بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت

۰۹ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

پوکت تقریباً در تمام طول سال یک مقصد عالی و مناسب برای گذراندن تعطیلات به حساب می‌آید. وجود جاذبه‌هایی مانند سواحل استثنایی و زیبا، طبیعت بی‌نظیر، مراکز خرید و بازارهای زیاد و متنوع، رستوران‌های متفاوت، فستیوال‌ها و رویدادهای جذاب و تماشایی، اماکن تاریخی و دیدنی و آب و هوای مطبوع، پوکت را به یک مقصد گردشگری محبوب در جهان تبدیل کرده و سالانه گردشگران زیادی با تور اقساطی پوکت به این شهر سفر می کنند.

انتخاب بهترین زمان سفر به پوکت بستگی به علاقمندی ها، هدف و بودجه شخصی شما دارد. در ادامه به مناسب‌ترین زمان برای سفر به پوکت براساس اهداف مختلف پرداخته‌ایم تا با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین زمان برای سفرتان به پوکت را انتخاب نمایید.

بهترین زمان سفر به پوکت
بهترین فصل سفر به پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت برای خرید

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در نقاط مختلف تایلند به خصوص شهر پوکت، خرید کردن است. پوکت دارای طیف گسترده‌ای از بازارها، مراکز خرید و اجناس متنوع و جالب توجه است. شما در این شهر می‌توانید بدون در نظر گرفتن ساعت و حتی هنگام شب نیز به خرید کردن و پرسه زدن در میان مغازه‌ها و بازارهای توریستی این شهر که اصولاً با اقامتگاه‌ها فاصله دارند، بپردازید.

شهر پوکت و اطراف آن دارای فروشگاه‌های زیاد با کالاهای مرغوب است که قیمتی مناسب دارند. چنانچه از اواسط ماه ژوئن تا اواسط آگوست در پوکت خرید کنید، می‌توانید از تخفیف‌های ویژه و باورنکردنی فروشگاه‌های این شهر نهایت بهره را ببرید. در این زمان حدود ۱۵ هزار تاجر و فروشنده تایلندی در مقاصد گردشگری مهمی مانند پوکت تخفیف‌های ۱۰ تا ۸۰ درصدی را ارائه می‌دهند و این یک فرصت عالی برای خرید محسوب می‌شود.

بهترین شرایط خرید تور اقساطی تایلند تنها با یک چک به تاریخ 10 ماه بعد

بهترین زمان سفر به پوکت بر اساس طبیعت گردی

ماه دسامبر تا مارس بهترین زمان سفر به پوکت برای طبیعت گردی و لذت بردن از آفتاب و ساحل‌های این شهر است. پوکت در این دوره زمانی بیشترین روزهای آفتابی و کمترین میزان باران‌های موسمی را به خود می‌بیند. شما در این زمان می‌توانید به غواصی و قایق سواری در میان آب‌های آرام نیز بپردازید.

ماه نوامبر که دقیقاً بعد از فصل بارانی از راه می‌رسد بهترین زمان سفر به پوکت برای لذت بردن از هوای دلپذیر و گشت و گذار میان طبیعت بی‌نظیر آن است. ماه‌های دسامبر و ژانویه نیز با داشتن دریای آرام، آسمان آبی روشن، آفتاب مطبوع و بارش‌های کم باران، دارای آب و هوای مناسبی برای لمس طبیعت پوکت هستند.

علاوه بر این موارد، خلیج فانگ نگ نیز که یکی از زیباترین مکان‌های پوکت است، گردشگران زیادی را برای طبیعت گردی به خود می‌کشاند. بهترین زمان سفر به پوکت برای بازدید از طبیعت بکر و خارق العاده این خلیج، ماه‌های دسامبر و ژانویه است که دریا به طور کلی آرام و میزان بارندگی بسیار کم است.

بهترین زمان سفر به پوکت
هزینه های سفر به پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت بر اساس جمعیت گردشگران

از ماه نوامبر تا آوریل، زمانی شلوغ و پر از گردشگر در پوکت است. آفتاب تابان و حداقل بارش‌های موسمی به همراه دریای آرام و آسمان آبی، گردشگران زیادی را در این بازه زمانی به پوکت جذب می‌کنند. سواحل شلوغ و زندگی پرجنب و جوش در شب‌های پوکت حاکی از حجم بالای گردشگر در این بازه زمانی است. ماه‌های ژوئن، ژوئیه، سپتامبر و اکتبر ماه‌های خلوت پوکت به شمار می‌روند و گردشگران کمتری در این ماه‌ها به پوکت سفر می‌کنند.

