راهنمای سفر به ارمنستان

راهنمای سفر به ارمنستان

۰۶ فروردین ۱۴۰۲ ۵ دقیقه

راهنمای سفر به ارمنستان

یکی از کشورهایی که هر سال پذیرای تعداد زیادی از توریست های ایرانی بوده و بین گردشگران ایرانی محبوب شمرده می شود، ارمنستان است. کشور ارمنستان دارای تاریخی بلند مدت است. از دلایل دیگر محبوبیت سفر به ارمنستان ارزان بودن و قیمت های بسیار مناسب در این کشور است. در مطلب راهنمای سفر به ارمنستان به بررسی دقیق و کاملی از بهترین زمان سفر به ارمنستان، بهترین مراکز برای خرید و اقامت و هزینه های مربوط به سفر به ارمنستان خواهیم پرداخت. اگر قصد سفر و گردش در این کشور با تور اقساطی ارمنستان را دارید، مطالعه راهنمای سفر به ارمنستان، تمام اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار خواهد داد.

درباره کشور ارمنستان

ارمنستان کشوری کوچک است که با ایران همسایه است. این کشور از سمت شمال با گرجستان، از جنوب اب ایران و نخجوان، از شرق با آذربایجان و از غرب با ترکیه همسایگی دارد و در میان دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. قدمت تمدن در ارمنستان به حدود 3000 سال پیش باز می گردد و این کشور در طول این سال های طولانی، فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده و حکومت های متعددی داشته است.

درباره کشور ارمنستان

بهترین زمان سفر به ارمنستان

ارمنستان به دلیل آب و هوای سرد خود در فصل های گرم سال مقصد مناسبی برای مسافرت است. یکی از نکات و راهنمای سفر به ارمنستان اطلاع از بهترین زمان سفر به این کشور است. بهترین بازه های زمانی برای مسافرت به ارمنستان، از اواخر فروردین تا خرداد ماه و اوایل شهریور تا آبان ماه است. در این بازه های زمانی بهترین آب و هوا را می توان در ارمنستان تجربه کرد.

البته اگر قصد شما از سفر به ارمنستان، خرید و شرکت در حراجی ها باشد، زمستان بهترین زمان است. در این بازه زمانی اگرچه هوا بسیار سرد است اما حراجی های مختلفی برگزار می شوند و می توان خریدهای خوبی در آن زمان داشت.

با رزرو تور اقساطی ایروان از شهری با قدمتی چندین هزار ساله دیدن نمایید.

راه های سفر و هزینه های سفر

از آن جایی که ارمنستان همسایه ایران است، برای سفر به این کشور می توان از مرز زمینی نیز استفادهکرد. به همین دلیل یکی از راه های ارزان تر و طولانی مدت تر سفر به ارمنستان، مسافرت با وسائل نقلیه زمینی است.
از دیگر راه های پرکاربرد برای مسافرت به ارمنستان، استفاده از خطوط هواپیمایی است. قیمت بلیط های هواپیما به ارمنستان با توجه به شرکت ارائه دهنده خدمات پرواز متنوع است.

هزینه سفر و چه پولی همراه خود ببریم؟

سفر به ارمنستان سفری ارزان قیمت و مقرون به صرفه است. قیمت ها در این کشور از تهران ارزان تر است. واحد پول رسمی کشور ارمنستان، درام ارمنستان است. با این حال بهترین کار این است که همراه با خود دلار یا یورو ببرید. این ارزهای بین المللی به سادگی قابلیت تبدیل به درام را دارند.

شرایط دریافت گذرنامه و ویزا

بنابر توافقات انجام شده، برای سفر از ایران به ارمنستان نیازی به دریافت ویزا نیست. سفرهای توریستی که کمتر از 90 روز به طول می انجامند بدون نیاز به ویزا می توانند انجام شوند. اما اگر قصد شما از مسافرت به ارمنستان فعالیت های دیپلماتیک، تجاری و اقتصادی باشد، باید برای دریافت ویزای مناسب اقدام نمایید. اصلی ترین هزینه گذرنامه سفر توریستی به ارمنستان، پرداخت عوارض خروج از کشور است.

