بهترین زمان سفر به هند

بهترین زمان سفر به هند

۰۸ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

کشور هندوستان یکی از بزرگترین و مهم ترین کشورهای جهان است که با جاذبه های گوناگون هر ساله پذیرای توریست هاست. این کشور قدمتی بسیار دیرینه دارد و به لطف تاریخ طولانی و وجود فرهنگ های متفاوت، دارای جاذبه های توریستی فراوان است. هند وسعت زیادی هم دارد و از نظر آب و هوایی در مناطق مختلف آن گوناگونی زیادی دیده می شود.

بسیاری از مناطق هند بسیار گرم هستند و در عین برخی از مناطق این کشور آب و هوای سرد و کوهستانی دارند. به دلیل وجود این همه تنوع در آب و هوای مناطق مختلف هند، این کشور برای همه افراد و همه فصل های سال مقصد مناسبی برای مسافرت به شمار می آید. اما در این میان، شهر دهلی از اهمیت و جاذبه های بیشتری برای توریست ها بهره مند است.

اگر به سفر به هند علاقه مند هستید و می خواهید برای ثبت نام در تور هند اقدام نمایید، خواندن بهترین زمان سفر به هند می تواند برای شما مفید و کارآمد باشد. ما در ادامه این مطلب به شکلی دقیق به بررسی بهترین زمان سفر به هند می پردازیم و این مسئله را از جنبه های مختلف تشریح خواهیم کرد.
لازم به ذکر است که هند کشوری بسیار پهناور است و شهرها و مناطق فراوانی دارد که از نظر آب و هوا و شرایط مسافرت با یکدیگر بسیار متفات هستند. به همین دلیل بیشتر توضیحاتی که در بهترین زمان سفر به هند ارائه می شود درباره دهلی، محبوب ترین مقصد گردشگری در هند است.

بهترین زمان سفر به هند

بهترین زمان سفر به هند برای خرید

در فصل زمستان، بیشترین تعداد مسافرت ها به هند انجام می شود. فصل زمستان (که در هند بین ماه ها دسامبر تا فوریه است) فصل داغ توریسم و گردشگری است. در این مدت بیشتر از هر زمان دیگری توریست ها به هند می روند و به همین دلیل هزینه هتل و تور افزایش می یابد. اما از سوی دیگر روزهای کریسمس و جشن سال نو میلادی نیز در همین بازه زمانی قرار گرفته اند.

به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی و هم چنین حضور زیاد توریست ها در هند، در فصل زمستان و ماه های دسامبر تا فوریه با حراجی ها و تخفیف های بسیار خوبی مواجه می شوید.

رزرو تور اقساطی دهلی بدون نیاز به ضامن در پیله های عصر پرواز!

بهترین زمان سفر به هند برای طبیعت گردی

بهترین زمان سفر به هند برای زبیعت گردی در فصل پاییز می باشد. مخصوصا اگر به شهر دهلی سفر می کنید، در ماه های پاییزی (بین سپتامبر و نوامبر) می توانید بیشترین لذت را از سفر خود ببرید. این بازه زمانی برای گردش و گشت و گذار و طبیعت گردی در دهلی عالی است.

در این ماه ها دمای هوا از بیش از 40 درجه به بین 25 تا 30 درجه کاهش می یابد. آب و هوا بسیار دل انگیز بوده و گردش در طبیعت لذتی دو چندان دارد. در این ماه ها علاوه بر آن که طبیعت جلوه و زیبایی خاص خود را دارد، فستیوال های متعددی مانند جشن دیوالی و دوگا پوجا نیز برگزار می شوند. این دو رویداد بسیار زیبا و در بین مردم هند محبوب هستند.