خرید تور اقساطی بانکوک و سفر به سرزمین فرشتگان تایلند

بهترین زمان سفر به پوکت بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

شهر پوکت تقریباً در تمام ماه‌های سال شاهد فستیوال‌ها و جشن‌های جذاب است. انتخاب بهترین زمان برای سفر به پوکت جهت شرکت در این فستیوال‌ها بر اساس سلیقه‌های مختلف، متفاوت است. برای تصمیم گیری بهتر به تعدادی از این فستیوال‌ها و زمان برگزاری آن‌ها اشاره مختصری کرده ایم:

ژانویه: یکی از جشن‌های جذاب پوکت که در اواخر ژانویه برگزار می‌شود، جشن سال نو چینی نام دارد. البته زمان این جشن کمی متغیر است و گاهی اوقات در اوایل فوریه نیز برگزار می‌گردد. فستیوال قایق نیز یکی دیگر از رویدادهای ژانویه است که در آن مجموعه خارق العاده‌ای از قایق‌های بادبانی مشهور بین المللی و کشتی‌های معتبر از سراسر جهان به نمایش گذاشته می‌شوند.

فوریه: روز بزرگداشت ماخا بوچا، روز ولنتاین و فستیوال فانوس از رویدادهایی است که در فوریه برگزار می‌شوند.

مارس: فستیوال تائو تپکاساتری تائو سری سانتورن، روز ملی فیل تایلندی و روز سنت پاتریک از رویدادهایی هستند که در پوکت و در ماه مارس برگزار می‌گردند.

آوریل: فستیوال هفته موتورسواری پوکت یکی از بزرگترین رویدادها مربوط به موتورسیکلت در آسیا است که هر سال اواسط آوریل در پوکت برگزار می‌شود. علاوه بر این؛ بزرگداشت روز چاکری و جشن سال نو تایلندی موسوم به سانگکران نیز در این ماه برگزار می‌گردند.

می: از جشنواره‌ها و رویدادهای پوکت در ماه می ‌میتوان به روز ملی کارگر، روز تاجگذاری و فستیوال بودا اشاره کرد.

جون: از فستیوال‌هایی که در ماه جون برگزار می‌شوند می‌توان به جشنواره عروسی بابا، پراناکان، فروش شگفت‌انگیز تایلند و ماراتن بین المللی لاگونا پوکت اشاره کرد.

جولای: فستیوال کاتو، تولد پادشاه و هفته مسابقه که در آن مسابقه مهیج قایق سواری طی ۴ روز برگزار می‌شود، فستیوال‌های جذاب ماه جولای هستند.

آگوست: از رویدادهای رایج پوکت در ماه آگوست می‌توان روز بزرگداشت ملکه و فستیوال ارواح گرسنه را نام برد.

سپتامبر: جشنواره ماه چینی یا نیمه پاییز و جشنواره گیاهخواری از فستیوال‌های مهمی است که در ماه سپتامبر برگزار می‌گردند.

اکتبر: جشن هالووین و روز بزرگداشت چولالونگ کورن از فستیوال‌هایی است که در ماه اکتبر در پوکت برگزار می‌شوند.

نوامبر: از فستیوال‌های پوکت در ماه نوامبر می‌توان به فستیوال پیاده روی خیابان تالانگ، مسابقه سه‌گانه لاگونا و جشنواره لوی کراتونگ اشاره کرد.

دسامبر: جشنواره مجسمه‌سازی ماسه ای، جشن شب سال نو و روز کریسمس از فستیوال‌ها و رویدادهای ماه دسامبر در پوکت هستند.

بهترین زمان سفر به پوکت
بهترین فصل مسافرت به پوکت

ارزان‌ترین فصل سفر به پوکت

همانطور که عنوان کردیم، پوکت در بازه زمانی نوامبر تا آوریل پذیرای حجم بالای گردشگران از سراسر جهان است، به همین دلیل برخی از قیمت‌ها مانند هزینه اقامتگاه‌ها و هتل ها، قیمت بلیط هواپیما و بعضی از اجناس در این دوره با افزایش روبرو می‌شوند.

در ماه‌های ژوئن، ژوئیه، سپتامبر و اکتبر به دلیل استقبال کمتر گردشگران برای سفر به پوکت، قیمت‌هایی مانند بلیط هواپیما و هزینه اقامت با کاهش چشمگیری روبرو می‌گردند. لازم به ذکر است، اوایل نوامبر که پوکت هنوز با تعداد زیاد گردشگر مواجه نشده، قیمت‌ها همچنان پایین‌تر از اواخر این ماه هستند. جهت اطلاع از نکلت ضرور سفر به پوکت به صفحه “راهنمای سفر به پوکت” مراجعه نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.