معروف ترین سوغات تایلند

معروف ترین سوغات تایلند

۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

کشور تایلند یکی از بهترین کشورهای توریستی واقع در جنوب شرقی آسیاست. اگر روزی قصد داشتید به کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا سفر کنید، بازدید از تایلند را هرگز فراموش نکنید. تایلند با آب و هوای متنوع در مناطق مختلف و بارش های فراوان یک مقصد عالی برای همه گردشگرانی است که به این کشور می آیند. گردش و گشت و گذار در تایلند بسیار لذت بخش است؛ اما اگر بخواهید در پایان سفر خود چیزی به یادگار بیاورید، سوغات تایلند حق انتخاب زیادی در پیش روی شما قرار می دهند.

در تایلند انواع و اقسام جاذبه های مختلف را می توان یافت. از مناطق دیدنی طبیعی و جنگلی که بسیار گسترده و دلنیشین هستند، تا تفرجگاه های ساحلی و تفریحات آبی در مناطقی مانند پاتایا. هم چنین در کشور تایلند می توانید جاذبه های فرهنگی بسیار را بیابید. مانند معابد بزرگ و باشکوه بوداییان و مراسم ها و فستیوال های جذابی که در طول سال برگزار می شوند. تایلند از نظر سوغاتی هم کشور غنی و پرمایه ای است.

ما در این مطلب به تفصیل به معرفی معروف ترین سوغات تایلند پرداخته ایم. اگر می خواهید با تور اقساطی تایلند سفر کنید و در فکر سوغاتی های سفر خود هستید، یا این که قصد دارید پس از گشت و گذار در تایلند یادگاری هایی از این سفر همراه خود داشته باشید، این مطلب برای شماست. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بهترین سوغات تایلند

کلیاتی درباره معروف ترین سوغات تایلند

در همه شهرهای تایلند می توانید سوغاتی معروف این کشور را بیابید. این سوغاتی ها هم در بازارهای بزرگ و رسمی پیدا می شوند و هم در فروشگاه ها و مغازه های سطح شهر. حتی در بازارهای روی آب تایلند هم می توانید آثار فرهنگی و هنری و صنایع دستی تایلند را خریداری نمایید. از ویژگی های مثبت سوغاتی های معروف تایلند این است که این سوغاتی ها اغلب قیمت های بسیار پایینی دارند و هزینه چندانی برای خرید آن ها لازم نیست. تنوع این سوغاتی ها و کارهای بومی مردم محلی آن قدر زیاد است که شما می توانید انتخاب های زیادی در پیش روی خود داشته باشید.

در عین حال، سعی کنید از مغازه های مختلف قیمت محصول مورد نظر خود را بپرسید تا از قیمت دقیق و واقعی آن آگاه شوید و مظنه دستتان باشد؛ چرا که بسیاری از فروشندگان برای سود بیشتر محصولات و صنایع دستی و سوغاتی های معروف تایلند را به توریست ها و گردشگران با قیمت بیشتری می فروشند. در ادامه به معرفی مهم ترین سوغاتی های معروف تایلند می پردازیم.

سفری خوش و به یادماندنی همراه با تور اقساطی بانکوک!

ابریشم و کتان تایلندی

از جمله معروف ترین سوغات تایلند، ابریشم این کشور است. اگر به تایلند سفر کردید می توانید از ابریشم های این کشور که کیفیت بالایی دارند خریداری کنید. در بسیاری از فروشگاه های شهرهای مختلف تایلند می توانید ابریشم و کتان تایلندی را تهیه کنید؛ با این حال اگر به دنبال ابریشم و کتان اصل و مرغوب هستید، کارخانه ابریشم تامپسون در بانکوک بهترین گزینه است. این کارخانه مهم ترین مرکز تولید ابریشم در بانکوک و شهر تایلند محسوب می شود.

