بهترین زمان سفر به پاتایا

بهترین زمان سفر به پاتایا

۰۷ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

پاتایا یکی از شهرهای همیشه روشن و سرگرم کننده تایلند است. این شهر ساحلی پر جنب و جوش در اوایل دهه ۱۹۸۰ به شهرت رسید و تا به امروز یکی از مقاصد مهم گردشگری جهان به شمار می‌رود. در ادامه با مطلب “بهترین زمان سفر به پاتایا” همراه شما هستیم.

سواحل پاتایا از طلوع آفتاب تا غروب خورشید بی‌وقفه جریان زندگی و نوعی شادابی را تجربه می‌کند. هیاهوی عاشقان ورزش‌های آبی و علاقمندان به آفتاب درخشان و طبیعت پاتایا، از نقش‌های اصلی سرزندگی و نشاط در این شهر هستند. در هر صورت شهر پاتایا به دلیل جاذبه‌های طبیعی و امکانات تفریحی که دارد، می‌تواند به دلایل متفاوت و در زمان‌های مختلف گردشگران بیشماری را با تور اقساطی پاتایا به خود جذب کند.

بهترین زمان سفر به پاتایا

بهترین زمان سفر به پاتایا براساس فستیوال‌ها

یکی از جاذبه‌های پاتایای تایلند وجود فستیوال‌ها و رویدادهای جذاب و مهیجی است که در بیشتر ماه‌های سال برگزار می‌شود. این فستیوال‌ها سالانه گردشگرانی را از سراسر جهان برای شرکت و همچنین تماشا به پاتایا جذب می‌کند. تعدادی از این فستیوال‌ها را برای انتخاب بهترین زمان سفر به پاتایا، در زیر ذکر کرده ایم.

فستیوال هفته دوچرخه بورپا

برای کسانی که عاشق دوچرخه سواری و یا موتورسیکلت‌های بزرگ و منحصر بفرد هستند، این هفته از فوریه مانند یک جشن کریسمس، لذت بخش و دوست داشتنی است. شرکت صدها راننده محلی و بین المللی کنار هم به همراه دوچرخه و موتورسیکلت‌های عجیب و خاص، وجود غرفه‌های متعدد فروش قطعات و لوازم جانبی، حضور تولید کنندگان بزرگ این نوع وسایل نقلیه، در کنار اجرای زنده موسیقی راک، فضایی هیجان‌انگیز و جذاب به این فستیوال بخشیده اند.

فستیوال موزیک مایا

از جشنواره موسیقی مایا می‌توان به عنوان یکی دیگر از جشنواره‌هایی که در ماه فوریه در پاتایا برگزار می‌شود، نام برد. جشنواره موسیقی مایا در پاتایا، سنت‌ها و فرهنگ تایلندی را با موسیقی و رقص غربی ترکیب می‌کند و بدین ترتیب یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین جشنواره‌های موسیقی در تایلند و حتی جهان به نمایش در می‌آید. این برنامه با حضور دی جی‌های بزرگ و مشهور در دو طبقه اجرا می‌شود. دی جی‌ها در طبقه اول به پخش و اجرای موزیک‌های Electro House Progressive House، Trance و پاپ و در طبقه دیگر به اجرای موسیقی زنده محلی می‌پردازند.

با تور اقساطی تایلند به سرزمین لبخندها سفر کنید.

جشنواره سونگکران Songkran

سونگکران که به عنوان یکی از فستیوال‌های مهیج و ساحلی پاتایا و تایلند شناخته می‌شود، جشنواره‌ای است که همه‌ساله از ۱۳ تا ۱۵ آوریل به مناسبت بزرگداشت سال نو و برطبق تقویم بودایی تایلند برگزار می‌شود. این فستیوال که با نام جشنواره آبی نیز شناخته می‌شود در ابتدا فقط یک جشن خانوادگی بود که در آن کمی آب مطهر بر روی دست بزرگان و سالخوردگان ریخته می‌شد. اما امروزه در قالب یک رویداد مفرح گردشگران زیادی را به پاتایا می‌کشاند.

جشنواره سونگکران Songkran

فستیوال ماراتن پاتایا

ماراتن پاتایا یک رویداد بین المللی است که دوندگانی از سراسر جهان و همچنین صدها نفر از دوندگان محلی در آن شرکت می‌کنند. ماراتن پاتایا که هر سال در ماه جولای برگزار می‌شود شامل یک ماراتن کامل، یک ماراتن نیمه و حتی ماراتنی مخصوص معلولین است که با صندلی چرخ دار در آن حضور پیدا می‌کنند.

