راهنمای سفر به گرجستان

راهنمای سفر به گرجستان

۰۶ فروردین ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

کسانی که به گرجستان سفر می‌کنند، جذابیت‌های این کشور و مهمان نوازی مردمانش را هرگز فراموش نخواهند کرد. این کشور کوچک که در منطقه اوراسیا واقع شده، مجموعه‌ای از شهرهای تاریخی، بخش‌هایی از میراث جهانی یونسکو، طبیعت سرسبز و کوه‌های سراسر پوشیده از برف را خود جای داده است. راهنمای سفر به گرجستان می تواند کمک زیادی به شما کند.

سه مورد از جاذبه‌های گردشگری گرجستان که شامل پایتخت سابق گرجستان یعنی متسختا، کلیسای جامع باگراتی و منطقه کوهستانی Upper Svaneti می‌شود در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته اند.

بهترین زمان سفر به گرجستان

جولای و آگوست اوج تعطیلات گرجستانی‌ها است و اقامتگاه‌های توریستی در این ماه‌ها بسیار شلوغ است. تفلیس و دشت‌های این منطقه در این زمان ممکن است با گرمای نسبتاً شدیدی روبرو شوند. در حالیکه مناطق کوهستانی در این ماه‌ها آب و هوای خوشایندی دارند. بارش برف از اوایل سپتامبر در مناطق کوهستانی شروع می‌شود، هرچند در سپتامبر و اوایل اکتبر نواحی کم ارتفاع‌تر دمای مطبوعی دارند.

اگر به دنبال سفر در سردترین و خلوت‌ترین زمان ممکن هستید باید در ماه‌های دسامبر، ژانویه، فوریه و بعضاً مارس به گرجستان بروید. در این زمان می‌توانید به انجام تفریحات و ورزش‌های برفی نیز بپردازید. با شروع ماه می‌هوا بارانی و معتدل خواهد شد و شما می‌توانید از مناظر و هوای دلپذیر گرجستان لذت ببرید. سرانجام ژوئن از راه می‌رسد. ماهی که سفر به گرجستان را با آب و هوای مناسب و طبیعت تماشایی اش، به یک سفر به یادماندنی تبدیل خواهد کرد. به طور کلی بهترین زمان سفر و بازدید از این کشور ماه‌های می، ژوئن و سپتامبر هستند.

راهنمای سفر به گرجستان

راه‌های سفر به گرجستان

شما می‌توانید ازطریق مسیر هوایی، اتوبوس و قطار به گرجستان سفر کنید. اگر سفر هوایی را ترجیح می‌دهید، قطعاً هزینه مسیر بیشتر خواهد شد اما در هرصورت می‌توانید با بلیط هواپیما تهران به تفلیس خود را به گرجستان برسانید. چنانچه ایرلاین‌های بدون توقف را انتخاب کنید طی حدود ۲ ساعت به تفلیس خواهید رسید. ایرلاین‌هایی که در برخی فرودگاه‌ها توقف دارند، زمان طولانی‌تری بین ۸ تا ۱۲ ساعت را باید سپری کنید و البته هزینه بلیط‌تان نیز ممکن است کمی بیشتر شود.

اگر مایل هستید هزینه کمتری را صرف کنید و از مسیر زمینی به گرجستان بروید، می‌توانید از پایانه غرب تهران و یا از پایانه اتوبوسرانی شهر تبریز، اتوبوس‌های تفلیس را سوار شوید. در صورتیکه علاقمندید با قطار به گرجستان بروید باید در ابتدا به تبریز رفته و از آنجا به تفلیس سفر کنید. به طور کلی هزینه سفر شما به گرجستان با هرکدام از روش‌های ذکر شده بستگی به نوع بلیط و مسیرتان متفاوت خواهد بود.

برای داشتن یک سفر ارزان و به صرفه به گرجستان، می توانید تور قسطی گرجستان پیله های پرواز را انتخاب نمایید.

هزینه های سفر به گرجستان

چنانچه قصد سفر به گرجستان را دارید در ابتدا لازم است تور‌های گرجستان را بررسی کرده و به طور کلی هزینه‌هایی مانند؛ هزینه مسیر، حمل و نقل، اقامت، خورد و خوراک و تفریحات خود را برآورد نمایید. البته درصورت سفر به گرجستان با تور، هزینه‌های سفرتان به خصوص هزینه مسیر و محل اقامت قطعاً کمتر خواهد بود.
از آنجا که واحد پول گرجستان، لاری است، جهت پرداخت هزینه‌ها، به صرافی های معتبر مراجعه کرده و پول خود را به لاری تبدیل نمایید. لازم به ذکر است؛ شما می‌توانید با خود یورو، روبل و دلار امریکا نیز ببرید.

هزینه های سفر به گرجستان

شرایط دریافت گذرنامه و ویزای گرجستان

همانطور که می‌دانید، برای سفر به گرجستان مانند هر سفر خارجی دیگر نیاز به پاسپورت دارید. چنانچه پاسپورت ندارید به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ و یا پست مراجعه کرده و با پرداخت مبلغی اقدام به اخذ پاسپورت نمایید. لازم به ذکر است، جهت سفر به گرجستان و اقامت تا ۴۵ روز، نیازی به اخذ ویزای توریستی نخواهید داشت.