سوغات تایلند

سنگ های زینتی تایلند

یکی دیگر از بهترین سوغات تایلند، سنگ های زینتی این کشور و جواهرات تایلندی هستند. در تایلند انواع سنگ های معدنی زیبا مانند یاقوت های کبود و سرخ، لعل و حتی الماس یافت می شود. این سنگ ها توسط استادان جواهرسازی در تایلند تراش می خورند، سپس در ابعاد مختلف و شکل های گوناگون در بازارها به فروش می رسند.

سنگ های زینتی و جواهرات تایلند جز سوغاتی های معروف تایلند بوده و قیمت های بالایی دارند. اگر می خواهید از این محصولات برای سوغاتی سفر خود خریداری نمایید، حتما پیش از خرید درباره اصل بودن آن ها تحقیق کنید. مطمئن شوید که مرکزی که از آن سنگ های زینتی را می خرید تایید شده و معتبر باشد.

رزرو تور اقساطی پاتایا تنها با یک چک صیادی!

مجسمه های فیل و بودا

همان طور که می دانید مذهب رایج در میان مردم تایلند، آیین بودا است. بیش از 90 درصد مردم تایلند به آیین بودا اعتقاد دارند. به همین دلیل مجسمه های فیل و بودا در تایلند به فراوانی یافت می شوند. این مجسمه ها هم نمادی از تایلند و فرهنگ بودایی آن هستند و هم در میان لوازم دکوری خانه می توانند زیبایی خاصی داشته باشند.

مجسمه های فیل و بودا در تایلند در انداه های مختلف و با قیمت های بسیار مقرون به صرفه به فروش می رسند. این مجسمه ها را می توان در اغلب فروشگاه ها و بازارهای شهرهای تایلند پیدا کرد. مجسمه های فیل و بودا با استفاده از فلز یا چوب و حتی سفال درست می شوند.

جالب است بدانید که فیل در فرهنگ بوداییان تایلند نمادی از خوش اقبالی و خوش شانسی است؛ به همین دلیل مردم تایلند احترام زیادی برای این جاندار بزرگ قائل هستند. علاوه بر مجسمه، شکلات هایی هم در تایلند به شکل فیل ساخته می شوند؛ این شکلات ها بسیار خوشمزه بوده و در مدل ها و طعم های گوناگون تولید می شوند. در سفر به تایلند حتما این شکلات ها را امتحان کنید.

سوغات تایلند

ظروف تایلندی

از محبوب ترین سوغات تایلند، ظروف زیبای این کشور هستند. این ظرف ها آن قدر زیبا و چشم نواز هستند که بیشتر برای کاربردهای دکوری به کار می روند. در تایلند انواع طروف مختلف تولید شده و به عنوان محصولات بومی این کشور به فروش می رسند.

از جمله این ظرف ها، «چانگ لون» است. چانگ لون ظرفی است که از دیرباز در تایلند تولید می شده و برای ساخت آن از پوست نارگیل استفاده می کرده اند. «هوی چو» دیگر نوع معروف ظرف های تایلندی است که از زیبایی و استحکام بالایی برخوردار است. ظروف هوی چو با استفاده از پوست خرچنگ درست می شوند.
ظروف تایلندی از محبوب ترین سوغاتی های این کشور هستند؛ معمولا همه توریست ها حداقل یکی از این ظروف را در سفر خود خریداری می کنند.

لباس های چرم تایلندی

در تایلند لباس های چرم جز مهم ترین سوغاتی ها محسوب می شوند. این لباس ها کیفیت و مرغوبیت بالایی دارند. تایلند یکی از برترین کشورهای جهان در زمینه تولید و صادرات چرم است و محصولات چرمی این کشور شهرت جهانی دارند. لباس های چرمی تایلند می توانند انتخاب خوبی برای سوغاتی بردن از کشور تایلند به حساب بیایند.

جهت اطلاع از شرایط رزرو تور اقساطی تایلند با مشاوران ما در پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *