بهترین زمان سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا

۰۶ فروردین ۱۴۰۲ ۶ دقیقه

آنتالیا، شهر محبوب و مشهور توریستی کشور ترکیه و دروازه ورود به ریورا است. این شهر در بین توریست ها و گردشگران محبوبیت بسیار زیادی دارد و هر ساله هزاران توریست از سراسر دنیا به آنتالیا مسافرت می کنند. آنتالیا بین ایرانی ها نیز طرفداران زیادی دارد و ایرانی ها همواره جز مشتریان ثابت تور اقساطی آنتالیا محسوب می شوند. در ادامه به بررسی بهترین زمان سفر به آنتالیا می پردازیم.

در آنتالیا سواحل بسیار زیبا و امکانات تفریحی متعددی وجود دارد. تفریحات گوناگون و مهیج آنتالیا باعث شده اند تا این شهر به یک مقصد عالی برای سرگرمی در بین توریست هایی که به ترکیه سفر می کنند تبدیل شود. اما یک سوال مهم در این بین وجود دارد: بهترین زمان برای سفر به آنتالیا چه زمانی است؟ در چه اوقاتی از سال آب و هوای آنتالیا بهتر است؟ چه فصل هایی در آنتالیا شلوغ تر و چه فصل هایی خلوت تر هستند؟

در این مطلب می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم و بهترین زمان سفر به آنتالیا را از جنبه های مختلف بررسی کنیم. اگر شما هم از متقاضیان تور آنتالیا هستید یا می خواهید بهترین زمان را برای رزرو تور لحظه آخری آنتالیا بدانید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا برای خرید

بهترین زمان سفر به آنتالیا برای خرید بین ماه های خرداد تا مرداد می باشد. بین ماه های ژوئن تا آگوست ( خرداد تا مرداد) تعداد سفرها و متقاضیان تور آنتالیا به شکل چشمگیری افزایش می یابد. در این بازه زمانی قیمت هتل ها و خدمات اقامتی و هم چنین تورها بسیار افزایش می یابد. اما به دلیل این که شهر پر از توریست های مختلف است، محصولات با تخفیف های خوبی به فروش می رسند.

در ماه های تابستانی که آنتالیا شلوغ تر است، محصولات و کالاهای مختلف با تخفیف های خوبی عرضه می شوند. این راهی است که فروشندگان ساکن آنتالیا برای جلب مشتری و افزایش فروش خود در پیش گرفته اند. اگر قصد دارید برای خرید با قیمت های مناسب به آنتالیا بروید، این زمان مناسبی برای شماست.

با تور اقساطی ترکیه امروز سفر کنید 10 ماه دیگر پرداخت کنید!

بهترین زمان سفر به آنتالیا برای طبیعت گردی

دمای هوا در آنتالیا بسیار متغیر است. با این حال آب و هوای این منطقه همیشه معتدل و طلوب است و می توانید از گردش در آن لذت ببرید. بر اساس تجربه های مسافران و نظراتی که توریست ها درباره سفر به آنتالیا داده اند، بین ماه های آوریل تا دسامبر (فروردین تا آذر ماه) همیشه آب و هوای آنتالیا مطلوب است.

این به آن معنا است که در تمام این ماه ها می توان به گردش و گشت و گذار در آنتالیا پرداخت. البته بهترین آب و هوای آنتالیا در ماه های فروردین و اردیبهشت احساس می شود. به ویژه در فروردین ماه (آوریل) که آب و هوای آنتالیا بسیار معتدل و بهاری است. در این زمان که با شکوفایی مجدد طبیعت و گیاهان توام شده است، گردش در طبیعت و کوه های آنتالیا لذت دیگری خواهد داشت.

اگر می خواهید در فصل های گرم سال به آنتالیا بروید، ماه های آگوست و جولای می توانند بهترین زمان برای شما باشندو این ماه ها و به خصوص ماه آگوست (مرداد) گرم ترین ماه ها در آنتالیا هستند. در این زمان سواحل آنتالیا جذابیت بسیار زیادی دارند. به همین دلیل تعداد بسیاری از توریست ها این زمان را برای مسافرت خود به آنتالیا بر می گزینند.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس جمعیت گردشگران

همان طور که می دانید آنتالیا یک شهر ساحلی است. اصلی ترین جاذبه این شهر سواحل زیبا و دل انگیز آن و تفریحات آبی تعبیه شده پیرامون آن ها است. در آنتالیا سرمایه گذاری کلانی بر روی تفریحات دریایی و آبی انجام شده است و از این نظر امکانات این شهر در دنیا شهرت دارند. همین موجب شده است تا اکثر توریست ها در تابستان به این شهر سفر کنند.

