راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر به استانبول

۰۶ فروردین ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

استانبول، بزرگترین شهر کشور ترکیه و پرجمعیت ترین شهر آن است. این شهر به نوعی محل اتصال میان قاره آسیا و اروپا به حساب آمده و یکی از مهم ترین شهرهای توریستی جهان است. هر ساله تعداد بسیار زیادی از مسافران و گردشگران از طریق تورهای مسافرتی به استانبول می روند.

ایرانی ها نیز یکی از مسافران اصلی استانبول بوده و هم چنین درصد قابل توجهی از جمعیت این شهر را به خود اختصاص می دهند. در صورتی که برای سفر به استانبول برنامه ریزی کرده اید، مطالعه این راهنمای سفر به استانبول می تواند به شما کمک کند.

جهت آشنایی با بازارهای محلی استانبول

درباره شهر استانبول چه می دانید؟

استانبول در ترکیه حکم یک مرکز فرهنگی و اقتصادی را دارد. این شهر به عنوان سومین شهر توریستی جهان شناخته می شود و از آن جا که میزبان تعداد بسیاری از مسافران و توریست های جهان است، نقش مهمی در اقتصاد ترکیه دارد. نام قدیمی ترکیه «قسطنطنیه» است؛ این شهر قدمت زیادی داشته و در دوران حکومت عثمانی از اصلی ترین شهرها محسوب می شده است. زبان رایج استانبول نیز ترکی است.

راهنمای سفر به استانبول

بهترین زمان سفر

استانبول به دلیل ویژگی های جغرافیایی و آب و هوای دل انگیز خود شهری است که در تمام فصول برای مسافرت گزینه خوبی است. در اوایل بهار و ماه های تابستان، بیشترین سفر به این شهر صورت می گیرد. در بهار (ماه آوریل) و پاییز هوای استانبول بسیار مطلوب و مناسب است. هم چنین در بهار فستیوال ها، حراجی ها و جشنواره های متعددی در استانبول برگزار می شود که برای کسانی که به قصد خرید به استانبول می روند بسیار مناسب است.

برای سفر به شهر استانبول، بهترین گزینه انتخاب تور اقساطی استانبول می باشد.

راه های سفر و هزینه های سفر به استانبول

بهترین راه سفر به ترکیه و شهر استانبول، استفاده از خدمات آژانس های هوایی است. بلیط هواپیما استانبول را می توان از آژانس های مختلف تهیه کرد که هر یک قیمت و هزینه خود را دارند. قیمت بلیط هواپیما استانبول در حال حاضر از 1.500.000 تومان آغاز می شود و پروازهای بهتر قیمت بیشتری هم دارند.

دانستنی های سفر به استانبول

هزینه سفر و واحد پولی استانبول؟

هزینه سفر به استامبول بستگی به این دارد که شما چگونه به این شهر سفر کنید و در مقصد خود از چه امکاناتی استفاده کنید. قیمت تور استانبول با توجه به سرویس های ارائه شده در تور و مدت زمان اقامت شما در استانبول متغیر است؛ اما در حال حاضر این خدمات در بازه قیمتی بین 3.5 تا 4.5 میلیون تومان ارائه می شوند.
واحد پول ترکیه لیره است اما بهترین پول برای سفر به استانبول، دلار است. زیرا دلار را به راحتی می توان به لیره تبدیل کرد و علاوه بر آن، دلار یک ارز با اعتبار بین المللی است.

همه آنچه که باید درباره هزینه های تور اقساطی ترکیه بدانید.

شرایط دریافت گذر نامه و ویزا

برای مسافرت به ترکیه و شهر استانبول نیازی به گرفتن ویزا نیست و همین یکی از دلایل آسان و محبوب بودن این سفر در بین ایرانیان است. البته اگر قصد اقامتی بیشتر از 3 ماه در ترکیه داشته باشید باید به مسئولین مربوطه در ترکیه مراجعه کرده و از آنان مجوز و ویزای لازم را بگیرید.

هزینه های اقامت در استانبول

بیشترین و مهم ترین بخش هزینه های مربوط به سفر به استانبول که در قیمت تور استانبول تاثیر می گذارند، هزینه های مربوط به اقامت هستند. هتل های متنوعی در استانبول می توان یافت و با توجه به گستردگی بازه قیمت آن ها، مسافران و گردشگران انتخاب های زیادی خواهند داشت.

