راهنمای سفر به آذربایجان

راهنمای سفر به آذربایجان

۰۵ فروردین ۱۴۰۲ ۴ دقیقه

جمهوری آذربایجان کشوری زیبا در همسایگی ایران است. بخشی از سواحل دریای خزر در اختیار این کشور هستند اما علاوه بر آن، کوهستانی بودن آذربایجان باعث شده تا تنوع زیستی و آب و هوایی خیلی خوبی داشته باشد. همین موضوع باعث شده تا هرساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای گذراندن تعطیلات به این کشور بروند. به همین دلیل در مطلب “راهنمای سفر به آذربایجان” نکات سفر به این کشور زیبا را برای گردشگران تور اقساطی آذربایجان، گردآوری کردیم.

به دلیل نزدیک بودن فرهنگ مردم ایران و آذربایجان، سفر به آنجا برای ما خیلی راحت‌تر است و حتی جذابیت‌های بیش‌تری هم دارد. به طور مثال آن‌ها هم نوروز را جشن می‌گیرند و با برگزاری مراسم‌های مختلف و موسیقی محلی به استفبال سال نو می‌روند. از طرفی آثار باستانی و مکان‌های تاریخی زیادی در آذربایجان باقی‌مانده‌اند که دیدن آن‌ها برای همه لذت‌بخش است.

با این‌ حال مراکز تفریحی و سرگرمی در این کشور به اندازه‌ای گسترده و پیشرفته هستند که پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای باشند. مردم آذربایجان به زبان آذری صحبت می‌کنند و بیش‌تر آن‌ها مسلمانان شیعه هستند. اسم واحد پول این کشور هم منات است. در ادامه به بررسی نکات و راهنمای سفر به آذربایجان برای گردشگران می پردازیم.

نکات و راهنمای سفر به آذربایجان

برای سفر به آذربایجان چه چیزهایی نیاز داریم؟

از جمله قوانین کشور آذربایجان این است که برای هر نوع سفری به آنجا باید ویزا داشته باشید. اما دریافت ویزای جمهوری آذربایجان کار سختی نیست و خیلی راحت می‌توانید برای آن اقدام کنید. شما می‌توانید از طریق سفارت و به طور مستقیم اقدام کنید که کمی زمان بیش‌تری می‌برد. اما امروزه آذربایجان برای سرعت بخشیدن به این کار، سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده که می‌توانید به طور آنلاین و با کامپیوترهای شخصی نسبت به گرفتن ویزا اقدام کنید.

توجه داشته باشید که برای گرفتن ویزا باید پاسپورت‌تان حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. اگر از طریق آژانس‌های مسافرتی به سفر می‌روید خیلی راحت‌تر می‌توانید ویزا دریافت کنید و این کار خیلی سریع‌تر انجام می‌شود.

اطلاع از شرایط و مراحل رزرو تور اقساطی استانبول با بهترین امکانات

بهترین زمان برای سفر به آذربایجان چه موقع است؟

این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خیلی خوبش از آب و هوای مطبوعی برخوردار است. فرقی نمی‌کند که دلتان می‌خواهد نزدیک دریا باشید و یا در منطقه‌ای جنگلی و کوهستانی. هرکدام از شهرهای آذربایجان زیبایی‌های طبیعی خودشان را دارند.

بنابراین اگر می‌خواهید به شهرهای ساحلی سفر کنید بهتر است در فصلی غیر از تابستان به آنجا بروید. زیرا در این فصل هوا به نوعی شرجی می‌شود و در کنار گرما، ممکن است گشت و گذار در شهر را برایتان سخت کنند. از طرفی آذربایجان زمستان‌های پرحاصلی دارد و برای کسانی که از مسافرت در هنگام باران و برف لذت می‌برند بهترین وقت برای سفر است.

کسانی هم که آب و هوای معتدل را ترجیح می‌دهند بهتر است فصل بهار را برای سفر به آذربایجان انتخاب کنند. در این زمان شهرهای بزرگ آذربایجان مثل باکو در زیباترین حالت خودشان در تمام طول سال هستند و به طور حتم سفر بسیار فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهید کرد.

