مسیرهای رفتن از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر

مسیرهای فرودگاه آنتالیا تا مرکز شهر

۰۷ فروردین ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

بلیط هواپیمای آنتالیا خریده اید و برای سفرتان برنامه ریزی می کنید؟ چیزی از حمل و نقل در آنتالیا می دانید؟ آنتالیا یکی از سواحل زیبا و توریستی ترکیه است که به دلیل آب و هوای معتدلش طرفدارهای زیادی دارد. در این مطلب سعی می کنیم این شهر، حمل و نقل آن، و مسیرهای فرودگاه آنتالیا تا مرکز شهر را بیشتر بشناسیم و ببینیم برای جا به جا شدن در آن، مخصوصا از فرودگاه به مرکز شهر چه گزینه هایی داریم. این مطلب را برای دوستانتان که می خواهند به آنتالیا سفر کنند بفرستید.

آنتالیا کجاست؟

آنتالیا پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه و مرکز استان آنتالیاست. در بین شهرهای ساحل مدیترانه، این شهر بزرگ ترین و البته یکی از زیباترین هاست. آنتالیا با تاریخ غنی و مناظر مسحور کننده، یکی از شهرهایی است که نه تنها مردم ترکیه و خاور میانه، بلکه گردشگرانی از سر تا سر دنیا برای دیدنش می آیند.

کوهستان های تاوروس در اطرافش، حتی در گرم ترین روزهای سال آن را کمی خنک نگه می دارند. آنتالیا نتیجه مدرنِ شهرهای کوچک باستانی و امپراتوری های سقوط کرده در صدها سال پیش از این است. آثار این شهرها و امپراتوری ها را هنوز به صورت دژهای سنگی و بناهای بزرگ تاریخی در گوشه و کنار شهر می شود دید، به ویژه در پارک ملی کارا تپه.

یکی از روش های سفر به شهر آنتالیا، ثبت نام در تور آنتالیا می باشد.

مسیرهای رفتن از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر

فرودگاه های آنتالیا

آنتالیا دو فرودگاه بین المللی دارد:

منطقه تکسیمفرودگاه بین المللی آنتالیا: این فرودگاه سه ترمینال دارد که دو تای آن ها بین المللی هستند و یکی داخلی.

منطقه تکسیمفرودگاه قاضی پاشا (Gazipasa): این فرودگاه، تنها سی دقیقه با منطقه انالیا فاصله دارد.
این دو فرودگاه، از تمام ایرلاین های دنیا پرواز ورودی و خروجی دارد و هر سال میلیون ها مسافر در آن تردد می کنند. این فرودگاه ها تا خود شهر آنتالیا چهارده کیلومتر فاصله دارند.

*لیست کاملی از قیمت تور ترکیه در پیله های عصر پرواز

چطور از فرودگاه به هتلمان برویم؟

اگر بلیط هواپیمای آنتالیای شما توسط تور خریده شده باشد، با اعضای تور گردشگری تان از فرودگاه با وسیله نقلیه به هتل می رسید. اما اگر شخصی سفر می کنید بهتر است از قبل مسیرها را بررسی کنید و ببینید چه گزینه هایی برای رسیدن به هتل دارید. در هر دو فرودگاه تاکسی هایی هستند که شما را به هر منطقه ای که بخواهید می برند و درست جلو در هتل پیاده تان خواهند کرد.

اگر نیمه شب به فرودگاه برسید (یا به هر دلیلی عجله داشته باشید) بهتر است از تاکسی ها یا ترانسفر فرودگاه آنتالیا استفاده کنید. ماشین های تمیز و راحت این سیستم تاکسی رانی، شما را سی و پنج دقیقه ای و با تنها 30 دلار به مقصد می رسانند. البته نرخ ورودی حدود سه و نیم لیر است.