راهنمای سفر به استانبول

ارزان ترین و گران ترین مراکز اقامتی

در استانبول می توان هم هتل های ارزان و هم هتل های لوکس را پیدا کرد. در صورتی که می خواهید اقامتی ارزان داشته باشید می توانید به هتل های اوران و اوسن بیاندیشید. هتل بست وسترن ارسین نیز یکی از هتل های دیگر استانبول است که خدمات با کیفیتی را با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می دهد. معروف ترین و لوکس ترین هتل های استانبول هتل پرا پالاس و هتل دیوان هستند؛ هتل هایی که برای شما تجربه یک اقامت رویایی را با هزینه های نسبتا بالا رقم می زنند.

لازم به ذکر است اکنون بسیاری از شرکت ها خدمات رزرو آنلاین هتل استانبول را ارائه می دهند و شما با مراجعه به این سایت ها می توانید بهترین گزینه را برای اقامت خود در نظر بگیرید.

بیشتر بدانید: قیمت تور قسطی آنتالیا

هزینه خورد و خوراک در استانبول

هزینه خورد و خوراک در استانبول بسته به این که از جه غذاها و رستوران هایی غذا تهیه کنید متنوع است. اما در کل هزینه خورد و خوراک در این شهر چندان بیشتر از تهران و ایران نیست. یک غذای دو نفره در یک رستوران متوسط بین 100 تا 120 لیره قیمت دارد. هم چنین شما می توانید از فست فودهای 20 لیری مک دونالدز استفاده کنید.

لیست بهترین رستوران های استانبول

بهترین رستوران های استانبول

در صورتی که می خواهید در استانبول از غذاهای ایرانی میل کنید، رستوران های ایرانی متعددی در این شهر حضور دارند؛ رستوران «خراسانی» معروف ترین رستوران ایرانی در استانبول است. هم چنین رستوران اولوس 29 با دکوراسیون زیبا و غذاهای متنوع و رستوران پندلی با داشتن موقعیت مکانی عالی و قدمت زیاد از دیگر رستوران های خوب استانبول هستند.

هزینه حمل و نقل در این شهر

بهترین روش حمل و نقل در ترکیه اتفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و مترو است که قیمت بلیط آن ها ارزان بوده و حدود 2 تا 3 لیر است. استفاده از تاکسی های ترکیه چندان برای توریست ها به صرفه نیست زیرا هزینه بیشتری را در پی خواهد داشت.

نحوه خرید تور قسطی کوش آداسی 

جاذبه هایی که در سفر باید ببینید!

استانبول آن قدر جاذبه های دیدنی متنوعی دارد که برای دیدن همه آن ها نیاز به اقامتی بلند مدت در این شهر دارید! این شهر جاذبه های تاریخی مهمی مانند مسجد ایاصوفیه و کاخ توپکایی دارد. مسجد ایاصوفیه یکی از خاص ترین و خیره کننده ترین معماری های دنیا را دارد. کاخ توپکایی نیز مشهورترین موزه ترکیه است.

از مهم ترین مکان های تفریحی در استانبول می توان به پارک آبی آکوالند با امکانات منحصر به فرد و سالن شب ترکی اشاره کرد. از دیگر مراکز و جاذبه های دیدنی استانبول می توان برج گالاتا را نام برد. برج گالاتا یکی از بلندترین ساختمان های استانبول است با داشتن قدمتی به اندازه 700 سال از مکان هایی است که حتما باید از آن دیدن کرد.

جاذبه های استانبول

مراکز خرید لاکچری استانبول

تعداد مراکز خرید موجود در شهر استانبول بسیار زیاد است. این مراکز خرید بسیار متنوع بوده و انواع و اقسام کالاهای مختلف را می توان در آن ها پیدا کرد. از مراکز خرید مهم و لوکس استانبول می توان کانیون و جواهیر را نام برد. جواهیر یکی از مراکز خرید بزرگ در دنیاست و اگرچه قیمت های بالایی دارد اما با کیفیت ترین کالاها را در آن می توانید پیدا کنید.

تور استانبول را از آژانس مسافرتی پیله های عصر پرواز تهیه نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.