نکاتی مهم در راهنمای سفر به روسیه

راهنمای سفر به روسیه

۰۵ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

نکاتی که باید درباره سفر به روسیه 

سفر به روسیه یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای گذراندن تعطیلات است. جاذبه‌های این کشور بزرگ به نوعی ترکیبی از بناهای سنتی و مدرن است. این ترکیب را در فرهنگ مردم روسیه هم می‌توانید پیدا کنید. به این صورت که بسیاری از تفکرات جدید در بین آن‌ها رواج دارند اما در عین حال چیزهایی مثل خانواده و احترام به بزرگ‌تر را همیشه در اولویت‌‌های زندگی‌شان قرار می‌دهند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای داشتن یک سفر هیجان انگیز حتما راهنمای سفر به روسیه مطالعه نمایید.

این کشور از قاره آسیا تا شرق اروپا کشیده شده است. به دلیل همین وسعت زیادی که دارد، جاذبه‌های طبیعی و تفریحی زیادی را در خودش جای داده است. از آنجایی که روسیه کشوری سردسیر است می‌توانید انواع ورزش‌های زمستانی را در آنجا تجربه کنید. از طرفی بناها و آثار باستانی زیادی از تاریخ پرشکوه این کشور به جا مانده‌اند که دیدن‌شان خالی از لطف نیست.
با این حال همیشه پیش از سفر به یک کشور خارجی لازم است به اندازه کافی درباره فرهنگ، جغرافیا و هر نوع اطلاعاتی که باعث بهتر شدن سفر می‌شود اطلاع داشته باشیم. پس در این مطلب با ما همراه باشید تا روسیه را بهتر از قبل بشناسیم.

راهنمای سفر به روسیه

برای سفر به روسیه به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای سفر به روسیه در وهله اول نیاز به ویزا دارید. اگر با تورهای مسافرتی به آنجا می‌روید کارتان راحت‌تر است و دیگر نیازی نیست به طور مستقیم به سفارت بروید. ولی در صورتی که تنهایی سفر می‌کنید باید قبل از هرچیزی به سفارت مراجعه کرده و درخواست ویزا بدهید. برای این کار لازم است که حداقل شش ماه از اعتبار پاستورت‌تان باقی‌مانده باشد.
بعد از این‌که ویزای روسیه شما آماده شد، می‌توانید به راحتی بلیط هواپیما بخرید و به مقصد برسید. به طور معمول روسیه خیلی راحت ویزای گردشگری صادر می‌کند و زمان آماده شدن آن زیاد طول نمی‌کشد.

همه آنچه باید درباره تور اقساطی مسکو بدانید!

بهترین زمان سفر به روسیه 

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، آب و هوای روسیه به طور کلی سرد و خشک است. اما در همه‌جای کشور به این صورت نیست. چون روسیه وسعت خیلی زیادی دارد، بدیهی است که تمام مناطق آن از یک نوع آب و هوا برخوردار نیستند. اما این باز هم به معنای خوب بودن آن نیست. زیرا در وقت‌های خاصی از سال در برخی از شهرها دمای هوا تا منفی چهل درجه هم می‌رسد. بنابراین لازم است قبل از هر چیزی بدانید که چه زمانی برای سفر به روسیه بهترین وقت است.

باید بگوییم که بهترین زمان برای سفر به روسیه تابستان است. در این ماه‌ها آب و هوا در وضعیت تعادل هستند و هوا زیاد سرد نیست. در حالی که در بعضی از ماه‌های زمستان، روسیه به اندازه‌ای سرد است که امکان ندارد بتوانید به گشت و گذار در شهر بپردازید. این موضوع به ویژه برای ما که می‌خواهیم از کشوری معتدل به آنجا سفر کنیم بسیار مهم و قابل توجه است.

راهنمای سفر به روسیه

سفر به روسیه چقدر هزینه دارد؟

درست است که فصل تابستان برای سفر به روسیه خیلی مناسب است، اما از طرفی یکی از دوره‌های پرسفر است. بنابراین در آن وقت از سال ممکن است با قیمت‌های بالاتری نسبت به فصل‌های دیگر مواجه شوید. بهتر است پیش از سفر درباره هزینه‌های اقامت در این کشور به خوبی اطلاعات کسب کنید. در این صورت می‌توانید با یک برنامه‌ریزی مناسب، سفر خیلی خوب و خاطره‌انگیزی را برای خود و خانواده‌تان بسازید.

