بهترین زمان سفر به روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه

۰۶ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

روسیه پهناورترین کشور جهان و یکی از تمدن های مهم در آسیا و اروپا است. این کشور با تاریخ طولانی و پرحادثه اش و تنوع فرهنگی بالا، برای جاذبه و گردشگری یک مقصد عالی به حساب می آید. روسیه از نظر سیاسی و تکنولوژی نیز کشور مهمی است و در همه زمینه ها توانسته نام خود را مطرح کند. همه این ها باعث می شود تا سفر به روسیه جذابیت بالایی داشته باشد. اما یک سوال در این میان مطرح می شود: بهترین زمان سفر به روسیه چه زمانی است؟

روسیه در عرض های جغرافیایی بالا قرار گرفته و بخش زیادی از این کشور را مناطق سردسیر تشکیل می دهند. منطقه سیبری در این کشور به سرمای بسیار زیاد معروف است و کمتر کسی است که با آن آشنایی نداشته باشد. اما این تصور که روسیه همیشه سرد است، آب و هوای زمستانی و برفی دارد و باید برای سفر به هر منطقه آن با لباس های گرم و ضخیم سفر کرد، تصوری به دور از واقعیت هست.

در حقیقت روسیه در زمستان ها و پاییز سرمای زیادی دارد اما در بهار و تابستان دمای هوای روسیه بسیار معتدل و مطلوب است. در این فصل ها روسیه یکی از جذاب ترین مناطق جهان برای گردشگری و توریسم به حساب می آید. ما در این مطلب قصد داریم از همین جنبه سفر به روسیه را بررسی کنیم و به این پرسش پاسخ دهیم که بهترین زمان سفر به روسیه کی است؟
اگر قصد سفر به کشور پهناور روسیه را دارید یا می خواهید برای ثبت نام تور روسیه برنامه ریزی کنید، این مطلب برای شما است.

بهترین زمان سفر به روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه برای خرید

در فصل تابستان که مسافران و توریست های حاضر در روسیه به حداکثر مقدار خود می رسند، فروشندگان نیز اجناس و محصولات را با قیمت های مناسبی به فروش می گذارند. ممکن است در این بازه زمانی با تخفیف های خوبی از سمت فروشندگان روبرو شوید.

اما قطعا یکی از بهترین زمان ها برای خرید در روسیه، روزهای نزدیک سال نو است. در این روزها (اوایل زمستان و اواخر پاییز) حراجی ها و تخفیف های قابل توجهی در محصولات ارائه شده در روسیه وجود دارد. روزهای نزدیک به سال نو یکی از بهترین زمان ها برای داشتن خریدهای اقتصادی و مقرون به صرفه است.

سفری خاطره انگیز همراه با تور اقساطی مسکو پیله های عصر پرواز !

بهترین زمان سفر به روسیه برای طبیعت گردی

برای گشت و گذار در طبیعت روسیه، بهترین زمان فصل های بهار و تابستان هستند. به ویژه از نیمه دوم اردیبهشت ماه (ماه می) تا اواخر شهریور (سپتامبر) آب و هوای روسیه بسیار معتدل و مطلوب است. در این بازه زمانی طبیعت و گیاهان روسیه نیز به شکوفایی می رسند و همه عوامل در کنار یکدیگر موجب می شوند تا طبیعت گردی بیشترین لذت ممکن را داشته باشد.

بهترین زمان سفر به روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه بر اساس جمعیت گردشگران

در فصل های تابستان و بهار، تور روسیه با بیشترین تقاضا روبرو می شود. اگر می خواهید همراه با موج بزرگ توریست های تابستانی به روسیه بروید، ماه های می تا سپتامبر برای شما بهترین زمان است. البته انتظار هزینه بالا برای بلیط و تور را هم داشته باشید.
از سوی دیگر اگر در فصل های پاییز و زمستان به روسیه بروید، در فصل خلوت گردشگری به این کشور رفته اید. اگر چه در این فصل ها تعداد مسافران بسیار کاهش می یابد، اما با این حال امکانات فراوانی برای ورزش های زمستانی مانند اسکی وجود دارد.