بهترین زمان برای سفر به آذربایجان

برای سفر به آذربایجان باید چقدر هزینه کنید؟

هزینه ویزای آذربایجان با توجه به نوع آن و مدت زمانی که برای صادر شدنش وقت می‌برد متغیر است. قیمت تور اقساطی باکو متفاوت است. باید توجه داشته باشید که قیمت بلیط هواپیما نیز با توجه به زمانی که برای سفر انتخاب می‌کنید متفاوت است. به طور کلی بلیط هواپیما برای آذربایجان مقرون به صرفه است. این رقم با در هنگام تعطیلات ممکن است به بالاترین میزان خود برسد. بنابراین اگر از نظر زمانی مشکلی ندارید بهتر است در روزهای عادی سال به سفر بروید. این کار باعث می‌شود تا هزینه زیادی از سفرتان کم شود. اما از جمله مهم‌ترین هزینه‌هایی که باید در هر سفر به آن‌ها دقت‌ کنید، مخارج غذا و هتل است.

اگر به باکو بروید با انتخاب‌های گوناگون و متنوعی مواجه می‌شود. هزینه یک هتل سه‌ستاره در باکو متغیر است. بنابراین هرچه هتل بهتر باشد قیمتش هم بالاتر می‌رود. ولی توصیه می‌کنیم به جای هتل از آپارتمان‌های مبله استفاده کنید. هزینه این آپارتمان‌ها نیز با توجه به محله‌ای که در آن هستند متفاوت است ولی با این حال صرفه‌جویی خوبی در مخارج سفر است.

در راهنمای سفر به آذربایجان، برای هزینه‌های خوراکی و غذا لازم نیست نگران باشید. می‌توانید با پرداخت مبلغ بیش‌تری به هتل، وعده‌های غذایی را هم سفارش دهید. همچین به خاطر مسافران زیادی که به آذربایجان می‌روند، رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی در آنجا پیدا می‌شوند که می‌توانید با هزینه‌های بسیار پایین غذاهای خیلی خوبی را میل کنید.

رزرو تور اقساطی ایروان و سفر به سرزمین 3000 ساله

آذربایجان چه تفریحاتی دارد؟

آذربایجان کشوری است با تاریخ و فرهنگی غنی، به همین دلیل امروزه می‌توانید مکان‌های تاریخی و گردشگری زیادی را در آنجا پیدا کنید. زیبایی و جذابیت این مکان‌ها هر سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کنند. شما می‌توانید بازدید تاریخی از آذربایجان را با قدم زدن در بخش‌های قدیمی شهر باکو شروع کنید. این شهر خودش به تنهایی مثل یک موزه است و هرگوشه‌ از آن با ساختمان‌ها و بناهای قدیمی هویت گرفته است.

ولی تفریحاتی که با سفر به آذربایجان تجربه می‌کنید فقط دیدن بناهای تاریخی نیست. همان‌طور که گفتیم بخشی از مرزهای این کشور در واقع ساحل دریای خزر است. بنابراین با رفتن به سواحل باکو می‌توانید انواع سرگرمی‌های آبی مثل قایق سواری و یا جت اسکی را تجربه کنید که معمولاً هزینه زیادی هم ندارند. سواحل آذربایجان به خصوص در فصل‌های بهار و پاییز آب و هوای خوبی دارند و بدون شک برای گذراندن تعطیلات در کنار خانواده و دوستان مناسب‌ هستند.

جاذبه های گردشگری آذربایجان

از نکات سفر و راهنمای سفر به آذربایجان این است که در سفر به آذربایجان بد نیست سری هم به مناطق روستایی و دور از شهر بزنید و با فرهنگ این کشور از نزدیک آشنا شوید. مردم آذربایجان بسیار خون‌گرم و مهمان‌نوازند. این موضوع را در اولین برخوردتان با هر یک از آن‌ها متوجه می‌شوید. بنابراین کافی است با یک تاکسی به بیرون شهر بروید و یکی از خانه‌های روستایی را اجاره کنید. بودن در طبیعت بی‌نظیر آذربایجان در کنار خوراکی‌ها و غذاهای محلی تجربه خیلی کمیاب و خاطره‌انگیزی است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.