واحد پول روسیه روبل است. برای سفر به روسیه لازم نیست حتماً با خودتان روبل ببرید و می‌توانید دلار هم داشته باشید. اما در هر صورت مجبورید که آن‌ها را به روبل تبدیل کنید. پس قبل از خرید ارز باید قیمت‌های آن‌ها را بررسی کنید و به‌صرفه‌ترین روش را برای بردن ارز انتخاب کنید.

باید بدانید که روسیه به طور کلی کشور ارزان‌قیمتی حساب نمی‌شود. به ویژه در شهرهای بزرگی مثل مسکو باید هزینه‌های بیش‌تری را پرداخت کنید. قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌های روسیه با توجه به موقعیتی که در شهر دارند متفاوتند. بنابراین شما می‌توانید با کمی تلاش به هتل‌هایی برسید که هزینه‌شان در حدود ۴۰ دلار و یا کم‌تر است. در غیر این صورت مجبور می‌شوید برای هر شب اقامت در هتل‌های مرکز شهر خیلی بیش‌تر هزینه کنید.

چگونه با تور قسطی روسیه  سفر کنیم؟

هر وعده غذا در روسیه در حدود ۷۰۰ روبل است. به طور حتم این قیمت با توجه به نوع رستوران و محله‌ای که در آن قرار دارد متفاوت خواهد بود. پس بهتر است درباره ارزان‌ترین و یا گران‌ترین رستوران‌های روسیه هم تحقیق کنید و بدون آگاهی به جایی نروید.

توصیه می‌کنیم در روسیه از تاکسی استفاده نکنید و تا جای ممکن سوار مترو شوید. زیرا هزینه تاکسی‌های این کشور با توجه به کیلومترشمار محاسبه می‌شوند و هر سفر می‌تواند ضربه سختی به بودجه سفرتان بزند. متروهای روسیه نه تنها قیمت مناسبی دارند بلکه یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور، ایستگاه‌های مترو آن هستند.

نکات مهم سفر به روسیه

جاذبه های معروف کشور روسیه

از آنجایی که گردشگران زیادی به روسیه می‌روند، این کشور از نظر جاذبه‌های گردشگری در سطح خوبی قرار دارد. جاذبه‌های روسیه را می‌توان به دو دسته تاریخی و تفریحی تقسیم کرد.

برای کسانی که به تاریخ و آثار باستانی علاقه دارند، روسیه یکی از بهترین مقصدهای ممکن است. تقریباً در هر محله چندین کلیسا پیدا می‌کنید که هرکدام با طرح و رنگ‌های بسیار زیبایی تزئین شده‌اند. همچنین کاخ‌ها و قصرهای مجلل و باشکوهی که از پادشاهی‌های قدیم به جا مانده‌اند هم بسیار دیدنی هستند و فراموش نکنید که سری هم به آن‌ها بزنید.

از طرفی در روسیه می‌توانید تفریحات زیادی را پیدا کنید. همان‌طور که گفتیم این کشور آب و هوای سردی دارد. بنابراین یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌ها در روسیه ورزش اسکی است. می‌توانید با پرداخت هزینه‌های خیلی مناسبی به پیست‌های اسکی بروید و حسابی خوش بگذرانید. همچنین اگر در اوایل تابستان به روسیه بروید، با پدیده خورشید نیمه‌شب یا آن‌طور که خودشان می‌گویند، شب‌های سفید روسیه مواجه می‌شوید.

به دلیل موقعیت جغرافیایی روسیه در آن وقت از سال در شهرهایی مثل سنت پترزبورگ که به ناحیه قطبی نزدیک‌تر هستند، خورشید تقریباً تمام ۳۴ساعت از شبانه‌روز را در آسمان است. دیدن این پدیده طبیعی از نزدیک واقعاً جذاب و به یادماندنی است.

برای آشنایی بیشتر با تور روسیه می توانید به پیله های عصر پرواز مراجعه نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.