راهنمای سفر به دهلی

راهنمای سفر به دهلی

۰۶ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

دهلی یکی از بزرگ ترین استان های هند است. پایتخت این کشور یعنی دهلی نو هم در همین منطقه قرار دارد. این شهر از نظر مدرن بودن دست کمی از شهرهای اروپای شرقی ندارد و پیشرفت های خیلی زیادی داشته است. حتی هزینه ها در دهلی بیش تر است و نسبت به دیگر شهرهای کشور هند جای گرانی به حساب می آید.

با این حال دهلی به دلیل جاذبه های دیدنی و سرگرمی های خوبی که دارد به یکی از مقصدهای اصلی گردشگران برای سفر رفتن تبدیل شده است. بنابراین در راهنمای سفر به دهلی قصد داریم دهلی را به طور مفصل به شما معرفی کنیم تا اگر قصد سفر به آنجا را دارید، برنامه ریزی بهتری را انجام دهید.

راهنمای سفر به دهلی

سفر به دهلی چقدر هزینه دارد؟

درست است که گفتیم هزینه های شهر دهلی کمی گران تر هستند، اما این موضوع در مقایسه با بقیه شهرهای هند به چشم می آید. بد نیست بدانید که کشور هند به طور کلی جای ارزانی است و شما می توانید بهترین خدمات را با کم ترین هزینه ممکن به دست آورید. ولی در هر صورت ضروری است که قبل از سفر درباره هزینه هایی که باید بپردازید اطلاع داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم ها را بگیرید.

واحد پول کشور هند روپیه است. شما می توانید با خودتان دلار ببرید اما به هرحال در آنجا باید به صرافی بروید و آن ها را به روپیه تبدیل کنید. پس بهتر از همان ابتدا روپیه تهیه کنید تا دیگر لازم نباشد برای تبدیل ارز وقت اضافی صرف کنید.

مهم ترین هزینه ای که برای سفر به دهلی دارید، پولی است که باید بابت صدور ویزا بپردازید. هزینه ویزای گردشگری هند در حدود ۱۰۰ دلار است. قیمت هتل های دهلی با توجه به نوع آن ها و محله ای که قرار دارند متفاوت است. برای اقامت در گران ترین هتل های دهلی باید حداقل چهار هزار روپیه به ازای هر شب بپردازید. ارزان ترین اقامتگاه های هند هم را هم می توانید با ۳۰۰ روپیه اجاره کنید.

اما باید توجه داشته باشید که امکانات و به ویژه امنیت آن ها اصلاً با دیگر هتل ها قابل مقایسه نیستند. اما هتل هایی که هم از نظر خدمات خوب باشند و هم قیمت مناسبی داشته باشند را با پرداخت حدود هزار روپیه به ازای هر شب رزرو کنید و از سفرتان لذت ببرید.

توصیه می کنیم برای رفت و آمد در شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. برخلاف تصوری که اغلب مردم از شلوغی متروهای هند دارند، متروهای دهلی بسیار مدرن و تمیز هستند.

غذاهای هند جزو ارزان ترین هزینه های شما در طول سفر به دهلی خواهند بود. شما می توانید با پرداخت حدود هزار روپیه یک وعده غذای خیلی خوب را در لوکس ترین رستوران های دهلی میل کنید. اما از رستوران ها و کافه های محلی دهلی هم غافل نشوید. درست است که هزینه آن ها در بیش تر موارد خیلی ارزان هستند ولی این موضوع به نشانه کم بودن کیفیت نیست. بلکه بسیاری از خوراکی ها و غذاهای محلی را فقط می توانید در همین رستوران های کوچک پیدا کنید. غذا خوردن در این رستوران های دنج تجربه خیلی جالبی خواهند بود.

راهنمای سفر به دهلی

شرایط دریافت گذرنامه و ویزای دهلی چیست؟

امروزه کشور هند برای راحتی گردشگرانی که می خواهند به آنجا بروند، کارهایی انجام داده تا پروسه دریافت ویزا راحت تر شود. شما می توانید به دو صورت برای گرفتن ویزای دهلی یا همان کشور هند اقدام کنید. روش اول این است که به طور حضوری به سفارت مراجعه کرده و برای ویزا (هر نوعی که می خواهید) درخواست بدهید.

روش دوم خیلی راحت تر و ساده تر است. فقط کافی است به سایت سفارت بروید و فرم درخواست را پر کنید. به این صورت دیگر نیازی نیست برای گرفتن وقت از سفارت زمان بیش تری را بگذارید. همان طور که توضیح دادیم هزینه ویزای توریستی دهلی در حدود ۱۰۰ دلار است و چهار روز کاری طول می کشد تا آن را صادر کنند.

بهترین زمان برای سفر به دهلی چه وقتی است؟

می شود گفت که هند کشوری چهار فصل است. شاید تمام فصل های دهلی مطابق تقویم نباشند اما به هر صورت هر چهار فصل را می بیند. زمستان های دهلی سرد است و هوای پاییزش بسیار خوب و معتدل. اما تابستان های دهلی با به طور معمول با فصل بارش های موسمی همراه می شوند. باران های موسمی از جمله طولانی ترین و شدیدترین باران های دنیا هستند که بیش تر در کشور هند و مناطق اطرافش شاهد آن هستیم.

باران های موسمی گاهی به اندازه ای شدید می شوند که خارج شدن از اقامتگاه را برایتان ناممکن می کند. با این حال خیلی از گردشگرانی که به آب و هوای بارانی علاقه دارند این فصل را برای سفر به هند انتخاب می کنند. همچنین قیمت هتل ها نیز در این فصل بسیار ارزان تر است.

بهترین زمان برای سفر به دهلی بهار است. در این فصل همه چیز در بهترین حالت خود قرار دارد. یعنی نه از باران های شدید خبری است و نه گرما یا سرمای شدید. به همین دلیل تعداد گردشگران در دهلی خیلی بیش تر از فصل های دیگر است و قیمت ها نیز کمی بالاتر می روند.

راهنمای سفر به دهلی

چرا باید به دهلی سفر کنیم؟

سفر به دهلی برای کسانی که به دنبال جایی جذاب و در عین حال خاطره انگیز هستند بهترین گزینه است. این شهر فروشگاه های متنوعی دارد که بسیاری از آن ها نمایندگی برندهای بزرگ دنیا هستند. اما نکته جالبی که درباره آن ها وجود دارد قیمت های خیلی پایینشان است. بنابراین در سفر به دهلی بهتر است یک یا دو روز از سفرتان را به خرید کردن اختصاص دهید و از کالاهای خوب آنجا استفاده کنید. در کنار خرید کردن می توانید از مکان های دیدنی و جاذبه های طبیعی و تاریخی دهلی هم دیدن کنید.

خرید تور اقساطی دهلی بدون نیاز به ضامن در آژانس پیله های عصر پرواز. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.