شرایط دریافت گذرنامه و ویزا

هزینه اقامت در ارمنستان

برای اقامت در ارمنستان می توانید از هتل، مهمان خانه و نیز آپارتمان های اجاره ای استفاده کنید. نرخ اقامت در آپارتمان ها بسته به فاصله آن ها از مرکز شهر و تعداد اتاق تعیین می شود. هزینه اجاره آپارتمان در ایروان متفاوت است.

ارزان ترین و گران ترین مراکز اقامتی ارمنستان

برای اقامت ارزان در ارمنستان می توانید از آپارتمان های اجاره ای و نیز مهمان خانه های موجود در این شهر استفاده کنید. هم چنین هتل شیراک یکی از هتل های خوب با امکانات رضایت بخش ایروان است که قیمت اقامت در آن مقرون به صرفه است. اما از جمله بهترین و گران ترین مراکز اقامتی ایروان می توان به متروپل و آنی پلازا اشاره کرد. این دو هتل که لوکس ترین و با کیفیت ترین هتل های ارمنستان هستند، می توانند برای شما تجربه یک اقامت سرشار از آسایش را رقم بزنند.

هزینه خورد و خوراک

در ارمنستان می توان کباب های خوشمزه و لذیذی پیدا کرد. یک وعده غذای یک نفره در رستورانی معمولی در ایروان هزینه ناچیزی دارد. هم چنین قیمت یک وعده غذای دونفره در یک رستوران خوب متغیر است. هم چنین در ارمنستان فست فودهای مختلفی وجود دارند.

بهترین رستوران ها

یکی از محبوب ترین رستوران های ارمنستان بین ایرانیان، رستوران شیروان است. این رستوران که در ایروان واقع شده، غذاهای ایرانی را با کیفیتی بسیار بالا ارائه می دهد و همواره شلوغ است. هم چنین رستوران های انوش و آرارات نیز از دیگر رستوران های مشهور شهر ایروان هستند. این دو رستوران از سوی گردشگران با استقبال بسیار خوبی روبرو شده اند.

رزرو تور قسطی دبی و تجربه گردش در سرزمین عجایب خاورمیانه

هزینه حمل و نقل

در ارمنستان هزینه های حمل و نقل بالا نیست. در راهنمای سفر به ارمنستان باید به این مسئله توجه کنید که برای جایجایی و حمل و نقل در ایروان می توان از وسائل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مترو، تاکسی و مینی بوس استفاده کرد. هزینه سفر با اتوبوس بسیار کمتر از این مقدار بوده و برای مسافران و گردشگران مناسب است.

جاذبه هایی که در سفر به ارمنستان باید ببینید

ارمنستان دارای جاذبه های تاریخی بسیار متعددی است که از نظر تاریخ شناسی و نیز تقدس برای مسیحیان، بسیار با اهمیت هستند. هم چنین شهر ایروان شهری پرشور و زیبا است. از جمله مناطق تاریخی دیدنی در ارمنستان می توان کلیسای کاتوقیکه که یکی از بزرگترین کلیساهای ارمنستان است اشاره کرد. هم چنین کلیساهای زوارتنوتس و صومعه گغارد از دیگر مناطق تاریخی بسیار مهم ارمنستان هستند که دیدن آن ها به هر توریستی توصیه می شود.

در راهنمای سفر به ارمنستان باید بدانید که از زیبایی های شهر ایروان می توان پارک عشاق با محیطی زیبا و سرسبز، کاسکاد با چشم اندازی دیدنی از ایروان و میدان جمهوری با شب های زیبا و پرنورش را نام برد. هم چنین گالری ملی، مجسمه مادر و دریاچه سوان نیز جز گزینه هایی هستند که باید در برنامه سفر هر توریستی به ارمنستان باشند.

جاذبه های سفر به ارمنستان

بهترین مراکز خرید ارمنستان

یکی از نکات و راهنمای سفر به ارمنستان، مناب بودن این کشور برای خرید و شرکت در حراجی ها می باشد؛ زیرا خرید از محصولات موجود در ارمنستان کاملا مقرون به صرفه است. از مهم ترین و بهترین مراکز خرید ارمنستان می توان مرکز خرید اسکادا، مرکز تاشیر، مرکز خرید زیبا و بزرگ باغ دالما و مرکز خرید ورنیساج را نام برد.

جهت اطلاع از شرایط و هزینه های سفر به کشور ارمنستان و شهرهای زیبای آن با کارشناسان ما در پیله های عصر پرواز تماس حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.