بهترین زمان سفر به گرجستان

بهترین زمان سفر به گرجستان

۰۹ فروردین ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

هروقت صحبت از سفر به کشورها خارجی باشد، اسم گرجستان هم به میان می آید. بعضی ها گرجستان را به خاطر طبیعت زیبا و دست نخورده اش دوست دارند و برخی هم از غذاهای سنتی این کشور لذت می برند و دوست دارند درباره بهترین زمان سفر به گرجستان بیشتر بدانند.

این کشور به ویژه در سال های اخیر با امکانات خوبی که برای گردشگران فراهم کرده است توانسته مسافران زیادی را با تور اقساطی گرجستان به سوی خودش جذب کند. دیدنی های تاریخی و سرگرمی های متنوعی هم برای هر سن و سالی در آنجا پیدا می شود. با این تفاسیر گرجستان هر چیزی را که برای گذراندن یک تعطیلات دلچسب نیاز دارید در اختیارتان قرار می دهد.

اما از آنجایی که این کشور فاصله زیادی با روسیه ندارد، خیلی ها فکر می کنند که آب و هوای آنجا هم در بیش تر ماه های سال سرد است. در حالی که گرجستان هوای خیلی خوب و مطبوعی دارد و به نوعی معتدل حساب می شود. با این حال مثل هر جای دیگری ممکن است زمستان های سردی را پشت سر بگذارد.

بنابراین وقتی می خواهید به گرجستان سفر کنید خیلی مهم است که بدانید چه زمانی برای هدف شما مناسب بوده و بهترین زمان سفر به گرجستان است. شما ممکن است بخواهید به هدف طبیعت گردی، خرید و یا شرکت در جشن ها به آن کشور سفر کنید. پس خیلی خوب است اگر بدانید که بهترین زمان سفر به گرجستان برای هرکدام از این مسافرت ها چه وقتی از سال است.

بهترین زمان سفر به گرجستان
بهترین فصل سفر به گرجستان

بهترین زمان سفر به گرجستان برای خرید

مطمئناً هزینه های سفر برای هرشخصی مهم است. شاید شما دوست داشته باشید که با کم ترین هزینه به یک سفر خوب و خاطره انگیز بروید. در این سفر علاوه بر اهمیت هزینه های بلیط و هتل، قیمت فروشگاه های کشور مقصد هم مهم هستند. باید بگوییم که ارزان ترین زمان برای سفر به گرجستان فصل زمستان و تابستان است. نه گرمای تابستان های گرجستان خیلی شدید است و نه سرمای زمستان هایش. اما از آنجایی که این فصل ها جزو دوره های پرسفر از سال به حساب نمی آیند، خیلی از هزینه ها کم تر از ماه های دیگر هستند.

این فصل ها برای کسانی که به قصد خرید کردن به سفر می روند هم خیلی مناسبند. اغلب فروشگاه های برند که در گرجستان هستند در بعضی از روزهای زمستان و یا تابستان فروش های ویژه ای را شروع می کنند. اگر طوری برنامه ریزی کنید که سفرتان با زمان این تخفیف ها یکی شود، می توانید اجناس خیلی خوبی را با قیمت های فوق العاده ارزان خریداری کنید.

همچنین در تابستان و زمستان های گرجستان، هزینه بلیط هواپیما و اقامت در هتل هم خیلی کم تر از بقیه روزهای سال است. به این صورت می توانید پول صرفه جویی شده هتل را به بودجه خریدتان اضافه کنید.

رزرو تور اقساطی تفلیس بدون ضامن و اقساط

بهترین زمان سفر به گرجستان بر اساس فستیوال ها

کشور گرجستان به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی اش، فستیوال ها و جشن های متنوعی دارد. یکی از جذاب ترین آن ها مربوط به جشن سال نو می شود. زمان سال نو به طور معمول اوایل بهمن است. اگر در آن دوره به گرجستان سفر کنید می توانید به فصل خرید هم برسید. با این حال اگر سفر به جاهای سرد را دوست ندارید بهتر است در این فصل به گرجستان سفر نکنید.

چون در فصل تابستان بارندگی خیلی کم تر است، بیش تر فستیوال ها را در آن زمان برگزار می کنند. یکی دیگر از هیجان انگیز ترین فستیوال های گرجستان، جشنواره موسیقی است. در این فستیوال بهترین نوازنده ها و گروه های موسیقی نه تنها از سراسر گرجستان، بلکه از تمام دنیا به آنجا می روند تا چند روزی را در کنار هم به اجرای کارهای تازه شان بپردازند. همچنین در کنار فستیوال موسیقی، جشنواره فرهنگی گرجستان هم برگزار می شود که بازدید از آن خالی از لطف نیست. اگر به فرهنگ های مختلف علاقه دارید، در این جشنواره می توانید با تاریخ و شیوه زندگی مردم محلی گرجستان آشنا شوید.

شاید برایتان جالب باشد که در گرجستان جشن هایی مثل عید نوروز و یا جشن هولی هندو ها را هم برگزار می کنند. این مراسم ها که از نظر کیفیت تفاوت زیادی با آن هایی که در کشورهای خودشان برگزار می شوند ندارند و می توانند حسابی سرگرم کننده و مفرح باشند.

بهترین زمان سفر به گرجستان برای طبیعت گردی

اگر به قصد گشت گذار در طبیعت و گردش در شهر می خواهید به گرجستان بروید، بهترین زمان سفر به گرجستان فصل بهار است. مخصوصاً در ماه های اردیبهشت و خرداد هوا در بهترین وضعیت خود قرار دارد. در این ماه ها آب و هوای بیش تر منطقه های گرجستان معتدل و خنک است و هنوز آفتاب داغ تابستان از راه نرسیده است.

پاییز هم یکی از بهترین زمان سفر به گرجستان است ولی هوا در این وقت از سال غیر قابل پیش بینی است. یعنی گاهی پیش می آید که در عرض چند ساعت، هوای لطیف آفتابی جایش را به ابرهای سیاه بارانی می دهد و رگبارهای تندی شروع می شوند. در کل کشور گرجستان در هر فصلی زیباست و هیچ کدام از ماه های سال به اندازه ای سرد یا گرم نیستند که لذت سفر را از شما بگیرند. بنابراین فقط به نظر خودتا بستگی دارد که با توجه به هدفتان از سفر، زمان مناسبی را برای آن انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به گرجستان
بهترین فصل سفر به گرجستان

بهترین زمان سفر به گرجستان بر اساس جمعیت گردشگران

همان طور که در بخش های قبلی گفتیم، بهترین زمان برای سفر به گرجستان فصل بهار است. بنابراین در این فصل جمعیت زیادی از گردشگران از سراسر دنیا به این کشور سفر می کنند. همچنین یکی دیگر از دوره های شلوغ در گرجستان، اوایل فصل زمستان یعن هم زمان با سال نو میلادی است.

بنابراین اگر دلتان می خواهد در دوره های خلوت به گرجستان بروید بهتر است اواسط زمستان و تابستان بهترین زمان سفر به گرجستان می باشد. در این وقت از سال خیلی از قیمت ها نیز ارزان تر هستند. جهت اطلاع از نکات ضروری سفر به گرجستان مطلب “راهنمای سفر به گرجستان” را از دست ندهید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.