راهنمای سفر به ژاپن

راهنمای سفر به کشور ژاپن

۰۹ آبان ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

ژاپن کشوری کاملاً محصور شده در آب است که با مرزهای آبی با کشورهای چین، کره جنوبی، کره شمالی و روسیه همسایه‌ است. این کشور در پایان جنگ جهانی دوم، تمامی متصرفات فراسوی دریایی خود، از جمله کشور کره را که در آن زمان ۴٫۵٪ درصد کل کشور را تشکیل می‌داد، از دست داد. تا انتهای مطلب “راهنمای سفر به ژاپن” همراه ما باشید.

راهنمای سفر به کشور ژاپن

وسعت ژاپن

کشور ژاپن به نسبت وسعتش از تراکم جمعیت بسیار بالایی برخوردار است، مساحت آن برابر است با ۰/۳ درصد کل مساحت دنیا که به صورت مجموعه‌ای از جزایر در جهت شمال شرقی ـ جنوب غربی بین ۳۵ تا ۴۵ درجه عرض شمالی گسترده شده و به شکل یک کمان در میان اقیانوس کبیر و دریای ژاپن محصور مانده‌است.

وسعت ژاپن تقریباً به اندازه مساحت فنلاند (۳۳۸۰۰۰ کیلومتر مربع) یا پاراگوئه (۴۰۶۰۰۰ کیلومتر مربع) است. در مقام مقایسه به‌طور تقریبی کشور ژاپن یک بیستم آمریکا، یک نهم هندوستان، یک و نیم برابر بریتانیا و چیزی کمتر از یک چهارم ایران است. وسعت کنونی ژاپن ۳۸۷۰۰۰ کیلومتر مربع است (کمتر از ایالت کالیفرنیا در آمریکا)، تقلیل یافته است.

در مطلب راهنمای سفر به ژاپن باید بدانید که توکیو پایتخت ژاپن بزرگترین و گرانترین پایتخت‌های جهان است. ژاپنی‌ها کشورشان را «نیپون کوکو» خطاب می‌کنند که به معنی خاستگاه خورشید است. مطالعات باستان‌شناسی سابقه سکونت انسان در این کشور را از دوران پارینه‌ سنگی پسین می‌داند. ژاپن کشوری کوهستانی‌است و بیشتر جزایر آن آتشفشانی و بشدت زلزله‌خیز است.

وسعت ژاپن

توجه به آب و هوا در راهنمای سفر به ژاپن

ژاپن مجموعه جزایری است که با طول زیاد از شمال به جنوب کشیده شده‌ است؛ به همین خاطر آب و هوای مناطق گوناگون آن به شدت با یکدیگر مغایرت دارند و نیز دارای چهار فصل در سال است. مجمع الجزایر ژاپن بر روی محور تقریبی شمال ـ جنوب تا ۳۰۰۰ کیلومتر امتداد یافته‌ است و به دلیل گستردگی طولی بسیار زیاد از تنوع آب و هوایی بسیار زیادی نیز برخوردار است. با وجود اینکه تمامی کشور معتدل است، شمال آن زمستان های سرد و طولانی و پربرف دارد، در حالی که جنوب آن تابستان های بسیار گرم و زمستان‌ های معتدلی دارد. میزان بارندگی در ژاپن بطور متوسط سالیانه ۱۸۰۰ میلی‌متر می‌باشد.

در راهنمای سفر به ژاپن باید بدانید که ژاپن کاملاً در آب محصور شده‌است: وجود اقیانوس سبب شده‌است که در رژیم غذایی و اقتصاد مردم ژاپن ماهی نقش مهمی داشته باشد (بیشترین سرانه مصرف ماهی در جهان). از این رو ژاپن دارای مقام اول دنیا در زمینه شیلات است. با این حال به دلیل اینکه محصولات دریایی مهم‌ترین ماده غذایی مردم ژاپن را تشکیل می‌دهد، از این لحاظ نیز کشور با کمبود و مشکل روبرو است.

به‌ طوری‌ که اکنون شیلات و مواد غذایی بعد از نفت خام دومین اقلام وارداتی ژاپن را تشکیل می‌دهند. رشته کوه‌های آتشفشانی ژاپن اغلب دارای چشمه‌های آب گرم طبیعی هستند. این کشور در تابستان و پاییز اغلب شاهد گردبادهای عظیم و توفانهای شدید گرمسیری است. به دلیل مجاورت با اقیانوس زلزله‌های شدید زیرآبی می‌توانند در آنجا امواج عظیم و جذر و مدی ویرانگر به نام سونامی ایجاد کنند.

آب و هوای ژاپن

پوشش گیاهی و جانوری ژاپن

نکته جالبی که در مطلب راهنمای سفر به ژاپن باید بدانید این است که بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ گونه گیاهی در این کشور وجود دارد. در فرهنگ ژاپنی برخی گیاهان دارای معانی نمادینی هستند. به عنوان مثال شکوفه‌های گیلاس یا «ساکورا» نمایانگر زیبایی کوتاه مدت و درخت کاج یا ماتسو نماد عمر طولانی است. در غذاهای ژاپنی نه تنها از میوه‌ها و حبوبات بلکه حتی از برخی از گلها و برگها نیز استفاده می‌شود.

تأثیر زیبایی گیاهان در هنر گل‌آرایی به سبک ژاپنی که ایکه‌بانا نامیده می‌شود و نیز در نقاشی، بافندگی، سفالگری و ظروف و وسایلی که با لاک مخصوص رنگ آمیزی می‌شوند دیده می‌شود. ژاپنی‌ها از گیاهان در داروسازی، رنگرزی منسوجات، ساخت کاغذ و ابزار نیز استفاده می‌کنند.

تور قسطی آسیا، با اقساط بلند مدت و بدون بهره

زبان مردم کشور ژاپن

در راهنمای سفر به ژاپن باید بدانید که زبان مردم ژاپن «ژاپنی» است. این زبان اگرچه بسیاری لغات را از زبان چینی گرفته‌است، ولی با این وجود با زبان چینی هم‌ریشه نبوده و کاملاً متفاوت هستند. زبان ژاپنی، زبانی از شاخهٔ ژاپنیک و از خانوادهٔ زبان‌های آلتایی است، و تنها زبان کره‌ای را می‌توان به آن نزدیک دانست.

زبان مردم کشور ژاپن

فرهنگ و ادب مردم ژاپن

نکته مهم در راهنمای سفر به ژاپن این است که فرهنگ ژاپن طی هزاران سال از دوره جومون تا به امروز در حال تکامل بوده، فرهنگ معاصر ژاپن بسیار از آسیا، اروپا و آمریکای شمالی تأثیر پذیرفته‌ است و در این بین نفوذ فرهنگ چینی پر رنگ‌تر است. ساکنان ژاپن دوره‌های طولانی انزوا را سپری کرده‌اند، ورود کشتی‌های غربی در قرن ۱۶ و ۱۹ میلادی و آشنایی مردم ژاپن با ادیان مختلف همچون مسیحیت عصری جدید را برای این کشور پدید آورد که تغییرات فرهنگی و سنت‌شکنی‌های بعد از آن خالی از لطف نبود

نخستین آثار ادبیات ژاپنی به‌ شدت تحت تأثیر ارتباطات فرهنگی با چین و ادبیات چینی سروده شدند. این آثار به زبان چینی کلاسیک سروده می‌شدند. ادبیات هندی نیز با گسترش بودیسم در ژاپن بر ادبیات این کشور تأثیر گذاشت. اما در نهایت هنگامی که نویسندگان ژاپنی شروع به نوشتن دربارهٔ ژاپن کردند توانستند سبک خاص خود را توسعه بخشند اما همچنان تأثیر ادبیات چینی و چینی کلاسیک را می‌شد تا پایان دورهٔ ادو در این آثار مشاهده کرد. از زمانی که ژاپن دروازه‌های خود را در سده ۱۹ میلادی به روی تجارت و دیپلماسی با غرب باز کرد ادبیات شرق و غرب به شدت برهم تأثیر گذاشته‌اند و همچنان می‌گذارند.

