راهنمای سفر به ازمیر

راهنمای سفر به ازمیر

۰۸ فروردین ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

ازمیر که به عنوان سومین شهر بزرگ و پرجمعیت ترکیه مشهور است، یکی از مقاصد محبوب توریستی و گردشگری است. توریست های فراوانی از سراسر نقاط جهان، از جمله ایران متقاضی تور اقساطی ازمیر می شوند. ازمیر با داشتن جاذبه های توریستی، مکان های دیدنی تاریخی و امتیازات تجاری و صنعتی یکی از مهم ترین شهرهای ترکیه است.
در این راهنمای سفر به ازمیر، درباره شرایط سفر به این شهر، قیمت تور ازمیر، هزینه و شرایط رزرو آنلاین هتل ازمیر و نکاتی در رابطه با جاذبه های توریستی ازمیر سخن می گوییم. در صورتی که قصد سفر به این شهر را دارید، این راهنمای سفر به ازمیر می تواند پاسخگوی سوالات شما باشد.

درباره ازمیر

ازمیر با داشتن منابع متعدد تجاری و صنعتی و جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر، یکی از بزرگترین و مهم ترین شهرهای ترکیه است. قدمت ازمیر به نزدیک به 6 هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. در ازمیر می توان مکان های تاریخی و آثار باستانی متعددی از تمدن های پیشین یافت که توریست های زیادی برای مشاهده آن ها به ازمیر سفر می کنند.

راهنمای سفر به ازمیر

بهترین زمان سفر

ماه های تابستانی جولای تا سپتامبر جز شلوغ ترین ماه های ازمیر هستند. مسافران زیادی در این بازه زمانی به ازمیر می روند و یکی از اصلی ترین دلایل آن، سواحل زیبا و جذاب ازمیر است. ازمیر در اکثر اوقات سال آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد اما تابستان های آن گرم است.

شرایط دریافت گذر نامه و ویزا

مسافرانی که از ایران برای تور قسطی ازمیر اقدام می کنند، نیازی به اقدام برای دریافت ویزا ندارند؛ چرا که سفر به ترکیه برای ایرانیان بدون ویزا قابل انجام است. با این حال، اگر قصد شما اقامت طولانی مدت (مدتی بیشتر از 3 ماه) باشد، باید برای دریافت ویزای بلند مدت ترکیه به مقامات مسئول در ترکیه مراجعه نمایید.

راه های سفر به ازمیر

برای سفر به ازمیر هم می توان از راه زمینی (مرز ایران و ترکیه) اقدام کرد و هم از تورهای آژانس های مسافرتی استفاده کرد که به صرفه تر است. قیمت تور ازمیر بسته به زمان سفر و امکانات تور متغیر است. با این وجود، در حال حاضر قیمت تور ازمیر برای یک مسافرت 6 روزه از 6.500.000 تومان آغاز می شود و افزایش می یابد. یکی از عوامل موثر در میزان هزینه های سفر، هزینه های هتل است.

آژانس های مسافرتی که خدمات تور ازمیر را ارائه می کنند، در زمینه خدمات رزرو آنلاین هتل ازمیر نیز فعال هستند. حتی اگر قصد سفر بدون استفاده از تور را دارید، رزرو آنلاین هتل ازمیر پیش از سفر را فراموش نکنید.

راهنمای سفر به ازمیر

هزینه سفر و چه پولی همراه خود ببریم

ازمیر برای انواع مسافران با بودجه های مختلف، مقصدی مناسب است. در شهر ازمیر می توان انواع و اقسام هتل ها، رستوران ها و کالاهای مختلف را پیدا کرد. هزینه روزانه سفر به ازمیر از حداقل 150 لیر آغاز می شود و می تواند تا قیمت هایی بالغ بر 400 یورو در روز نیز افزایش یابد. عمده هزینه های سفر به ازمیر را هزینه های مکان اقامت و خورد و خوراک تشکیل می دهد.

