راهنمای سفر به آنتالیا

نکات ضروری و راهنمای سفر به آنتالیا

۰۶ فروردین ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

آنتالیا پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه است که در جنوب غربی ترکیه و در مجاورت دریای مدیترانه قرار دارد. ترکیه کشوری است که از سه طرف با دریا احاطه شده و چیزی که در آن زیاد است شهر ساحلی با سواحل زیبا است. اما در میان این شهرهای ساحلی آنتالیا یکی از پرطرفدارترین و توریستی‌ترین شهرها به حساب می‌آید. که در ادامه به بررسی راهنمای سفر به آنتالیا می پردازیم.

آنتالیا شهری با معماری زیبا و ساحلی شگفت‌انگیز است. بلوارهایی با نخل‌های سر به فلک کشیده در دو طرف آن، بناهایی مدرن به همراه بافتی سنتی و تاریخی، بندرگاهی پرشور، کوهستانی با منظره دریای بیکران، امکانات و تفریحگاه‌های گردشگری و… همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا این شهر در میان شهرهای ساحلی ترکیه بدرخشد و گردشگران زیادی را به خود جلب کند. اگر شما هم قصد سفر به این شهر ساحلی با آب‌وهوای مدیترانه‌ای را دارید در ادامه مطلب “راهنمای سفر به آنتالیا” با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم و راهنمای سفر به آنتالیا را در اختیار شما قرار دهیم.

راهنمای سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا

آنتالیا شهری با اقلیم مدیترانه‌ای است، یعنی تابستان‌های گرم و زمستان‌هایی معتدل دارد. دمای هوا در تابستان‌های آنتالیا بین 28 تا 40 درجه سانتی‌گراد است اما دما در زمستان‌ها هیچ‌وقت آنقدر سرد نمی‌شود که نیاز به شال‌گردن پیدا کنید. زمستان‌های آنتالیا بدون برف است و تنها ممکن است به مدت یک تا دو ماه شاهد باران‌های فصلی در آنتالیا باشید، به همین دلیل بهترین زمان سفر به آنتالیا اوایل بهار و اوایل زمستان است.

از آنجا که تعداد گردشگرانی که بهترین و معتدل‌ترین زمان را برای سفر به آنتالیا انتخاب می‌کنند، بسیار زیاد است بهتر است زودتر از موعد سفر نسبت به رزرو آنلاین هتل در آنتالیا اقدام کنید. شما می‌توانید از اواخر اسفند تا اوایل خرداد و از اوایل مهر تا اواخر آذر نسب به رزرو آنلاین هتل در آنتالیا و خرید بلیط هواپیمای آنتالیا اقدام کنید تا بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

رزرو تور اقساطی ترکیه بدون نیاز به ضامن، با یک چک صیادی

هزینه‌های سفر به آنتالیا

اگر شما هم در آن دسته از گردشگرانی قرار دارید که برای انتخاب مقصد سفر، اولین نگرانی‌شان هزینه‌های سفر است، نگران نباشید. در این مقاله ما به طور اجمالی راهنمای سفر به آنتالیا را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا با خیال راحت‌تری تصمیم به سفر بگیرید. هزینه سفر به آنتالیا در فصل‌های پردد و شلوغ سال بیشتر از زمان‌های خلوت است.

قیمت هواپیما و هتل تابع میزان درخواست‌کننده است، به همین دلیل قیمت تور اقساطی آنتالیا در فصل‌های توریسیتی بیشتر از زمستان و تابستان است. اما به طور میانگین قیمت بلیط هواپیمای تهران- آنتالیا بسته به زمان سفر، نوع پرواز و زمان خرید بلیط متغیر است. برای خرید بلیط هواپیمای آنتالیا با قیمت مناسب می‌توانید از خدمات تور اقساطی آنتالیا بهره بگیرید. برای اقامت نیز شما گزینه‌های بسیاری پیش رو دارید. قیمت اقامت در آنتالیا نیز با توجه به زمان سفر و هتل انتخابی شما متغیر است.