در ماه های ژوئن، آگوست و جولای (بین نیمه خرداد تا اواخر مرداد) بیشترین تعداد توریست ها وارد آنتالیا می شوند. در این ماه ها متقاضیان تور آنتالیا بیشتر از هر مقطع دیگری هستند و آنتالیا شلوغ ترین دوران خود را سپری می کند. اگر می خواهید شما هم در میان این خیل عظیم توریست ها و گردشگران به آنتالیا بروید، در همین ماه ها برای رزرو تور آنتالیا اقدام نمایید.

بهترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس جمعیت گردشگران در ماه نوامبر و آوریل می باشد. اما اگر می خواهید در زمان خلوتی آنتالیا در این شهر اقامت داشته باشید، به نوامبر و آوریل بیندیشید. در ماه نوامبر آب و هوای آنتالیا رو به سردی می رود و تعداد مسافران و توریست هایی که به این شهر ساحلی می روند بسیار کاهش می یابد. به همین دلیل قیمت تور آنتالیا در این زمان کمتر است. نوامبر به عنوان خلوت ترین ماه و ارزان ترین ماه برای تور آنتالیا شناخته می شود.

خرید تور اقساطی ارمنستان بدون نیاز به ضامن در پیله های عصر پرواز!

بهترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس فستیوال ها و رویداد ها

یکی از جاذبه هایی که آنتالیا را تا این حد محبوب کرده است، جاذبه های فرهنگی و فستیوال هایی است که در این شهر برگزار می شود. یکی از این فستیوال ها، فستیوال مجسمه های شنی است. این فستیوال طولانی مدت است و زمان خاصی ندارد. در واقع فستیوال مجسمه های شنی بین مارس تا نوامبر (ماه هایی که ساحل ها پر از توریست هستند) برگزار می گردد.

فستیوال بین المللی فیلم زن که در مارس برگزار می شود از دیگر فستیوال های هنری آنتالیا است. هم چنین کارناوال شاد و مفرح کمر در آوریل، یکی از جذاب ترین رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در آنتالیا است.
بسیاری از فستیوال ها هم در فصل تابستان و هنگام شلوغی آنتالیا برگزار می شوند. مانند فستیوال شاد رقص و موسیقی فولکلور که زمان برگزاری آن آگوست است. این فستیوال میلیون ها طرفدار دارد و در جهان معروف است. از دیگر فستیوال های تابستانی آنتالیا می شود به فستیوال عسل و فستیوال ماناوگات اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

ارزان ترین فصل سفر به آنتالیا

همان طور که پیش از این نیز گفته شد، ماه های تابستانی ژوئن، جولای و آگوست شلوغ ترین ماه ها و در نتیجه گران ترین ماه های سفر به آنتالیا هستند. بر خلاف این ماه های تابستانی، در ماه های پاییزی و زمستانی تعداد سفرها به آنتالیا بسیار کاهش می یابد.
بهترین زمان سفر به آنتالیا برای سفری ارزان ماه نوامبر می باشد. ماه نوامبر هوای آنتالیا نسبتا خنک است و متقاضیان تورهای تفریحی این شهر کاهش می یابند. به همین دلیل سرویس ها، خدمات و تورهای آنتالیا از جمله تور لحظه آخری آنتالیا با قیمتی بسیار پایین تر از ماه های دیگر عرضه می شوند.

هم چنین در بازه زمانی بین دسامبر تا مارس نیز مسافران آنتالیا کم هستند و به همین دلیل قیمت ها کمتر است. البته لازم است به این نکته هم توجه نمایید که در این ماه ها به دلیل سردی هوا امکانات تفریحی ساحلی و دریایی جذابیت قبل را نداشته و محدودتر از تابستان ارائه می شوند.

خرید تور آنتالیا اقساطی بدون نیاز به ضامن در آژانس پیله های عصر پرواز. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.