فرهنگ و ادب مردم ژاپن

بهترین جزیره های ژاپن

کشور ژاپن از بسیاری از لحاظ در حوزه گردشگری حائز اهمیت است. از جاذبه های گردشگری مدرن در کلان شهرهای این کشور گرفته تا روستاهای جذاب و بناهای تاریخی که در آن ها قرار دارند و سالانه سبب جذب حجم بالایی از گردشگران تور اقساطی ژاپن به سمت این کشور، می شود. اما در این کشور هزاران جزیره ی دیدنی و جذاب وجود دارد که کمتر از آن ها حرفی در میان است و جالب است بدانید گردشگران زیادی هستند که برای سفر به این کشور آن ها را انتخاب می کنند.

  • جزیره یوکوشیما
  • جزیره ریشییر
  • جزیره هوکایدو
  • جزیره ربون
  • ۵- جزیره نوکونو
  • ۶- جزیره سادو
  • ۷- اریوموت جزیره
  • ۸- جزیره تاکتومی
  • ۹- جزیره ی ایشیگاکی
  • ۱۰- جزیره چیچیجامه
بهترین جزیره های ژاپن

بهترین پارک های ملی ژاپن

  1. پارک ملی شیرتوکو | Shiretoko National Park، هوکایدو
  2. پارک ملی اوگاساوارا | Ogasawara National Park، توکیو
  3. پارک ملی نیکو | Nikko National Park، استان های توچیگی، گونما و فوکوشیما
  4. پارک ملی جزایر کراما| Kerama Islands National Park، اوکیناوا
  5. پارک ملی اسو کوجو | Aso Kujū National Park، اوئیتا
  6. پارک ملی شیکوتسو- تویا | Shikotsu-Tōya National Park، هوکایدو
  7. پارک ملی فوجی-هاکونه-ایزو | Fuji-Hakone-Izu National Park
    توکیو، استان های یاماناشی، کاناگاوا و شیزوئوکا

خرید تور قسطی بدون ضامن و بدون پیش پرداخت

اقتصاد کشور ژاپن

کشور ژاپن در سال ۲۰۱۰ سومین قدرت اقتصادی دنیا (پس از آمریکا و چین) بوده و در آسیا نیز رتبه دوم را از این لحاظ داراست. این کشور دارای منابع طبیعی خیلی محدودی است و اکثر جزایر و خاک آن کوهستانی و آتشفشانی است؛ ولی با همکاری‌های دولت در بخش صنعت و نیز سرمایه‌گذاری گسترده در فناوری‌های پیشرفته، ژاپن به عنوان یکی از پیشگامان عمده در صنعت و تکنولوژی دنیا شناخته شده‌است.

صادرات بخش عمده‌ای از درآمدهای اقتصادی ژاپن را تشکیل می‌دهد. محصولات صادراتی عمدهٔ ژاپن شامل تجهیزات حمل و نقل، اتومبیل، صنایع الکترونیک، ماشین آلات الکتریکی و صنایع شیمیایی هستند. در بخش صنایع ژاپن به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در زمینه تولید اتومبیل، تجهیزات الکترونیکی، ماشین ابزار، فولاد و فلزات غیر آهنی، کشتی سازی، صنایع شیمیایی و نساجی و نیز صنایع غذایی فرآوری شده به‌ شمار می‌آید. این کشور دارای تعداد زیادی شرکت بین‌المللی با نام‌های تجاری معتبری همچون تویوتا، میتسوبیشی، هوندا، سونی، نیسان، نینتندو پاناسونیک، سونی اینتر اکتیو انتر تیمنت و کانناست.

اقتصاد کشور ژاپن
به این مطلب امتیاز دهید

2 دیدگاه برای ”راهنمای سفر به کشور ژاپن

    1. ۱- جزیره یوکوشیما | Yakushima Island
      ۲- جزیره ریشییر | Rishiri Island
      ۳- جزیره هوکایدو | Hokkaido Island
      ۴- جزیره ربون | Rebun Island
      ۵- جزیره نوکونو | Nokono Island
      ۶- جزیره سادو | Sado Island
      ۷- اریوموت جزیره | Iriomote Island
      ۸- جزیره تاکتومی | Taketomi Island
      ۹- جزیره ی ایشیگاکی | Ishigaki Island
      ۱۰- جزیره چیچیجامه | Chichijima Island

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.