مسیرهای فرودگاه آنتالیا تا مرکز شهر

با اپلیکیشن اوبر در آنتالیا تردد کنید

بعد از خرید بلیط هواپیمای آنتالیا، می توانید اپلیکیشن تاکسی رانی اوبر را روی تلفن اندروید یا آی او اس خودتان نصب کنید. اوبر یک تاکسی رانی در- خدمت است که شما از طریقش می توانید از هر جایی و به هر مقصدی تاکسی بگیرید (و البته قیمت منطقی تری را نسبت به دربست بپردازید).

خوشبختانه اوبر در ترکیه هم فعال است. این یعنی چه از هواپیما به هتل و چه برعکس، و حتی در گشت و گذارهای روزانه تان می توانید از تاکسی های اوبر استفاده کنید.

چنانچه قصد گردش در شهر استانبول ترکیه را دارید، تور استانبول را از دست ندهید.

اتوبوس های شاتل، یک گزینه اقتصادی

اگر می خواهید اقتصادی تر سفر کنید و البته عجله ای هم برای رسیدن به مرکز شهر ندارید می توانید سوار اتوبوس هایی شوید که shuttle Havaş نام دارند. این اتوبوس ها، هر یک ساعت به فرودگاه می رسند و با سوار شدن به آن ها، حدود چهل و پنج دقیقه تا شهر فاصله خواهید داشت.

یکی از نکات خوب انتخاب اتوبوس شاتل، شبانه روزی بودن آن است (با یک سرویس از ساعت 4:30 تا 5:30 بودن صبح). البته این اتوبوس ها از اتوبوس های درون شهری آنتالیا تمیزتر، نو تر و راحت تر هستند اما قیمتشان کمی از آن ها بالاتر است (10 لیر برای هر سفر). توجه داشته باشید که این قیمت، از اوبر و بعضی از تاکسی ها کمتر است.

مسیرهای فرودگاه آنتالیا تا مرکز شهر

در آنتالیا ماشین اجاره کنید

با رسیدن به فرودگاه آنتالیا می توانید ماشین کرایه کرده و بقیه مسیر را خودتان طی کنید. با اجاره وسیله نقلیه و استفاده از آن در سطح شهر آنتالیا، زمانتان کاملا در اختیار خودتان خواهد بود. برای اجاره ماشین باید یک گواهینامه بین المللی، پاسپورت و کردیت کارت یا کارت اعتباری معتبر داشته باشید.

توجه داشته باشید که هرچه تعداد روزهای کرایه بیشتر باشد، قیمتی که به ازای هر روز می پردازید کمتر خواهد بود. مدت زمان کرایه ماشین ها از یک روز تا یک سال است و قیمتشان هم از سیزده یورو شروع می شود. وقت اجاره، حتما مطمئن شوید که ماشین های گازسوز را انتخاب می کنید چون قیمت بنزین در ترکیه اصلا کم نیست.

مسیرهای فرودگاه آنتالیا تا مرکز شهر

قبل از سفر به آنتالیا این نکات را فراموش نکنید

برای داشتن یک سفر بهتر در آنتالیا، باید همه چیز را از لحظه رسیدن به فرودگاه تا وقت برگشت محاسبه کنید. مدل انتقال خودتان از فرودگاه به مرکز شهر را صحیح انتخاب کنید و زمان بندی را هم فراموش نکنید. لطفا به این موارد توجه کنید:

  • تعداد چمدان ها و ساک هایتان
  • کودکانی که همراهتان دارید
  • میزان بودجه ای که برای حمل و نقل در نظر گرفته اید
  • این که عجله دارید یا نه

مثلا با تاکسی، حدود سی و پنج دقیقه از فرودگاه تا مرکز شهر فاصله دارید اما با اتوبوس های شاتل، این زمان به چهل و پنج دقیقه می رسد و اتوبوس های عادی در پنجاه دقیقه این زمان را طی می کنند. البته اوبر هم همیشه در دسترس است. اگر با تور آنتالیا قسطی سفر می کنید که ترانسفر فرودگاهی به هتل دارد، هیچ کدام از این گزینه ها را نیاز ندارید و وسیله نقلیه هتل شما را می رساند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.