بهترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان سفر به سریلانکا

۰۸ فروردین ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

در همسایگی جنوبی‌ترین نقطه هند و بین خلیج بنگال و دریای لاکادو، جزیره گرمسیری جذابی به نام سریلانکا وجود دارد. سریلانکا بیست و پنجمین جزیره بزرگ در جهان است و احاطه شدن خط ساحلی این جزیره با درختان نخل، چشم‌انداز بی‌نظیری به سریلانکا بخشیده است. در ادامه به بررسی بهترین زمان سفر به سریلانکا می پردازیم.

شما می‌توانید در طول سفر به این جزیره زیبا با تور اقساطی سریلانکا از معابد تاریخی و افسانه‌ای و سواحل خارق العاده و بکر آن لذت برده و با آیین‌ها و سنت‌های مردم سریلانکا که در قالب فستیوال‌ها و رویدادهای تماشایی برگزار می‌شود، آشنا شده و در این فستیوال‌ها شرکت نمایید. در ابتدا لازم است هدف خود را از سفر به سریلانکا مشخص کرده و بهترین زمان سفر به سریلانکا را انتخاب نمایید. ما برای کمک به تصمیم گیری بهتر به برخی از بهترین زمان سفر به سریلانکا در زمینه‌های مختلف پرداخته ایم.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان سفر به سریلانکا برای خرید

شما اصولاً در سریلانکا می‌توانید اجناسی را به قیمت مناسب خریداری نموده و حتی به عنوان سوغات به همراه بیاورید. اما چنانچه به دنبال خرید ارزان‌تر هستید می‌توانید در حراجی‌های آخر هر فصل از این فرصت استفاده نمایید. البته در آخر هر سال نیز بیشتر فروشگاه‌های سریلانکا اجناس خود را با تخفیفات ویژه ارائه می‌دهند. برای اطلاع از نکات ضروری سفر به سریلانکا مطلب “راهنمای سفر به سریلانکا” را از دست ندهید.

رزرو تور اقساطی داخلی با شرایط کاملا ویژه و کمترین کارمزد

بهترین زمان سفر به سریلانکا برای طبیعت گردی

میانگین دمای سریلانکا به دلیل نزدیکی به استوا، در تمام طول سال در حدود ۲۷ درجه سانتیگراد برآورد شده است. آب و هوای این جزیره در قالب دو فصل موسمی اصلی تقسیم‌بندی شده است و به دلیل متناوب بودن این دو فصل، سریلانکا را می‌توان به عنوان یک مقصد عالی جهت گذراندن تعطیلات در تمام طول سال معرفی کرد. زیرا در زمان‌هایی که ساحل شرقی خلیج آروگام برای گشت و گذار و موج سواری خطرناک می‌باشد، گردشگران می‌توانند جهت پرداختن به طبیعت گردی و تفریحات آبی، ساحل غربی این جزیره را جایگزین کنند.

در واقع همیشه جایی در سریلانکا وجود دارد که در طول سال آب و هوای خشک دارد تا گردشگران با خیال راحت طبیعت این جزیره زیبا را کشف کنند. به طور خلاصه، بهترین زمان برای طبیعت گردی و بازدید از سواحل غربی، سواحل جنوبی و ارتفاعات سریلانکا از دسامبر تا مارس است، در حالی که بهترین آب و هوا در ساحل شرقی از اواخر آوریل و اوایل می‌تا سپتامبر می‌باشد.

بهترین زمان برای بازدید و گشت و گذار در تپه‌های مرکزی، ماه مارس است. تپه‌های مرکزی منطقه‌ای کوهستانی است که در قسمت جنوبی مرکزی سریلانکا قرار دارد. ارتفاعات تپه‌های مثلثی شکل به بیش از ۳۰۰ متر می‌رسد و حدود ۲۰ درصد از کل منطقه جزیره را در بر می‌گیرد. شما در این منطقه می‌توانید از طبیعت کندی، نووارا الیا و باغ گیاه‌شناسی پرادنیا لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان سفر به سریلانکا بر اساس جمعیت گردشگران

همانطور که عنوان کردیم سریلانکا در تمام فصول سال می‌تواند یک مقصد گردشگری مناسب باشد. به عنوان مثال سواحل غربی و سواحل جنوبی این جزیره در بین ماه‌های دسامبر تا مارس دارای آب و هوای مطبوعی هستند و در این دوره گردشگران زیادی در این نواحی وجود دارند. بنابراین چنانچه با شلوغ بودن این نواحی در این دوره مشکل دارید باید به سواحل شرقی بروید. اما به یاد داشته باشید سواحل شرقی از دسامبر تا مارس اگرچه خلوت هستند اما مدام در معرض باد و باران‌های موسمی قرار می‌گیرند. در ادامه باید بگوییم، اگر در ماه‌های می‌تا سپتامبر به سواحل شرقی سفر کنید، با جمعیت کثیری از گردشگران مواجه خواهید شد.

