راهنمای سفر به دقبرس شمالی

راهنمای سفر به قبرس شمالی

۰۶ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

قبرس شمالی که جزیره‌ای در حاشیه دریای مدیترانه است، گذشته‌ای پرفراز و نشیب و قدمتی تاریخی دارد. این جزیره که تحت حاکمیت ترک‌ها می‌باشد، مناطر و چشم اندازهایی زیبا و مسحورکننده دارد. قرار گرفتن قبرس شمالی در مجاورت مدیترانه باعث شده این جزیره آب و هوا و طبیعتی متاثر از این دریا داشته و گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

وجود آثار و بناهای باستانی، طبیعت خارق العاده و زیبا، سواحل شنی و مجذوب کننده، آفتاب درخشان، غذاهای متنوع و خوشمزه و امکانات تفریحی، قبرس شمالی را به یک مقصد گردشگری مناسب و محبوب تبدیل کرده اند. در این مقاله به معرفی راهنمای سفر به قبرس شمالی و ذکر نکاتی به عنوان راهنمای سفر به این جزیره پرداخته ایم.

جهت رزرو تور اقساطی قبرس شمالی می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

بهترین زمان سفر به قبرس شمالی

گذراندن تعطیلات در قبرس شمالی را می‌توان در هر زمان از سال و تمام فصل‌های بهار، تابستان، پاییز و یا زمستان انجام داد و هر یک از این فصول مزایای خاص خود را دارد. به عنوان مثال، ماه‌های زمستانی دسامبر، ژانویه و فوریه در قبرس شمالی آب و هوای معتدلی دارند، بنابراین زمان بسیار خوبی برای کرایه یک دوچرخه کوهستانی و یا پیاده روی بر روی تپه‌ها است. فصل بهار و ماه‌های مارس، آوریل و می‌هوا رو به گرمی می‌رود اما همچنان می‌شود به تماشای طبیعت و همچنین آفتاب گرفتن بپردازید.

اگر به دنبال سفر در زمان‌های گرم‌تر هستید باید ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست را انتخاب نمایید. در این ماه‌ها می‌توانید در آب‌های جزیره شنا کنید و به تفریحات آبی بپردازید. پاییزهای قبرس شمالی و ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر هوا کمی خنک‌تر خواهد شد و شما می‌توانید با سفر به این جزیره زیبا از عصرهای خنک پاییزی لذت ببرید.

راهنمای سفر به قبرس شمالی

شرایط دریافت گذرنامه و ویزا

همانطور که می‌دانید، برای سفر به قبرس شمالی مانند هر سفر خارجی دیگر نیاز به پاسپورت دارید. چنانچه پاسپورت ندارید به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ و یا پست مراجعه کرده و با پرداخت مبلغی اقدام به اخذ پاسپورت نمایید. لازم به ذکر است، گردشگران ایرانی چنانچه از ترکیه وارد این جزیره شوند، نیازی به اخذ ویزای توریستی نخواهند داشت.

چنانچه تمایل دارید به قبرس شمالی سفر کنید، راهنمایی سفر به قبرس شمالی را مطالعه نمایید.

هزینه رزرو هتل 

هزینه اقامت در قبرس شمالی با توجه به نوع محل اقامت شما متفاوت است. به عنوان مثال چنانچه قصد اقامت در هتل‌های این جزیره را داشته باشید باید هزینه بیشتری به نسبت هاستل‌ها و مهمانپذیرها بپردازید. البته هزینه اقامت در هتل‌های مختلف با توجه به تعداد ستاره‌ها و امکاناتی که دارند نیز متغیر است.

هزینه های سفر به قبرس

ارزان‌ترین و گران‌ترین مراکز اقامتی

هزینه اقامت در قبرس شمالی در هتل های ارزان و متوسط بین ۲۵ یورو تا ۶۰ یورو و هتل‌های لوکس و مجلل بین ۱۵۰ یورو تا ۳۰۰ یورو است. این بازه گسترده قیمتی به دلیل تفاوت در موقعیت جغرافیایی، تعداد ستاره و امکانات و خدمات اقامتگاه‌ها و هتل‌ها است.

هزینه خورد و خوراک در قبرس شمالی

هزینه خورد و خوراک در قبرس شمالی بستگی به نوع و مکان رستوران دارد. به طور تقریبی برای یک وعده غذا در رستوران ساده در یک منطقه تجاری باید حدود ۱۰ یورو و برای صرف غذا در فست فود باید تقریباً قیمتی معادل ۶ یورو بپردازید.

