلند

هزینه سفر و چه پولی همراه خود ببریم

قیمت تور تایلند قسطی نسبت به بسیاری از تورهای اروپایی پایین تر است. هم چنین با توجه به وجود هتل های متعدد و امکان رزرو هتل آنلاین تایلند مسافران و گردشگران با انتخاب ها گسترده ای روبرو هستند. به طور کلی هزینه های اقامت در تایلند چیزی در حدود 30 درصد بیشتر از تهران است که در صورت استفاده از مراکز توریستی بیش از این خواهد بود.
بهترین پول برای سفر به تایلند، دلار است. بهتر است شما در ایران پول خود را به دلار تبدیل کرده و پس از رسیدن به تایلند دلار با به بات تایلند، پول رسمی کشور تبدیل کنید.

هزینه اقامت

هزینه اقامت یکی از نکات مهمی است که در راهنمای سفر به تایلند باید به آن توجه نمایید. یکی از ارزان ترین راه های اقامت در تایلند، استفاده از هاستل ها و مهمان خانه هاست. هم چنین هتل های موجود در تایلند از تنوع زیادی برخوردار بوده و در قمیت های مختلفی می توانند رزرو شوند. پیش از سفر به تایلند حتما درباره رزرو آنلاین هتل تایلند از آژانس هایی که تور تایلند ارائه می دهند پرس و جو کنید.

ارزان ترین و گران ترین مراکز اقامتی

ارزان ترین مراکز اقامتی در تایلند هاستل ها و مهمان خانه ها هستند. با این حال تایلند هتل های 1 تا 5 ستاره فراوانی دارد. هزینه این هتل ها در شهرهای مختلف متفاوت است. از مهم ترین هتل های بانکوک می توان به هتل پنینسولا و هتل لبوا ات استیت اشاره کرد. در پاتایا نیز هتل آسیا مهم ترین و معروف ترین هتل است.

راهنمای سفر به تایلند

هزینه خورد و خوراک

از دیگر نکات مهمی که در راهنمای سفر به تایلند باید به آن توجه کنید هزینه خورد و خوراک می باشد. یکی از راه های مقرون به صرفه برای تامین خورد و خوراک در تایلند آن است که خودتان غذای خود را با استفاده از مواد اولیه تهیه کنید. اسنک ها و غذاهای خیابانی ارزان ترین غذاهای موجود در تایلند هستند. لازم به ذکر است قیمت غذاها در شهرهای مختلف فرق می کند.

هزینه حمل و نقل

به دلیل جمعیت بالا، وسایل نقلیه عمومی در تایلند و مخصوصا بانکوک اهمیت زیادی دارند. اتوبوس های موجود در تایلند بسیار ارزان قیمت هستند. هم چنین از دیگر وسایل نقلیه عمومی موجود در تایلند می توان به تاکسی، تاکسی های سه چرخه یا توک توک، تاکسی های رودخانه ای و مترو و قطار هوایی اشاره کرد.

جاذبه هایی که در سفر به تایلند باید ببینید

شهر پاتایا که از مهم ترین شهرهای تایلند است، دارای مراکز تفریحی و تجاری متعدد است. این شهر دارای تفریحگاه های ساحلی و تفرجگاه ها و پارک های متعددی است که بازدید از آن ها برای بسیاری از توریست ها جذاب و دلنشین است.
هم چنین شهر پوتک یکی از شهرهای هم و گران قیمت کشور تایلند محسوب می شود. پوتک جز مهم ترین مراکز توریستی در آسیا به حساب می آید. دلیل آن نیز وجود سواحل زیبا و اقامتگاه های مناسب موجود در این شهر است. ساختار و بافت شهری پوتک زیبا و با شکوه است و گشت و گذار در این شهر از تفریح های توریست هایی است که به تایلند می روند.

بانکوک، یکی از جذاب ترین شهرهای آسیا، دارای بناهای زیبای تاریخی است. این شهر مراکز خرید مهمی دارد و بازار آن نیز یکی از جاذبه های گردشگری محسوب می شود.
از دیگر مناطق جذاب و دیدنی تایلند می توان به چیانگ مای، شهری با قدمت تاریخی پراهمیت و کرابی با طبیعتی بکر و جذاب اشاره کرد.

راهنمای سفر به تایلند

بهترین مراکز خرید تایلند

در شهر بانکوک که بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر است مهم ترین مرکز خرید شهر، مرکز بیگ سی است. انواع مختلف اجناس از برندهای گوناگون و معروف در این مرکز وجود دارند. در پاتایا نیز مرکز خرید اوتلت و سنترال فستیوال پاتایا معروف ترین و بهترین مراکز خرید هستند.

بهترین رستوران های تایلند

معروف ترین و مهم ترین رستوران تایلند را می توان رترستوران «لا گریتا» دانست. این رستوران با فضایی خاص و رمانتیک و تراسی بزرگ، از جاذبه های تایلند محسوب می شود.
هم چنین از مهم ترین رستوران های موجود در بانکوک می توان به رستوران شاطر و رستوران نهم بانکوک اشاره کرد. در پاتایا نیز رستوران the glass house جز بهترین رستوران ها به حساب می آید.

در راهنمای سفر به تایلند به بررسی نکات مفیدی پرداختیم که در سفر به تایلند با یک برنامه ریزی مناسب از سفر خود لذت ببرید.

خرید تور اقساطی تایلند بدون نیاز به ضامن در آژانس پیله های عصر پرواز. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.