راهنمای سفر به تفلیس

راهنمای سفر به تفلیس

۰۵ فروردین ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

همیشه پیش از سفر لازم است که کمی اطلاعات درباره کشور مقصد داشته باشیم. برای این که بتوانید سفری خوب و خاطراه انگیزی را برای خود و خانواده تان بسازید ضروری است که برنامه ریزی دقیقی انجام دهید. یعنی حتی پیش از آن که برای خرید بلیط و دریافت ویزا اقدام کنید لازم است که از چیزهایی مثل هزینه های سفر و مکان هایی که باید در مقصد ازشان بازدید کنید آگاهی داشته باشید. با ما در راهنمای سفر به تفلیس همراه باشید تا به برررسی این نکات بپردازیم.

همان طور که می دانید تفلیس پایتخت گرجستان است. این شهر با توجه به موقعیت جغرافیایی و تاریخی ای که دارد، به عنوان قلب این کشور شناخته می شود. امروزه تفلیس یکی از بهترین مقصدهایی است که می توانید برای گذراندن چند روزی در آرامش و راحتی انتخاب کنید. اما برای این که بتوانید از اقامتتان در تفلیس بهترین استفاده را کنید لازم است که چند نکته را بدانید. در راهنمای سفر به تفلیس به بررسی بهترین زمان برای سفر، هزینه های احتمالی در تفلیس و… می پردازیم.

بهترین زمان سفر به تفلیس

می شود گفت که تفلیس چهار فصل است. با این که در اطراف شهر کوهستان است و زمستان های سردی را پشت سر می گذارد، ولی تابستان ها گرم و دلپذیر هستند. بهار در تفلیس خیلی لذت بخش است. در این زمان از سال طبیعت دوباره جان گرفته و همه جا سرسبز است. بنابراین گردش در طبیعت حسابی خوش می گذرد. اما باید توجه داشته باشید که در این فصل شاهد باران های بهاری هستیم. به همین دلیل خیلی از گردشگرها ترجیح می دهند در بهار به تفلیس نروند.

تفلیس در مجاور رودخانه است و ساحل تمیز و جذابی دارد. اگر برای تفریح و سرگرمی می خواهید به تفلیس بروید بهتر است تابستان را برای سفر انتخاب کنید. در واقع بهترین زمان برای سفر به تفلیس تابستان است. در این فصل هوا خوب است و می توانید از تفریحات ساحلی بهره مند شوید.

راه های سفر به تفلیس

راه های سفر به تفلیس

شما به چند روش می توانید به تفلیس سفر کنید. اولین راه سفر به تفلیس از طریق هواپیما است. در واقع راحت ترین و سریع ترین روش برای رفتن به شهر تفلیس گرجستان همین است. هزینه بلیط هواپیما زیاد نیست و حتی اگر در دوره های پرسفر نباشد می توانید با قیمت خیلی پایین ترین آن را خریداری کنید.
راه دیگری که برای رفتن به تفلیس وجود دارد استفاده از اتوبوس است.

شاید کمی سخت به نظر برسد که بخواهید از راه زمینی به یک کشور دیگر سفر کنید. اما این مسیر به اندازه ای زیبا و هیجان انگیز است که تمام خستگی هایتان را از بین می برد. در حال حاضر اتوبوس هایی هستند که مسافران را از تهران به طور مستقیم به تفلیس می برند.

چه پولی همراه خود ببریم

واحد پول گرجستان لاری است. در سفر به تفلیس می توانید دلار هم با خودتان ببرید ولی در هر صورت باید آن ها را به ارز گرجستان تبدیل کنید. اما اگر دلار بردید هم خیالتان راحت باشد. به دلیل گردشگران زیادی که به تفلیس سفر می کنند، در اغلب خیابان های آنجا صرافی قرار دارد و می توانید خیلی سریع پول هایتان را به لاری تبدیل کنید.

راهنمای سفر به تفلیس

هزینه سفر به تفلیس چقدر است؟

همان طور که گفتیم قیمت هواپیما به تفلیس به زمانی بستگی دارد که می خواهید سفر کنید. به طور عادی هزینه بلیط هواپیمای تفلیس از حدود ۷۰۰ هزار تومان شروع می شود و تا دو میلیون تومان متغیر است. به ویژه در دوره های پرسفر مثل تابستان قیمت های سفر افزایش پیدا می کنند. در حالی که در فصل های پاییز و مخصوصاً زمستان، می توانید با هزینه خیلی پایینی به تفلیس سفر کنید و حسابی خوش بگذرانید.

هزینه بلیط اتوبوس تهران به تفلیس هم در حدود دویست هزار تومان است. شما می توانید با خودروی شخصی هم به تفلیس بروید. اما توصیه می کنیم با این روش سفر نکنید. زیرا پیش از رسیدن به تفلیس با خودروی شخصی باید برای گرفتن گواهینامه بین الملل و پلاک اقدام کنید که هرکدام از این ها هزینه های جداگانه ای دارند. همچنین باید هزینه های بنزین در گرجستان را هم در نظر داشته باشید.

هزینه هتل، غذا و حمل و نقل در سفر به تفلیس

قیمت اجاره اقامتگاه و هتل در تفلیس زیاد گران نیست. شما می توانید با پرداخت هزینه مناسبی در بهترین هتل های شهر اقامت کنید. هزینه هتل های تفلیس از حدود بیست لاری شروع می شوند که اغلب هتل های سه ستاره هستند. ولی هرچه نوع هتل و خدماتش بهتر باشند هزینه آن هم گران تر خواهد بود.

اما برعکس هتل، هزینه غذا در تفلیس نسبتاً گران است. حتی در رستوران های ارزان تفلیس هم برای هر وعده غذا باید حدود ۱۰ لاری هزینه کنید. این قیمت در رستوران های اقتصادی به حدود ۴۰ لاری می رسد و در رستوران های لاکچری باید برای هر وعده غذا حداقل ۱۵۰ لاری هزینه کنید.
با این حال می توانید برای صرفه جویی در هزینه ها در رستوران های زنجیره ای مانند مک دونالد غذا میلی کنید که در حدود ۱۰ لاری برای هر وعده غذایی خرج دارد.

برای گردش در شهر بهتر است از مترو و اتوبوس استفاده کنید. هزینه حمل و نقل عمومی در تفلیس خیلی مناسب است و هر بلیط یک سفره در حدود نیم لاری قیمت دارد. این در حالی است که کرایه تاکسی تا حدودی گران تر است و مخصوصاً در مسیرهای طولانی باید هزینه زیادی را بپردازید. ولی با استفاده از مترو و اتوبوس می توانید در زمان خیلی مناسبی به هرجای شهر که می خواهید برسید.

راهنمای سفر به تفلیس

جاذبه هایی که باید در سفر به تفلیس ببینید

تفلیس شهر خیلی زیبایی است و دیدنی های فوق العاده ای دارد. برخی از این جاذبه ها مکان های تاریخی و باستانی هستند و برخی دیگر جزو دیدنی های طبیعی شهر به حساب می آیند. همچنین این شهر مراکز خرید خیلی خوبی دارد که گشت و گذار در آن ها واقعاً لذت بخش است.

خرید تور اقساطی تفلیس بدون نیاز به ضامن در آژانس پیله های عصر پرواز. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.