بهترین غذاهای قبرس

بهترین رستوران‌های قبرس شمالی

یکی از جذاب‌ترین نکاتی که درمورد قبرس شمالی می‌توان به آن اشاره کرد، وجود غذاهای متنوع و رستوران‌های جالب توجه در این جزیره دوست داشتنی است. رستوران‌های فت ماما پافوس، نیازی، آمبیانس، زیتون، رستوران بار Efendi، رستوران و بار معتبر مورلیس قبرس، رستوران و کافه بار سرنوشت برخی از بهترین رستوران‌های قبرس شمالی هستند.

جاذبه‌هایی که در سفر به قبرس شمالی باید ببینید

قبرس شمالی به دلیل دارا بودن مجموعه‌ای از جذابیت‌ها مانند جاذبه‌های طبیعی، آثار و بناهای تاریخی، سواحل و بنادر دیدنی و امکانات تفریحی، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. از جاذبه‌هایی که در سفر به قبرس شمالی باید با آن‌ها آشنا شوید، می‌توان به بندر کیرنیا، قلعه گیرنه، قلعه کانتارا، صومعه Bellapais، قلعه سنت هیلاریون، قلعه بوفاونتو، شبه جزیره کارپاز و صومعه آپوستولوس آندریاس و شهر باستانی سالامیس اشاره کرد.

واحد پولی قبرس چیست؟

بهترین مراکز خرید 

وجود بازارهای محلی و مراکز خرید متعدد یکی دیگر از دلایلی است که گردشگران می‌توانند قبرس شمالی را به عنوان یک مقصد توریستی مناسب به شمار بیاورند. بهترین مراکز خرید قبرس شمالی شامل: مرکز خرید گیرنه، مرکز خرید نیکوزیا، بازار ساکاگی، مرکزخرید اصلی شمال نیکوزیا، بازار باندا بولیا هستند. یکی دیگر از مراکز خرید جالب قبرس شمالی فروشگاه ایسکی کادینلار پازاری است که به بازار بانوان معروف می‌باشد.

معروف ترین مراکز خرید قبرس

هزینه ها و مسیرهای سفر به قبرس شمالی

در ابتدا لازم است عنوان کنیم این کشور به دلیل مسائل و مشکلات سیاسی مرز هوایی و دریایی مستقل ندارد و جهت سفر به این کشور باید از طریق مرزهای هوایی و یا دریایی ترکیه وارد این کشور شویم.

چنانچه بخواهید از مرز هوایی وارد قبرس شوید باید ابتدا به فرودگاه‌های برخی از شهرهای ترکیه ازجمله آنکارا، آنتالیا و استانبول رفته و از فرودگاه این شهرها خود را به فرودگاه ارجان قبرس شمالی برسانید. درصورتیکه نخواهید از ترکیه به این کشور بروید، باید به فرودگاه قبرس جنوبی رفته و از راه زمینی عازم قبرس شمالی شوید. یکی دیگر از راه‌های رسیدن به قبرس شمالی راه دریایی است. بدین ترتیب که به یکی از بنادر آنتالیا و یا مرسین ترکیه رفته و از طریق دریای مدیترانه به سمت بندر گیرنه و یا بندر فاماگوستا در قبرس شمالی بروید.

هزینه سفر هوایی اکونومی از تهران به فرودگاه ارجان با احتساب توقف‌ها به طور میانگین بین ۲۸۵۰۰۰۰ تومان تا ۴۶۰۰۰۰۰ میلیون تومان برآورد شده است. تفاوت در هزینه بلیط با توجه به ایرلاین‌های مختلف متفاوت است. هزینه سفر دریایی از آنتالیا تا قبرس شمالی بین ۳۱ دلار تا ۹۵ دلار تخمین زده می‌شود.

با جاذبه های قبرس بیشتر آشنایی شوید!

هزینه حمل و نقل در قبرس شمالی

هزینه حمل و نقل عمومی در قبرس شمالی با بلیط اتوبوس به طور تقریبی ۲ یورو است. قیمت کرایه‌های تاکسی گران‌تر خواهد بود و هزینه کرایه تاکسی در یک روز شلوغ در ازای هر ۸ کیلومتر حدود ۹ یورو برآورد شده است.

هزینه های حمل و نقل سفر به قبرس

هزینه های سفر به قبرس شمالی و واحد پولی آن

چنانچه قصد سفر به قبرس شمالی را دارید در ابتدا لازم است هزینه‌هایی مانند؛ هزینه مسیر، حمل و نقل، اقامت، خورد و خوراک و تفریحات خود را برآورد نمایید.
از آن¬جا که واحد پول قبرس شمالی لیر ترکیه است، جهت پرداخت هزینه‌های این چنینی به صرافی¬های معتبر مراجعه کرده و پول خود را به لیر تبدیل نمایید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با خود یورو و پوند نیز ببرید.

آژانس پیله های عصر پرواز همواره آماده دریافت تماس های شما جهت رزرو تورهای خارجی و داخلی می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.