بهترین زمان سفر به مسکو

بهترین زمان سفر به مسکو

۰۸ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

امروزه سفر به روسیه طرفداران زیادی پیدا کرده است. این کشور علاوه بر امکانات خوبی که در اختیار گردشگران می گذارد، تفریحات و سرگرمی های متنوعی هم دارد که هرکدام در نوع خودشان جذاب و منحصر به فرد هستند. به خصوص مسکو، پایتخت این کشور تبدیل به یکی از قطب‌ های مهم اروپا شده و در ادامه این مطلب به معرفی بهترین زمان سفر به مسکو می پردازیم.

از آنجایی که این کشور در ناحیه قطبی شمالی قرار گرفته و فاصله زیادی تا قطب شمال ندارد، آب و هوایش سرد است. این سرمای هوا برای برخی گردشگران تور اقساطی مسکو بسیار لذت بخش و مفرح است. ولی گردش در شهر وقتی که هوا چند درجه زیر صفر است برای همه راحت نیست. بنابراین خیلی مهم است که پیش از سفر به مسکو از وضعیت هوای آنجا در فصل های مختلف آگاه باشید و بدانید بهترین زمان سفر به مسکو چه فصلی است.

بهترین زمان سفر به مسکو

بهترین زمان سفر به مسکو برای خرید

همان طور که می دانید زمستان های مسکو بسیار سرد و برفی هستند. بنابراین تعداد مسافران در این فصل با کاهش خیلی زیادی مواجه می شود. در این وقت از سال خیلی از کسب و کارها برای این که میزان فروش و درآمدشان آسیب نبیند، روی خیلی از کالاهایشان تخفیف می گذارند و قیمت ها را کاهش می دهند. دقیقاً برعکس تابستان که به دلیل افزایش سفرها با بالاتر رفتن قیمت ها مواجه می‌ شویم. در آن زمان نه تنها هتل ها بلکه خورد و خوراک و پوشاک هم گران تر از بقیه فصل ها به فروش می رسند.

به همین دلیل اگر به قصد خرید کردن می خواهید به مسکو سفر کنید بهترین زمان سفر به مسکو زمستان است. اما از طرفی باید دمای پایین هوا را تحمل کنید. برای افرادی که زیاد به آب و هوای سرد عادت ندارند شاید سفر به مسکو در زمستان تصمیم درستی نباشد. پس بهتر است وقتی می خواهید به مسکو سفر کنید از علت آن به خوبی آگاه باشید تا دچار اشتباه در برنامه ریزی نشوید.

رزرو تور اقساطی روسیه و بازدید از جاذبه های دیدنی این کشور

بهترین زمان سفر به مسکو برای طبیعت گردی

با این که آب و هوای روسیه در بیش تر وقت های سال سرد است ولی طبیعت بسیار زیبایی دارد. به طور کلی طبیعت گردی یکی از دلایلی است که بسیاری از گردشگران را به سمت این کشور و به ویژه شهر مسکو جذب می کند.

در فصل بهار هوا به گرمی تابستان نیست اما سرمای خیلی شدید زمستان هم از بین رفته است. اما در آنجا هم با بارش های بهاری همراه خواهید شد که گاهی در شهر مسکو شدیدتر هستند. افرادی که به هوای بارانی علاقه دارند بهترین زمان سفر به مسکو در فصل بهار است. قدم زدن در میدان سرخ درحالی که باران می بارد یکی از بهترین تجربه های زندگی تان می شود.

دمای هوای مسکو در تابستان زیاد بالا نمی رود ولی در هر صورت گرم به حسا می‌آید. در این فصل بعد از باران های بهاری، پارک ها دوباره جان تازه ای گرفته اند و آماده حضور شما هستند. وقت گذرانی در پارک های زیبای مسکو در کنار خانواده و دوستان واقعاً لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود. اما توجه داشته باشید که در این فصل با افزایش قیمت رو به رو هستید و باید بودجه بیش تری را برای تفریح و اقامتگاه کنار بگذارید. از طرفی آب و هوای خوب باعث می شود تا سفرتان دلچسب تر شود. با این تفاسیر بهترین زمان برای سفر به مسکو برای طبیعت گردی از اواخر بهار تا اواخر تابستان است.

بهترین زمان سفر به مسکو برای طبیعت گردی

بهترین زمان سفر به مسکو بر اساس جمعیت گردشگران

بدیهی است که جمعیت گردشگران در فصل تابستان به بالاترین تعداد خود می رسد و در زمستان، به کم ترین تعداد. مهم ترین دلیل این اختلاف جمعیت را هم می توان آب و هوا دانست. در تابستان ها به دلیل مناسب بودن آب و هوای مسکو، گردشگران بیش تری از سراسر دنیا به آنجا می روند. ولی زمستان ها سرمای مسکو به اوج خورد می رسد و هرکسی نمی تواند در این دما به مسافرت برود.

با این حال باید توجه داشته باشید که در تابستان اغلب قیمت ها بالاتر از فصل زمستان هستند و باید هزینه بیش تری را برای سفر بپردازید. افرادی که دوست ندارند در دوره های شلوغی به سفر بروند بهتر است فصل بهار را برای سفر به مسکو انتخاب کنند.

رزرو تور اقساطی سنت پترزبورگ با گشت های ویژه شهری

بهترین زمان سفر به مسکو بر اساس فستیوال ها

توصیه می کنیم که اگر قصد شرکت در فستیوال ها و رویدادهای مسکو را دارید به طور حتم فصل تابستان را برای سفرتان انتخاب کنید. از آنجایی که این فصل آب و هوای خیلی خوبی دارد، بیش تر فستیوال ها را نیز در همین وقت برگزار می کنند. با این حال یکی از زیباترین فستیوال ها در کشور روسیه مربوط به سال نو است که در زمستان اتفاق میفتد.

یکی از مهم ترین رویدادهای این شهر جشنواره بین المللی فیلم مسکو است. این فستیوال در تابستان برگزار می شود و دیدن بهترین و جدیدترین فیلم های دنیا در سالن های سینمای مسکو واقعاً هیجان انگیز است. اگر اهل موسیقی هستید توصیه می کنیم فستیوال جاد اوسادبا که تابستان ها در مسکو برگزار می شود را از دست ندهید. این جشنواره در فضای باز اجرا می شود و در واقع گردهمایی چندین گروه معروف دنیا است.

اگر در فصل پاییز به مسکو سفر می کنید هم می توانید زمان سفرتان را طوری تنظیم کنید که به هفته مد روسیه برسید. در این رویداد بزرگ ترین طراحان مد از سراسر جهان جمع می شوند و جدیدترین کارهایشان را به نمایش می گذارند. برای اطلاع از نکات ضروری سفر به مسکو مطلب “راهنمای سفر به مسکو” را از دست ندهید.

بهترین زمان سفر به مسکو برای فستیوال

ارزان ترین فصل سفر به مسکو

ارزان ترین فصل برای سفر به مسکو زمستان است. در واقع ماه های جولای و آگوست که دمای شهر مسکو به پایین ترین اندازه خود می‌رسد ارزان ترین وقت برای سفر به این شهر است. زیرا به دلیل سرمای هوا حجم سفرها و گردشگران کم می شود و هتل ها قیمت های خودشان را پایین می آورند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.