هم چنین در بهار نیز شرایط برای گردش و گشت و گذار در طبیعت و مناطق سرسبز هند به خوبی فراهم است. البته به این نکته توجه داشته باشید که بهار در هند با بهاری که ما سراغ داریم تفاوت هایی دارد. بهار در هند بین ماه های فوریه تا آخر مارس (بهمن تا فروردین) است. در این بازه زمانی آب و هوای شهر دهلی بسیار مطلوب و دلنشین است. با فرا رسیدن بهار طبیعت و گیاهان هند نیز رویش خود را از سر می گیرند و نشاط بیشتری به محیط می بخشند. دمای شب های بهار دهلی بسیار خنک و مطلوب است.

بهترین فصل سفر به هند

بهترین زمان سفر به هند بر اساس جمعیت گردشگران

ماه های نوامبر، دسامبر و ژانویه جز شلوغ ترین ماه ها در هند و مخصوصا دهلی نو هستند. در بین این سه ماه، ماه دسامبر بیشترین شلوغی را دارد. در این ماه مسافران بسیار زیادی از سراسر نقاط دنیا به دهلی سر می زنند و به همین دلیل تقاضا برای تور هند قسطی و بلیط هتل بسیار زیاد است؛ در نتیجه قیمت ها هم افزایش می یابند. پس از دسامبر، ماه های نوامبر و ژانویه نیز جز ماه های شلوغ و پر جمعیت هند محسوب می شوند.

البته در ماه مارس وضعیت فرق می کند. زیرا در این ماه تا حد زیادی سفرها کاهش پیدا می کنند و در نتیجه جمعیت گردشگران کمتر است. اگر می خواهید هنگام خلوت بودن هند به این کشور مسافرت کنید، بهترین زمان برای شما ماه مارس است.

سفری رویایی همراه با تور اقساطی مالدیو !

بهترین زمان سفر به هند بر اساس فستیوال ها و رویداد ها

در مناطق مختلف هند، فستیوال ها، جشنواره ها و رویدادهای بسیار زیادی برگزار می شوند. با توجه به این که کشور هندوستان بسیار پهناور بوده و تنوع آب و هوایی در بین مناطق و شهرهای آن زیاد است، زمان برگزاری فستیوال ها تا نیز متفاوت هستند.

به عنوان مثال دو فستیوال مهم و محبوب در هند، فستیوال های دورگا پوجا و دیوالی هستند. این فستیوال ها در ماه های پاییزی اکتبر و نوامبر برگزار می شوند. جالب است بدانید که این فستیوال ها هم برای مردم هند مهم و محبوب هستند و هم برای توریست ها جاذبه زیادی دارند.

یکی دیگر از فستیوال هایی که در نوامبر برگزار می شود، فستیوال پوشکار است. علاوه بر موارد ذکر شده، برای کریسمس و سال نو میلادی نیز در بسیاری از مناطق هند جشن و مراسم های جالبی برگزار می شود؛ از جمله در منطقه گوا.
در اواسط ژانویه جشنواره های سانکرانتی و لوری در شهر دهلی برگزار می شوند. هم چنین جشنواره هیجان انگیز و زیبای رنگ هولی هم در ماه مارس برگزار می شود که با استقبال زیادی از سوی ساکنین همراه است.

جشن رنگ در هندوستان

ارزان ترین فصل سفر به هند

در ماه های میانی فصل تابستانی، بین تیر تا اوایل شهریور، گردشگری در دهلی کاهش می یابد. در این بازه زمانی هوا گرم است و بارش باران نیز زیاد است. در فاصله زمانی ماه های ژوئن تا آگوست، مسافرت ها به هند و دهلی کاهش می یابد. به همین دلیل در این زمان هزینه های تور و بلیط هواپیما و رزرو بلیط کمتر خواهد بود و سفر ارزان تر تمام خواهد شد. علاوه بر آن، در ماه مارس نیز سفرها بسیار کمتر شده و هتل ها ارزان ترین قیمت خود را دارند.

خرید تور اقساطی هند بدون نیاز به ضامن در آژانس پیله های عصر پرواز. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.