بهترین زمان سفر به روسیه بر اساس فستیوال ها و رویداد ها

در روسیه فستیوال ها و رویدادهای متعددی برگزار می شوند. پیش از این در همین مطلب به این موضوع پرداختیم و مهم ترین فستیوال ها و رویدادهای دو شهر مسکو و سن پترزبورگ را از نظر زمانی بررسی کردیم.

اگر به جشن های سال نو مسیحیان ارتودکس علاقه دارید یا می خواهید در فستیوال های هنر متعددی که در سن پترزبورگ برگزار می شود شرکت کنید، زمستان به روسیه بروید. هر چند باید به هوای بسیار سرد آن جا هم توجه داشته باشید.
در بهار و تابستان هم جشنواره های متعدد بسیاری در مسکو و سن پترزبورگ برگزار می شوند. این دو فصل هم آب و هوای خوبی برای گردشگری دارند و هم رویدادهای مهم هنری و فرهنگی در آن ها برگزار می شوند.

بهترین زمان سفر به روسیه

فستیوال های روسیه چه زمانی است؟

روسیه کشور بسیار بزرگ و پهناوری است و شهرهای زیادی را در خود جای داده است. اما دو شهر مسکو و سن پترزبورگ برای توریست ها و گردشگران اهمیت و محبوبیت بالاتری دارند. به همین دلیل فستیوال ها و رویدادهای مهم سالانه در این دو شهررا بررسی می کنیم:

فستیوال های مسکو

در تابستان که آب و هوای روسیه برای گردش و مسافرت عالی است، جشنواره های متعددی در مسکو برگزار می شود. از جمله مهم ترین فستیوال های مسکو که در تابستان برگزار می شوند می توان به فستیوال فیلم بین المللی مسکو و فستیوال موزیک جاز «اوسابادا» اشاره کرد.

اگر به مد و فشن علاقه مند هستید، پاییز فصلی است که در آن رویدادهای مربوط به مد در مسکو برگزار می شوند. یکی دیگر از جشن ها و رویدادهای مهم در مسکو هنگام سال نو میلادی برگزار می شود. رویداد سال نو ارتدوکس های روسیه هر ساله همزمان با جشن سال نو میلادی برگزار می شود.

رزرو تور اقساطی سنت پترزبورگ با یک چک صیادی و اقساط 10 ماهه !

فستیوال های سن پترزبورگ

شهرهای مسکو و سن پترزبورگ از نظر آب و هوا شباهت زیادی دارند. اما در شهر سن پترزبورگ فستیوال های بیشتر و جذاب تری برگزار می شود. از جمله مهم ترین فستیوال های سن پترزبورگ، فستیوال بین المللی رقص باله است. این فستیوال محبوب در فصل بهار برگزار می شود و معمولا استقبال فراوان توریست ها را به دنبال دارد.

در فصل تابستان فستیوال های بسیاری در سن پترزبورگ برگزار می شوند. مانند اسکارلت سیلز، فستیوال موسیقی کلاسیک و رویداد شب های سفید. اگر هم می خواهید در فستیوال ماسلنیتسا و جشنواره های هنری سن پترزبورگ شرکت کنید، باید زمستان به این شهر مسافرت نمایید.

بهترین زمان سفر به روسیه

ارزان ترین فصل سفر به روسیه

همان طور که می دانید، آب و هوای روسیه سرد است و به همین دلیل، پاییز و زمستان در این کشور سرمای زیادی دارد. مخصوصا سرمای زمستان روسیه بسیار شدید است و معمولا مسافران و توریست ها به آن عادت ندارند. به همین دلیل در این فصل تعداد توریست ها و مسافرت هایی که به مقصد روسیه انجام می پذیرد، کمتر از سایر اوقات سال است.

به دلیل کاهش شدید مسافرت های توریستی و متقاضیان تور روسیه در فصل های پاییز و به خصوص زمستان، این فصل ها به عنوان ارزان ترین فصل سفر به روسیه شناخته می شوند.

خرید تور روسیه اقساطی بدون نیاز به ضامن در آژانس پیله های عصر پرواز. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.