بهترین زمان سفر به سریلانکا بر اساس فستیوال‌ها 

سریلانکا به دلیل داشتن قدمتی تاریخی و همچنین موقعیت جغرافی خاصی که دارد، در طی قرن ها، تمدن و فرهنگ‌های متنوع و متفاوتی را به خود دیده است. امروزه با سفر به سریلانکا می‌توانید نشانه‌هایی از آثار این تمدن و فرهنگ‌ها را در بسیاری از فستیوال‌ها و جشن‌های سنتی مردم این سرزمین ببنید. در ادامه به سه فستیوال بزرگ سریلانکا و زمان برگزاری آن‌ها اشاره کرده ایم.

فستیوال وساک پویا

جشنواره Duruthu Perahera، که هرسال در اول ژانویه و شروع سال جدید بودایی برگزار می‌شود به مناسبت گرامیداشت بودا و بهترین زمان سفر به سریلانکا است. مردم سریلانکا بیش از ۲۵۰۰ سال است که این روز را جشن می‌گیرند زیرا بودا در این روز متولد شد، به پیامبری برگزیده شد و در همین روز هم چشم از جهان فرو بست. در این روز مردم سریلانکا به عبادتگاه‌ها رفته، منازل و خیابان‌ها را آذین‌بندی کرده و به جشن و شادمانی می‌پردازند. فستیوال تایی پونگال نیز در این ماه برگزار می‌گردد. اگر دوست دارید در این فستیوال‌های باشکوه شرکت کنید، برنامه سفرتان به سریلانکا را در ژانویه برنامه ریزی نمایید.

رزرو تور اقساطی پیله های عصر پرواز، پرداخت قسطی از طریق چک و بدون نیاز به ضامن

فستیوال پوسون

یکی دیگر از فستیوال‌های جذاب سریلانکا فستیوال پوسون است که در ماه ژوئن و به مناسبت ورود مذهب بودا به سریلانکا برپا می‌شود. اگرچه فستیوال پوسون در سراسر کشور سریلانکا برگزار می‌گردد، اما ویژه‌ترین بخش آن در قله میهین تاله اجرا می‌شود. زیرا مردم سریلانکا اعتقاد دارند اولین بار در قله این کوه یک راهب در مورد مذهب بودا سخنرانی کرده است. خیابان‌های سریلانکا در حین برگزاری فستیوال پوسون به شدت تماشایی هستند.

فستیوال ماها شیواراتری

این جشن هرساله در ماه فوریه برای ادای احترام به خدای هندو یعنی شیوا در معابد شیوا در سراسر سریلانکا برگزار می‌شود. در طول این فستیوال شرکت کنندگان در ابتدا غسل تعمید کرده و خود را مطهر می‌کنند و سپس با لباس‌ها و ظاهری آراسته به سمت معابد شیوا حرکت کرده و به عبادت می‌پردازند.

سریلانکایی‌ها در فستیوال ماها شیواراتری علاوه بر عبادت به جشن و پایکوبی نیز می‌پردازند و از هر طرف صدای موسیقی به گوش می‌رسد. چنانچه در فوریه و در زمان برگزاری این فستیوال در سریلانکا باشید مردمی را مشاهده خواهید کرد که روی پیشانی خود یک چشم سوم نقاشی کرده اند.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

ارزان‌ترین فصل سفر به سریلانکا

ارزان‌ترین فصل سفر به سریلانکا اوایل آوریل و سپتامبر است. در این دو فصل بیشتر قیمت‌ها مانند قیمت بلیط هواپیما و هزینه محل اقامت با کاهش روبرو شده و می‌توانید سفری مقرون به صرفه داشته باشید. به یاد داشته باشید اواسط و اواخر آوریل به دلیل برگزاری جشن سال نو، خبری از هزینه‌های ارزان ابتدای ماه نیست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.