بهترین هتل های آنتالیا

تجربه یک سفر ارزان به آنتالیا

اگر می‌خواهید ارزان‌ترین سفر ممکن به آنتالیا را داشته باشید با مقاله “راهنمای سفر به آنتالیا” همراه باشید و بدانید که راه‌های مختلفی پیش روی شماست. ارزان شدن سفر از راحتی آن می‌کاهد، اما این به هیچ وجه به معنی کم‌شدن لذت سفر نیست. کافی است شما همسفران بسیار خوبی داشته باشید تا تصمیم بگیرد که به صورت زمینی و از طریق اتوبوس یا قطار به ترکیه سفر کنید و یا برای اقامت خود از خانه‌های محلی یا مهمان‌سرا استفاده کنید.

رستوران‌های آنتالیا

آنتالیا نیز مانند تمام شهرهای توریستی دیگر پر است از رستوران و اغذیه‌فروشی! تنوع رستوران‌های آنتالیا آنقدر زیاد است که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. از جمله معروف‌ترین رستوران‌های آنتالیا که در آن‌ها می‌توانید انواع غذاهای سنتی و کباب‌های ترکی را پیدا کنید رستوران آلپ پاشا (Alp Pasa) است که علاوه بر غذاهای ترکی، غذاهای اروپایی نیز در آن پیدا می‌شود. به جز آن، رستوران کلوب آرما (Club Arma) در کنار دریای مدیترانه بهترین جا برای خوردن یک غذای دریایی و مدیترانه‌ای است.

رستوران توپجو کباب و رستوران حسن آقا نیز دو رستوران بسیار معروف هستند که علاوه بر موقعیت مکانی و ویوی زیبا کیفیت غذای بسیار خوب و قیمت‌های مناسبی دارند. رستوران سراسر فاین دینینگ (Seraser Fine Dining) یکی دیگر از رستوران‌های بسیار معروف آنتالیا است که در یک خانه تاریخی قرار دارد و در دسته رستوران‌های لوکس آنتالیا به حساب می‌آید.

رزرو تور اقساطی استانبول با بهترین قیمت و امکانات ویژه

مراکز خرید آنتالیا

اگر اهل خرید کردن در سفر هستید، آنتالیا نیز مانند دیگر شهرهای ترکیه جای مناسبی برای خرید کردن است. اگر قصد خرید پوشاک و کفش و کیف از ترکیه را دارید، می‌توانید انواع برندهای ترکیه‌ای و اروپائی را در فروشگاه‌های بزرگ آنتالیا پیدا کنید. از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید آنتالیا می‌توانیم به مرکز خرید تراسیتی (terra city)، مرکز خرید مارک (mark)، مرکز خرید میگروس (migros)، مرکز خرید دیپو (deepo)، مرکز خرید آکا پارک (akka park) و مرکز خرید اراستا (erasta) اشاره کنیم.

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

آنتالیا جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. در مقاله “راهنمای سفر به آنتالیا” برخی از معروفترین و پرطرفداترین جاذبه‌های آنتالیا را معرفی می‌کنیم تا در سفر خود تا آنجا که می‌توانید به دیدن آن‌ها بروید.

  • سواحل آنتالیا (لارا، کمر، بلک)
  • پارک‌های آبی
  • شهر قدیم آنتالیا (Kaleiçi)
  • دروازه‌ی هادریان (Hadrian)
  • موزه باستان‌شناسی آنتالیا
  • بندر آنتالیا
  • مناره‌ی ییولی (Yivli Minare)
  • برج و باروی رومی (Hıdırlık Kalesi)
  • شهر باستانی آسپندوس (Aspendos)
  • شهر باستانی ترمسوس (Termessos)
  • شهر باستانی پرگه (Perge)
  • المپوس و چیمائرا (Olympus and the Chimaera)
  • شهر تاریخی فاسلیس (Phaselis)
  • چشمه های کارستی
  • غار کاراین
  • پاموک کاله
  • سافاری (جیپ‌سواری در کوهستان)
  • رفتینگ (قایق‌سواری در رودخانه خروشان)

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

در مطلب “راهنمای سفر به آنتالیا” تلاش کردیم تا نکات ضروری سفر به آنتالیا را بیان کنیم.جهت اطلاع از شرایط رزرو تور اقساطی آنتالیا و دیگر تورهای اقساطی با کارشناسان ما در آژانس مسافرتی پیله های عصر پرواز در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.