غذاهای معروف روسیه

غذاهای معروف روسیه

۰۷ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

کشور روسیه به دلیل تاریخ و فرهنگ گسترده ای که دارد، غذاهای متنوع و خاصی دارد. دلیل منحصر به فرد بودن غذاهای معروف روسیه را باید در تاریخ این کشور پیدا کنیم. در زمان های قدیم که روسیه تحت حکومت پادشاهی بود، اغلب مردم کشاورز بودند و درآمد زیادی نداشتند. به همین دلیل بیش تر غذاهای سنتی روسیه خیلی ساده و راحت هستند.

اما از طرفی باید غذاهای مخصوص دربار و خاندان سلطنتی را هم به خاطر داشته باشیم. وعده های غذایی آن ها شامل سوپ و غذاهای اصلی که اغلب گوشت بودند می شوند. همچنین صبحانه برای مردم روسیه از اهمیت زیادی برخوردار است و خیلی کم پیش می آید که آن را از دست بدهند.

با این حال فرقی چندانی ندارد که در رستوران های لوکس غذا بخورید یا کافه های محلی. غذاهای محلی و سنتی برای روس ها به اندازه ای ارزشمند هستند که در هرجایی طبق دستور پخت اولیه و با کیفیت عالی آماده اش می کنند.

برای سفر به روسیه و چشیدن طعم غذاهای معروف روسیه، تور اقساطی روسیه را از دست ندهید.

پلمنی گوشت

پلمنی گوشت جزو غذاهای معروف روسیه است. این غذا در واقع نوعی پیراشکی است و به شیوه های مختلفی درست می شود. خمیر این پیراشکی خیلی ساده است و از آب، آرد و تخم مرغ درست می شود. داخل آن را با خوراکی های مختلفی مثل ماهی یا گوشت قرمز گاو یا خوک پر می کنند.

اما ویژگی اصلی و طعم خوب آن بیش تر به دلیل ادویه ها و چاشنی هایی است که بهش اضافه می کنند. در بعضی از شهرها این غذا را با خامه ترش سرو می کنن که طعم جالبی به آن می دهد. توصیه می کنیم در سفر به روسیه حتماً این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

کم تر رستورانی در روسیه پیدا می شود که این غذا را در منو نداشته باشد. بنابراین خیلی راحت می توانید از طعم خوب آن لذت ببرید.

غذاهای معروف روسیه

سوپ شی

اصلی ترین ماده تشکیل دهنده این سوپ کلم است. سوپ شی در روسیه طرفدارهای زیادی دارد. یکی از دلایل این محبوبیت راحتی آن است. سوپ شی دستورالعمل راحتی دارد و خیلی سریع آماده می شود. مخصوصاً این که می شود آن را بدون گوشت هم درست کرد. به همین دلیل گیاهخواران خیلی به آن علاقه دارند.
در سوپ شی از گوشت، کلم، قارچ و ادویه می ریزند و می گذارند حسابی روی حرارت ملایم بپزد. این سوپ را هم می توانید در بیش تر رستوران های روسیه پیدا کنید.

اطلاعات درباره غذاهای معروف روسیه

پیراشکی روسی

پیراشکی روسی را بیش تر دستفروش ها و غذافروشی های خیابانی می فروشند. این غذافروشی ها را در کنار اغلب خیابان ها و یا مکان های مهم روسیه می بینید. بد نیست در هنگام قدم زدن در شهر و یا گردش در مکان های دیدنی، پیراشکی روسی بخرید و میل کنید.

این پیراشکی ترکیب ساده ای دارد و از گوشت، تخم مرغ، گوشت، کلم و گاهی هم برنج تهیه می شود. این پیراشکی به پیراشکی شور هم معروف است و گردشگران استقبال خیلی خوبی از آن می کنند. طعم شوری خمیر پیراشکی وقتی با مواد داخل آن ترکیب می شود، یک مزه جدید و خوبی را می سازد.

جهت اطلاع از قیمت خرید و شرایط اقساطی تور مسکو قسطی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

معروفترین غذاهای محلی روسیه

سوپ برشت

شاید این سوپ در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد. چون رنگ آن قرمز است و اگر تا به حال درباره آن نشینده باشید بیش‌ تر تعجب می کنید. سوپ برشت یکی از معروف ترین و قدیمی ترین سوپ های روسیه است.

رنگ قرمز این سوپ در واقع به خاطر چغندر است. در کنار آن از مواد دیگری مثل پیاز، سیب زمینی، هویج، لوبیا، ماست، گوشت و خامه هم در ترکیبات سوپ برشت استفاده می کنند. امروزه سوپ برشت را به عنوان نمادی از غذاهای معروف روسیه در دنیا می شناسند و در بسیاری از رستوران های بین المللی هم آن را سرو می کنند.

غذاهای معروف روسیه

ماشروم جولیان

ماشروم جولیان از جمله غذاهای روسی است که در ترکیباتش گوشت ندارد. با این حال مزه این غذا شباهت زیادی به بیف استراگانف دارد. بنابراین اگر از بیف استراگانف خوشتان می آید به طور حتم این غذا را هم دوست خواهید داشت.

اما باید بگوییم که مقدار زیادی قارچ در ماشروم جولیان استفاده می شود. این قارچ ها که به صورت رشته های باریک خرد شده اند را با پنیر و خامه مخلوط کرده و می گذارند تا بپزد. با این که در بیش تر رستوران های روسیه ماشروم جولیان را به عنوان پیش غذا سرو می کنند اما اغلب مردم روسیه آن را به عنوان غذای اصلی دوست دارند.

تور اقساطی سنت پترزبورک نیز با شرایط پرداختی عالی اجرا می گردد.

غذاهای محلی روسی

بیف استراگانف

بیف استراگانف از آن غذاهایی است که امروزه در ایران محبوبیت زیادی دارد. خیلی ها به اشتباه فکر می کنند که این غذا از انگلستان آمده، در حالی که از چندن قرن پیش جزو غذاهای سنتی و از غذاهای معروف روسیه بوده است.
ماده اصلی این غذا گوشت گردن گاو است که باید آن را به صورت رشته ای برش دهند. سپس آن را با ترکیبی از قارچ و خامه و ادویه می پزند.

درست است که این غذا را در تمام کشورهای دنیا و حتی ایران تهیه می کنند اما هیچ کدام از آن ها را نمی شود با بیف استراگانف روسی مقایسه کرد. توصیه می کنیم که بیف استراگانف واقعی را در روسیه امتحان کنید و از عطر و طعم بی نظیری که دارد لذت ببرید.

بهترین غذاهای روسی

بلینی (پنکیک روسی)

بلینی یکی از میان وعده ها و غذاهای معروف روسیه است که بیش تر به عنوان صبحانه آن را میل می کنند. این غذا که ماده اصلی اش پنکیک است را در روسیه به شیوه خاصی درست می کنند. همان طور که می دانید به طور معمول پنکیک را با مواد دیگری ترکیب می کنند. یکی از بهترین ترکیب های بلینی روسی، خاویار است.
این غذای خوشمزه را می توانید در همه کافه ها و رستوران های روسیه پیدا کنید. بد نیست آن را به عنوان صبحانه و به همراه یک نوشیدنی گرم نوش جان کنید و از طعم تازه ای که دارد لذت ببرید.

قبل از سفر به مسکو، مقاله راهنمای سفر به مسکو را مطالعه نمایید.

برترین خوراک های روسیه
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.