بهترین زمان سفر به پاتایا برای طبیعت گردی

بی‌شک طبیعت زیبا و دلفریب پاتایا یکی از بزرگترین جذابیت‌های این شهر ساحلی به شمار می‌رود. اگرچه آب و هوای این شهر گرمسیری است اما احتمال بارش در بیشتر ماه‌های سال، باعث ایجاد رطوبت در پاتایا می‌شود. البته دمای هوا در این شهر اصولاً با نوسان زیادی روبرو نمی‌شود. مجموعه‌ای از طبیعت منحصربفرد، هوای مطبوع و وجود تفریحات ساحلی پاتایا، باعث جذب گردشگران به این شهر می‌شود.

چنانچه می‌خواهید در گرم‌ترین ماه‌های سال به این شهر سفر کرده و از طبیعت گردی و انجام تفریحات ساحلی لذت ببرید، سفر در ماه‌های آپریل، می‌و ژوئن بهترین فرصت هستند. اما چنانچه ترجیح می‌دهید در هوای دلپذیر و معتدل پاتایا به طبیعت گردی بپردازید ما فصل پاییز را توصیه می‌کنیم.

روزهای بارانی این فصل پاتایا وسوسه‌انگیز و جذاب است و گشت و گذار در طبیعت پاتایا در فصل پاییز می‌تواند یک سفر خاص و متفاوت را برای‌تان رقم بزند. البته با نزدیک شدن به فصل زمستان، آب و هوای پاتایا نیز مطبوع‌تر شده و لذت سفر و طبیعت گردی در این شهر توریستی را صد چندان می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین زمان طبیعت گردی در پاتایا را در مطبوع‌ترین هوا تجربه کنید، ماه‌های دسامبر تا فوریه را انتخاب کنید. 

آیا می دانید با رزرو تور اقساطی بانکوک می توانید تنها با یک چک صیادی سفر کنید؟

بهترین زمان سفر به پاتایا بر اساس جمعیت گردشگران

اگر علاقمندید در ماه‌های شلوغ و در میان سیلی از گردشگران به پاتایا سفر کنید، بهتر است ماه‌های دسامبر، ژانویه، فوریه و اوایل می‌را انتخاب نمایید. پاتایا در این زمان در شلوغ‌ترین حالت خود به سر برده و تصویری از یک شهر پر جنب و جوش ساحلی را به نمایش می‌گذارد. به آن دسته از افرادی که به دنبال سفر به پاتایا در زمانی خلوت و آرام هستند باید بگوییم فصل پاییز بهترین فرصت برای شما است.

هوای خنک و دلچسب پاتایا در این فصل، در کنار محیطی خلوت می‌تواند آرامش را برای‌تان به همراه بیاورد. البته ما برای افرادی که می‌خواهند در زمانی به پاتایا سفر کنند که جمعیت گردشگران متوسط و متعادل است، پیشنهاد می‌کنیم سفرشان را در ماه‌های ژوئن تا آگوست برنامه ریزی نمایند.

ارزان‌ترین فصل سفر به پاتایا

همان طور که عنوان کردیم پاتایا در ماه‌های پاییز به نسبت سایر فصول سال با گردشگران کمتری روبرو می‌شود. بنابراین قیمت‌ها به خصوص قیمت بلیط هواپیما پاتایا و هتل‌های این شهر کاهش نسبتاً چشمگیری خواهد داشت و شما می‌توانید در این فصل به خصوص در ماه سپتامبر سفر ارزان‌تر و کم هزینه‌تری داشته باشید. علاوه بر این به دلیل شلوغ بودن پاتایا به لحاظ حضور گردشگران در فصل زمستان و از دسامبر تا ژانویه، قیمت‌ها نیز با افزایش روبرو می‌شود. هزینه‌هایی مانند هتل و بلیط هواپیما به پاتایا در این بازه زمانی بیش از هر وقت دیگری است.

بعد از زمستان، فصل تابستان و از ماه ژوئن تا آگوست دومین بازه زمانی گران برای سفر به پاتایا است. به طورکلی فصل‌های پاییز و بعد بهار می‌توانند ارزان‌ترین و بهترین زمان سفر به پاتایا باشند.

ارزان‌ترین فصل سفر به پاتایا

بهترین زمان سفر به پاتایا برای خرید

اگر در طی سفرتان در پاتایا به دنبال داشتن خریدهای ارزان و مقرون به صرفه هستید، احتمالاً حضور در حراجی‌های آخر فصل می‌تواند شما را به هدف‌تان برساند. البته پرسه زدن در حراجی‌های آخر هر سال نیز از بهترین زمان سفر به پاتایا و یکی از فرصت‌ها برای داشتن خریدی با قیمت مناسب است. جهت اطلاع از شرایط خرید تور قسطی پاتایا و امکانات ویژه آن با کارشناسان ما در آژانس مسافرتی پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.