هزینه اقامت در گرجستان

هزینه اقامت در گرجستان با توجه به نوع و شهر محل اقامت شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال چنانچه قصد اقامت در هتل‌های این کشور را داشته باشید باید هزینه بیشتری به نسبت هاستل‌ها و مهمانپذیرها بپردازید. البته هزینه اقامت در هتل‌های مختلف با توجه به تعداد ستاره‌ها و امکاناتی که دارند نیز متغیر است.

چنانچه قصد شما فقط گردش و تفریح و یا یک سفر کاری به شهر تفلیس است، می توانید تور تفلیس قسطی را انتخاب نمایید.

ارزان‌ترین و گران‌ترین مراکز اقامتی گرجستان

هزینه اقامت در گرجستان در هتل های ارزان و متوسط بین ۵۰ تا ۱۸۰ لاری و هتل‌های لوکس و مجلل‌تر بین ۳۴۰ تا ۷۴۰ لاری است. درحالیکه لاکچری‌ترین هتل‌های این شهر با قیمتی حدود ۲۰۰۰ لاری آماده پذیرایی از گردشگرانی هستند که به دنبال سفری مجلل و پرهزینه می‌باشند. لازم به ذکر است چنانچه بخواهید با کمترین هزینه در شهرهای مختلف گرجستان اقامت کنید، می‌توانید هاستل‌هایی با مبلغ تقریبی ۲۵ لاری را نیز پیدا کنید. این بازه گسترده قیمتی به دلیل تفاوت در موقعیت جغرافیایی، تعداد ستاره و امکانات و خدمات اقامتگاه‌ها و هتل‌ها است.

هزینه های اقامتگاه ها در گرجستان

هزینه خورد و خوراک در گرجستان

هزینه خورد و خوراک در گرجستان بستگی به نوع و مکان رستوران دارد. به طور تقریبی برای یک وعده غذا در رستوران ساده و مناسب در یک منطقه تجاری باید حدود ۱۶ تا ۲۰ لاری و برای غذا در فست فودهایی مانند مک دونالد باید تقریباً قیمتی معادل ۱۴ لاری بپردازید.

بهترین زمان سفر به گرجستان، چه فصلی است؟

بهترین رستوران‌های گرجستان

یکی از جذاب‌ترین نکاتی که درمورد گرجستان می‌توان به آن اشاره کرد، وجود غذاهای متنوع و رستوران‌های جالب توجه در این کشور است. رستوران‌های لولیتا، جی وینو، خانه گرجی، قصر طلایی، در سایه متخی، فلینی، Xeme و رستوران شبانه روزی ایرانی آکوآ برخی از بهترین رستوران‌های گرجستان هستند.

غذاهای معروف گرجستان

جاذبه‌هایی که در سفر به گرجستان باید ببینید!

گرجستان به دلیل دارا بودن مجموعه‌ای از جذابیت‌ها مانند جاذبه‌های طبیعی، بناهای تاریخی و امکانات تفریحی، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. از جاذبه‌هایی که در سفر به گرجستان باید با آن‌ها آشنا شوید، می‌توان از باغ گیاه شناسی، دلفیناریوم، تله کابین آرگو، موزه هنرهای زیبای آجارا و دریاچه نوریگلی در باتومی، برج ساعت، شهر متسختا، مجسمه مادر، پل صلح و کلیسای جامع تثلیث در تفلیس، شهر سنگی اوپلیستسیخه و شهر غاری واردزیا نام برد.

آشنایی با واحد پول گرجستان

بهترین مراکز خرید گرجستان

بازارها و مراکز خرید متنوع در گرجستان، به خصوص در شهرهای بزرگی همچون تفلیس و باتومی یکی از دلایلی است که این کشور برای گردشگران به عنوان یک مقصد توریستی مناسب به شمار می‌رود. بهترین مراکز خرید گرجستان شامل: مرکز باتومی مال، بازار آنوکی، باتومی پلازا، هوپا بازار، آرت گالری، تفلیس مال، مرانی مال، ایست پوینت، گالریا، کاپارول سنتر و مرکز خرید مرکزی تفلیس هستند.

مراکز خرید لاکچری گرجستان

هزینه حمل و نقل در گرجستان

هزینه حمل و نقل عمومی در گرجستان با بلیط اتوبوس به طور تقریبی ۰.۵۰ لاری است. قیمت ورودی تاکسی حدود ۳ لاری است که به ازای هر یک کیلومتر ۱ لاری اضافه خواهد شد.

پیله های عصر پرواز، امکان سفر با تور اقساطی گرجستان را برای کسانی هزینه های پرداخت تور را به صورت کامل ندارد، بعد از سفر می توانند به صورت قسطی پرداخت نمایند، فراهم نموده است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.