بهتر است برای سفر به ازمیر همراه خود لیر نبرید. پیشنهاد می شود هنگام سفر پول های خود را به دلار تبدیل کنید؛ چون دلار یک ارز بین المللی است و اعتبار بیشتری نسبت به لیر دارد. دلار به سادگی در صرافی های معتبر ترکیه قابل تبدیل به لیر است.

هزینه اقامت

اگر قصد یک اقامت ارزان قیمت در ازمیر را دارید می توانید به هاستل ها و مهمان خانه های ازمیر مراجعه کنید. در ازمیر هتل های متوسط با کیفیتی وجود دارد که میانگین هزینه اقامت برای یک شب در آن ها 150 لیر است. اگر هم می خواهید در هتل های لوکس ازمیر ساکن شوید، هزینه های خود را بر اساس هر شب 200 یورو برای یک اتاق تنظیم کنید.

ارزان ترین و گران ترین مراکز اقامتی

از هتل های 5 ستاره و لوکس ازمیر می توان هتل کایا ازمیر ثرامال، هتل کراون پلازا، هتل سوییسوتل گرند ایفس ازمیر و هتل هیلتون را نام برد. این هتل ها بهترین خدمات را با قیمت بالایی ارائه می کنند.
از میان هتل های خوب و مقرون به صرفه نیز می توان هتل کیلیم ازمیر و هتل پالم سیتی را نام برد. ارزان ترین مرکاز اقامتی نیز هاستل ها و مهمان خانه ها هستند.

راهنمای سفر به ازمیر

هزینه خورد و خوراک

برای صرف یک غذای دو نفره در یکی از رستوران های خوب ازمیر باید به طور میانگین 70 لیر پرداخت کنید. در ازمیر رستوران ها و غذاخوری های متعددی وجود دارند که کمترین قیمت آن ها 20 لیر است. هم چنین غذاهای مک دونالدز با قیمت 15 لیر به فروش می رسند.

هزینه حمل و نقل

بهترین و ارزان ترین روش حمل و نقل در ازمیر برای مسافران و گردشگران مترو و اتوبوس هستند. بلیط مترو و اتوبوس در حال حاضر 2 لیر است و هزینه آن بسیار کمتر از تاکسی هاست. برای جابجایی در ازمیر می توانید از قایق های مسافری نیز استفاده کنید که قیمتی بالاتر دارند.

جاذبه هایی که در سفر به ازمیر باید ببینید

ازمیر پر از مکان های تاریخی دیدنی است که توریست ها برای بازدید به آن ها سر می زنند. به عنوان مثال، آگورا که یک بازار باستانی است، از اصلی ترین جاذبه های ازمیر است. این بازار مربوط به دوران پیش از میلاد مسیح است. هم چنین کلیسای سنت پلی کارپ و پارک فرهنگ نیز از دیدنی های پربازدید ازمیر هستند. در صورت سفر به ازمیر، در کنار موارد ذکر شده بازدید از شهر باستانی افسوس و هیراپولیس را نیز فراموش نکنید.

راهنمای سفر به ازمیر

بهترین مراکز خرید

ازمیر مرکز لباس های با کیفیت ترک است و پوشاک، اصلی ترین سوغاتی این شهر است. برای خرید لباس و صنایع دستی، مرکز خرید آگورا، مرکز خرید بالکووا و اوت لت نوادا بهترین انتخاب ها هستند. اوت لت نوادا مرکز بهترین لباس ها از برندهای معتبر بین المللی پوشاک است و قیمت های آن نیز بسیار مناسب هستند.

بهترین رستوران ها

رستوران های ازمیر غذاهای ترکی و مدیترانه ای را با کیفیتی بالا و قیمت های مناسب به مشتریان خود عرضه می دارند. رستوران های Cumba و Deniz از جمله بهترین رستوران های ازمیر هستند. هم چنین رستوران Aquarium ازمیر دکوراسیونی بسیار زیبا داشته و غذاهای گوشتی لذیذی در آن سرو می شوند.

خرید تور ازمیر اقساطی بدون نیاز به ضامن در آژانس پیله های عصر پرواز. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.